  • 11. Data: 2003-08-18 15:02:57
    Temat: Re: Jednoosobowa dzialalnosc i kilka tel. kom.?
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Pieniadze biznesmena - OK - ale pieniedzmi biznesmena staja sie one po
    opodatkowaniu. Przed opodatkowaniem nie sa one jeszcze do konca jego
    pieniedzmi i jezeli biznesmen wrzuca sobie te telefony w koszty, to urzad ma
    prawo sie tym zainteresowac.

    po opodatkowaniu tez panstwo nasze kochane rosci sobie do nich prawa, wiec
    takie tlumaczenie mozna o kant stolu rozbic
    moze miec telefony byle uzywal ich w ramach prowadzonej dzialalnosci

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    osiolek F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 12. Data: 2003-08-18 20:45:30
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    "ania" <a...@e...pl_#@!%> wrote in message
> [...]
    > takie tlumaczenie mozna o kant stolu rozbic
    > moze miec telefony byle uzywal ich w ramach prowadzonej dzialalnosci

    Czy możemy prosić kogoś w minimalnym wykształceniem prawniczym? Co to
    znaczy - używał w ramach działalności?

    Są tu dwa pytania -

    1) czy moze sobie zarejestrować X telefonów na DG? Odp: może, jesli
    operator się zgodzi.
    2)czy może zaliczyć rachunki za te X telefonów do tzw. KUPy, czyli kosztów
    uzyskania przychodu, tym samym odliczając je od ww.? I tu odpowiedź jest
    taka, że może, o ile udowodni, że te koszty są z uzyskaniem tego przychodu
    własnie związane. I to jak najbardziej może urząd kwestionować i sprawdzać,
    bo takie są wymogi prawa, i nie jest ważne co jakieś Anie i Macieje sądzą o
    podatkach ( pewnie to samo co ja, ale nie jest to grupa .polityka, tylko
    .prawo ).

    Jeśli urząd uzna przy kontroli, że niektóre wydatki zostały zaliczone do KUP
    bezprawnie, to je 'wyrzuci' i naliczy sobie odp podatek wraz z odsetkami a i
    może jakąs karą. Dura lex, sed lex. I tak z praktyki wiem, że mozna sobie
    "wrzucić w koszta" o wiele więcej, niż teoretycznie jest dozwolone i dopiero
    jak jest kontrola, to się na gwałt znosi do biura komputery, wieże i meble z
    domu.

    Depi.