  • 11. Data: 2002-05-16 10:33:26
    Temat: Re: Jaka jest stawka za 1 dzien urlopu?
    Od: "Beti" <b...@e...pl>

    news:abvq31$bqm$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Beata Siadek" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zawsze. Ten wskaźnik może być w każdej firmie inny - jeżeli firma
    > udziela dni "firmowo" wolnych od pracy. Znam firmy, które dają 2-3 dni
    extra
    > wolnego w roku (np. w tym roku 2 i 31 maja).

    Przy obliczaniu wskaźnika nie ma pojęcia dni "firmowo" wolnych od pracy.
    Zasadę obliczania wskaźnika reguluje przecież dokładnie cytowane przez
    Ciebie Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 8 stycznia
    1997r., gdzie Ustawodawca szczegółowo wskazuje o jakie dni chodzi. Są to
    niedziele i święta oraz dni dodatkowo wolne od pracy ale tylko te o których
    mowa w art. 129 Kodeksu pracy. I tak w roku 2002 mowa jest o pięciodniowym
    tygodniu pracy, więc mimo, iż są pracodawcy (chwała im za to) , którzy dają
    extra dni wolne, to przy obliczaniu wskaźnika muszą niestety stosować się do
    obowiązujących przepisów, bo w przeciwnym razie wskaźnik został by zaniżony.

    > Jeżeli ktoś np. od poprzedniego miesiąca zarabia więcej (dostał podwyżkę
    > podstawy) czy mniej to do wyliczenia podstawy bierze się tę kwotę (a nie
    > średnią z podstawy z ostatnich 3 miesięcy) - generalnie jest sporo
    wyjątków.
    > Naprawdę trzeba wgryźć się w rozporządzenie które podałem i rozpatrywać
    > konkretny przypadek mając na uwadze historię wynagrodzeń, ich wahania i
    > strukturę.

    W kwestii wyliczenia podstawy wynagrodzenia jak najbardziej się z Tobą
    zgadzam. Każde wyliczanie ekwiwalentu traktuje się indywidualnie, a wpływ na
    jego wysokość mają rożne sytuacje (np. chorobowe, zmienne składniki
    wynagrodzenia itp.)

    Pozdrawiam
    Beata

  • 12. Data: 2002-05-16 10:33:34
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Beti" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    > 1997r., gdzie Ustawodawca szczegółowo wskazuje o jakie dni chodzi. Są to
    > niedziele i święta oraz dni dodatkowo wolne od pracy ale tylko te o
    których
    > mowa w art. 129 Kodeksu pracy.

    Czyli jakie dni? W KP te paragrafy zostały skreślone.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2002-05-16 11:07:10
    Od: "Beti" <b...@e...pl>

    > Czyli jakie dni? W KP te paragrafy zostały skreślone.

    Tak dla informacji to skreślona została tylko treść art. 129.1-129.3, a
    zmieniony zapis tych art. został zamieszczony w Ustawie - Kodeks pracy z 1
    marca 2001 roku (Dz.U. 2001 Nr 28, poz.301)

    Polecam dzisiejszy dodatek do Rzeczpospolitej "Vademecum" - wszystko o
    urlopach wypoczynkowych www.rp.pl

    Pozdrawiam
    Beata

  • 14. Data: 2002-05-18 10:26:27
    Od: "Keen" <k...@h...pl>

    > Tak dla informacji to skreślona została tylko treść art. 129.1-129.3, a
    > zmieniony zapis tych art. został zamieszczony w Ustawie - Kodeks pracy z 1
    > marca 2001 roku (Dz.U. 2001 Nr 28, poz.301)

    Och Beti... Mogłabyś chociaż raz czegoś nie wiedzieć.. chodząca
    encyklopedio.