  • 11. Data: 2009-06-19 12:14:57
    Temat: Re: Jazda po spożyciu.
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    zly wrote:

    > stojac na czerwonym swietle prowadze pojazd?

    Tak - jest to zatrzymanie wynikajace z warunkow ruchu drogowego.

    Gdybys zadal pytanie czy jestes omijany czy wyprzedzany - to juz inna
    kwestia - ale prowadzisz na pewno.

  • 12. Data: 2009-06-19 12:30:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1fvg1$448$1@inews.gazeta.pl Maverick
    <m...@p...fm> pisze:

    > Tak - jest to zatrzymanie wynikajace z warunkow ruchu drogowego.
    > Gdybys zadal pytanie czy jestes omijany czy wyprzedzany - to juz inna
    > kwestia - ale prowadzisz na pewno.
    Akurat, guzik prawda.
    Może ktoś np. podjechał, stanął, silnik mu zdechł, a on - wezwany mechanik
    na bani - tylko wsiadł, siedzi i usiłuje odpalić.
    Aby coś ocenić i zaklasyfikować to trzeba znać całość okoliczności.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2009-06-19 12:31:11
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 19 Jun 2009 14:14:57 +0200, Maverick napisał(a):

    > Gdybys zadal pytanie czy jestes omijany czy wyprzedzany - to juz inna
    > kwestia

    akurat ta jest calkiem prosta i jasna imo

    > ale prowadzisz na pewno.

    wiec mozna zaryzykowac obalenie tezy Jotte. Wsiadam pijny za kierownce
    wlaczam silnik. I jestem w takiej samej sytuacji jak pod swiatlami
    (zwlaszcza, ze silnik sie wlacza zazwyczaj po to by ruszyc)
    --
    marcin

  • 14. Data: 2009-06-19 12:33:16
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 19 Jun 2009 14:11:25 +0200, Jotte napisał(a):

    > Pomimo wielu możliwych interpretacji tak potocznie zadanego pytania wysunę
    > postulat, że w tym konkretnym momencie - nie.

    Troche bez sensu. Bo co 200m w miescie przestaje prowadzacym pojazd i nie
    mozna mnie ukarac:) Jestem prowadzacym, nie jestem, jestem, nie jestem...
    --
    marcin

  • 15. Data: 2009-06-19 12:33:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:uum51xw23buq.dlg@piki.fixed zly
    <b...@N...fm> pisze:

    > silnik sie wlacza zazwyczaj po to by ruszyc
    Cele serwisowe są - oczywiście - rzadkie jak oaza na pustyni.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2009-06-19 12:37:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5nlmf8w2c25j$.dlg@piki.fixed zly
    <b...@N...fm> pisze:

    > Troche bez sensu. Bo co 200m w miescie przestaje prowadzacym pojazd i nie
    > mozna mnie ukarac:) Jestem prowadzacym, nie jestem, jestem, nie jestem...
    Jak juz pisałem trzeba mieć ogląd całości okoliczności zdarzenia.
    Ale może sam w takim razie zdefiniuj i uzasadnij kiedy dochodzi do
    _kierowania_ pojazdem.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2009-06-19 12:48:43
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    zly pisze:

    > wiec mozna zaryzykowac obalenie tezy Jotte. Wsiadam pijny za kierownce
    > wlaczam silnik. I jestem w takiej samej sytuacji jak pod swiatlami
    > (zwlaszcza, ze silnik sie wlacza zazwyczaj po to by ruszyc)

    Jotte nie pisał o wsiadaniu za kierownicę ale o wspomnianej przez
    Ciebie sytuacji spod czerwonego światła. Postój pod sygnalizatorem jest
    bowiem następstwem dojechania pod ów sygnalizator, chyba że dowiedziesz
    że sobie zaparkowałeś na pasie ruchu i urządziłeś libację na postoju.

    Wejście do samochodu i samo uruchomienie silnika pod wpływem alkoholu
    to jeszcze nie jest prowadzenie pojazdu. Natomiast wcale nie trzeba
    uruchamiać silnika by zacząć pojazd prowadzić. Możesz bowiem spuścić
    ręczny gdy auto znajduje się na pochyłości, możesz być holowany przez
    inny pojazd itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 18. Data: 2009-06-19 13:20:32
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak ruszysz i nie będziesz na terenie prywatnym z ograniczonym dostępem
    > (np. własne podwórko).

    jak będziesz próbował ruszyć, czyli jak dodasz gazu to juz jest usiłowanie,
    wcześniej przygotowanie

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 19. Data: 2009-06-19 14:26:07
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Na wlasnym podworku tez nie mozna.

    Można jeździć na fleku ile wlezie.
    Inż.prawa

  • 20. Data: 2009-06-19 14:43:36
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    MadMan <m...@n...wp.pl> napisali:

    > Dlaczegóż to?

    Art. 178a. § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem
    środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym
    lub powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2