  • 1. Data: 2003-10-23 17:34:02
    Temat: Re: staz i prawa autorskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2003, gardziej wrote:
    [...]
    >+ Jestem na stazu absolwenckim w starostwie.

    Znaczy: jesteś pracownikiem, tak ?

    >+ Mam dwa pytania:
    >+ 1. Czy mam jakies prawa do zdjec, ktore wykonalem aparatem sluzbowym
    >+ (cyfrowym) w czasie godzin pracy na polecenie przelozonego (lub z wlasnej
    >+ inicjatywy)?

    Oczywiście. Masz prawa osobiste, czyli np. "prawo do podpisu".
    Tego prawa (czyli "oświadczania" że ty wykonałeś zdjęcie) nikt
    ci odebrać nie może.
    Prawa *majątkowe* ma pracodawca, pieniędzy z tego tytułu brać
    nie możesz. Chyba że "w umowie postanowiono inaczej" :)

    >+ 2. Czy mam jakies prawa do strony internetowej oraz grafik na tej stronie i
    >+ ogolnie caloksztaltu, jesli strone stworzylem w czasie godzin pracy na
    >+ sluzbowym komputerze na polecenie przelozonego (lub z wlasnej inicjatywy)?

    J.w.
    Wszystko IMO & AFAIK - nie jestem prawnikiem.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-10-23 18:47:07
    Temat: staz i prawa autorskie
    Od: "gardziej" <g...@t...pl>

    Hej! mam prosbe. jestem zupelnym laikiem w tych sprawach, wiec prosze was
    bardzo o pomoc.
[...]

    dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam wszystkich grupowiczow

    Pawel Gardziejewski

  • 3. Data: 2003-10-24 14:12:34
    Od: "gardziej" <g...@t...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Thu, 23 Oct 2003, gardziej wrote:
    > [...]
    >
    > Znaczy: jesteś pracownikiem, tak ?

    Ciezko mi powiedziec jak to wyglada, czy jestem pracownikiem czy nie, bo to
    urzad pracy deleguje stazyste do odbycia stazu. Teoretycznie mam takie same
    obowiazki jak kazdy pracownik, ale troche mnie uprawnien.

> [...]
    > Prawa *majątkowe* ma pracodawca, pieniędzy z tego tytułu brać
    > nie możesz. Chyba że "w umowie postanowiono inaczej" :)

    W umowie nie postanowiono inaczej. Tylko gdzie mam szukac szczegolowych
    przepisow dotyczacych problemu. Czy w ustawie o prawach autorskich, czy moze
    jest jeszcze cos innego?

    dziekuje i pozdrawiam