  • 1. Data: 2024-01-02 11:59:43
    Temat: PROCES KARNY - Stanisław Waltoś
    Od: _Master_ <...@...pl>

    str. 574

    Prezydent może skorzystać z prawa łaski w każdej sprawie o przestępstwo
    lub wykroczenie również jeszcze przed PRAWOMOCNYM skazaniem

    Do nauki GŁĄBY!

  • 2. Data: 2024-01-02 12:29:52
    Temat: Re: PROCES KARNY - Stanisław Waltoś [prawo łaski PRZED prawomocnym skazaniem]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    _Master_ <...@...pl> pisze:
> [...]
    >
    > Prezydent może skorzystać z prawa łaski w każdej sprawie o
    > przestępstwo lub wykroczenie również jeszcze przed PRAWOMOCNYM

    Napisz z którego roku jest oryginał tej książki, wydanie które cytujesz
    oraz wyrok Sądu Najwyższego "w innym duchu". Zawsze możesz dorzucić
    precedensy skutecznego zastosowania tej zasady przed skazaniem w
    praktyce RP3, RP2 albo PRL. Precedens z USA (orzeczenie SCOTUS z 1886)
    jest w tym duchu jak w mordę strzelił [A] i pierdolenie (bez sporego
    "doprecyzowania") że Duda _niewątpliwie_ nie był w prawie ułaskawiać
    przed prawomocnym wyrokiem robi z USA kraj prawnych barbarzyńców IMHO.

    To co cytujesz na (spore) znaczenie w kwestii jak bardzo "wątpliwa
    prawnie" była decyzja Dudy o ułaskawieniu przed prawomocnym skazaniem
    ale znacznie mniejsze jaki jest stan prawny po "interpretacji" przez SN.
    W prawnej praktyce "na dziś" jak rozumiem kluczowe jest pytanie to czy
    ułaskawienie przez Dudę przez skazaniem "wchodzi w życie" teraz już po
    prawomocnym skazaniu czy też Duda "musi" ułaskawiać po raz drugi.
    IMHO SN był w całkowicie w prawie (w zakresie swoich kompetencji) uznać że
    ułaskawienie (szczególnie) *po nieprawomocnym skazaniu* nie wstrzymuje
    procesu. Stwierdzenie że prezydent nie był w ogóle w prawie ułaskawić
    przed prawomocnym wyrokiem "może" przekraczać kompetencje SN RP3 IMHO.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/U%C5%82askawienie

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2024-01-02 16:04:31
    Od: _Master_ <...@...pl>

    10 jubileuszowe wydanie z 2009 roku.

    Jeśli jakiś sąd uznał inaczej to tym gorzej dla tego sądu

    Ja uroczyście uznaję taki wyrok za NIEISTNIEJĄCY ?

    Przecież to tak jakby nagle zmieniać wzory geometryczne czy zasady
    interpunkcji.

    Jest jak byk napisane i tysiące ludzi się z tej książki uczyły w Polsce
    prawa.

  • 4. Data: 2024-01-02 16:56:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    _Master_ <...@...pl> pisze:
> [...]
    > interpunkcji.
    >
    > Jest jak byk napisane i tysiące ludzi się z tej książki uczyły w

    <ironia> Ilu ludziom trzeba teraz odebrać dyplomy i uprawnienia bo się
    źle prawa nauczyli. </ironia>

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2024-01-02 18:30:36
    Temat: Re: PROCES KARNY - Stanisław Waltoś
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jan 2024 11:59:43 +0100, _Master_ wrote:
    > str. 574
    >
    > Prezydent może skorzystać z prawa łaski w każdej sprawie o przestępstwo
    > lub wykroczenie również jeszcze przed PRAWOMOCNYM skazaniem
    >
    > Do nauki GŁĄBY!

    A data wydania?

    Było wydanie sprzed 2015 roku? I co tam pisało?

    J.

  • 6. Data: 2024-01-10 10:09:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Prezydent może skorzystać z prawa łaski w każdej sprawie o przestępstwo
    > lub wykroczenie również jeszcze przed PRAWOMOCNYM skazaniem

    A tymczasem prof Waltoś wygłasza dementi

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/autory
    tet-pis-w-sporze-o-prawo-laski-przemowil-i-nie-zgadz
    a-sie/9qd7sr0,79cfc278

    J.