    From: Sebcio <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda po spożyciu.
    Date: Fri, 19 Jun 2009 14:48:43 +0200

    zly pisze:

    > wiec mozna zaryzykowac obalenie tezy Jotte. Wsiadam pijny za kierownce
    > wlaczam silnik. I jestem w takiej samej sytuacji jak pod swiatlami
    > (zwlaszcza, ze silnik sie wlacza zazwyczaj po to by ruszyc)

    Jotte nie pisał o wsiadaniu za kierownicę ale o wspomnianej przez
    Ciebie sytuacji spod czerwonego światła. Postój pod sygnalizatorem jest
    bowiem następstwem dojechania pod ów sygnalizator, chyba że dowiedziesz
    że sobie zaparkowałeś na pasie ruchu i urządziłeś libację na postoju.

    Wejście do samochodu i samo uruchomienie silnika pod wpływem alkoholu
    to jeszcze nie jest prowadzenie pojazdu. Natomiast wcale nie trzeba
    uruchamiać silnika by zacząć pojazd prowadzić. Możesz bowiem spuścić
    ręczny gdy auto znajduje się na pochyłości, możesz być holowany przez
    inny pojazd itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio