  • 11. Data: 2007-01-19 00:25:14
    Temat: Re: Jak żyć zgodnie z prawem?
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > I nic dziwnego, bo takie nie jest prawo. Jeśli ktoś nie ma bliższych
    > związków z WP, to nie ma obowiązku zgłaszać wyjazdu za granicę.

    Czasami sie dziwie, ze ludzie ktorzy nie maja pojacia (bo poprostu nie
    wiedza i nie zadadza sobie trudu by sprawdzic) i sa przekonani, ze jest tak,
    jak im sie wydaje z cala stanowczoscia te swoje przekonania wypowiadaja w
    formie twierdzen.

    A wiec kolego nie masz racji i wypisujesz pierdoly.

    Kazda osoba podlegajaca obowiazkowi czynnej sluzby wojskowej (czyli
    zdecydowana wiekszosc mezczyzn w tym kraju - tych co nie maja kat. E) ma
    nalozony ustawowy tzw. wojskowy obowiazek meldunkowy - musi zglaszac do WKU
    m.in. to ze zmienia miejsce pobytu (zamieszkania), czyli takze wyjazd za
    granice na dluzszy czas (autor watku zaznaczyl ze wlasnie na dluzszy czas, a
    to jest zmiana miejsca pobytu i zamieszkania jednoczesnie).

    Moze to zrobic bezposrednio lub za posrednictwem organow gminy, gdzie zwykle
    zalatwia sie sprawy meldunkowe, co nie zmiania faktu, ze w ten sposob
    wywiazuje sie z tego obowiazku i o fakcie powiadamia wojskowego komendanta
    uzupelnien.

    Wszystko uregulowane jest, gdzies w okolicach art. 52 czy 53 (nie pamietam
    dokladnie) ustawy o powszechnym obowiazku obrony ...

    Co wiecej niedpoelnienie obowiazku jest zagrozone kara - inna rzecz, ze
    raczej to martwy zapis.

    Cezar

  • 12. Data: 2007-01-19 02:05:13
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "FunkNetz" <f...@f...de> wrote in message
    > Ty facet oderwany od rzeczywistosci jestes ja mamk 4 mieszkania i jestem w
    > kazdym z nich zameldowany na pobyt staly bo mam do tego prawo raz tu se
    > mieszkam raz tam i g..... kogo obchodzi gdzie naprawde!

    Do momentu aż kogoś twoje gówno zainteresuje i dopiero wtedy bekniesz.
    Paragraf jest, tylko nikt go nie stosuje, ale jak będzie chciał to go
    zastosuje. I tak średnio o 3 tysiące zubożejesz.

  • 13. Data: 2007-01-19 02:08:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> wrote in message

    > A co mają do tego przepisy?

    Np np. prawo bankowe i przepisy dla nierezydentów.

  • 14. Data: 2007-01-19 06:47:12
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Nieprawda.
    > Już od jakiegoś czasu, wymeldowując się - należy podać nowy adres
    > zameldowania (jeśli znany) i informacja ta jest przekazywana do WKU.
    > Podobnie należy zgłosić tę informację do US.

    Hmm.. Zapewne co urząd to rząd ;)

    W ciągu ostatniego tygodnia wymeldowywałem się z pobytu stałego (celem
    zameldowania gdzie indziej), nikt mnie nie pytał o adres. Do tego w
    jednym UM ze słusznych ;) kategorii wojskowych, czyli D i E, obie
    oznaczają 'niepodleganie obowiązkowi', a wg innego tylko E.

    Nie wiem dokładnie co przepisy mówią o pobycie za granicą, ja przez
    ponad 5 lat mieszkałem poza miejscem stałego zameldowania, nikogo to nie
    interesowało. Począwszy od US (mam działalność) po banki, poczty i inne
    takie (wszędzie jest możliwość podania adresu korespondencyjnego)

    pozdrawiam

    --
    Rafał Łukawski
    http://rafal.lukawski.pl/

  • 15. Data: 2007-01-19 07:38:27
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    In pl.biznes.banki witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Natomiast powodu ani podstawy powiadamiania US o wymeldowaniu sie absolutnie
    > nie widzę.

    Zmiana adresu zamieszkania.
    NIP-3 bodajże.
    I jest to _obowiązek_.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 16. Data: 2007-01-19 08:10:08
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Zmiana adresu zamieszkania.
    > NIP-3 bodajże.
    > I jest to _obowiązek_.

    Dokładnie - NIP-3 dla osób fizycznych nie prowadzących działalności
    gospodarczej. Złożenie jest obowiązkowe.

    --
    Rafał Łukawski
    http://rafal.lukawski.pl/

  • 17. Data: 2007-01-19 08:11:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 18 Jan 2007 22:56:26 +0100, Tomek napisał(a):

    > A kogo obchodzi gdzie mieszkasz. Konta możesz używać gdziekolwiek, możesz go
    > tez nie używać.

    Prawo walutowe. Powinien sprzawdzic czy nie staje się nierezydentem. Wtedy
    nie każdy bank zgodzi sie prowadzić rachunek. I dochodzą dodatkowe
    obowiązki informowania o transakcjach.

    Wiem wszyscy to olewają. Ale znam wypadki gdy np. US i sąd właśnie
    niezgłoszenie w banku, że przestaje się być rezydentem w sensie prawa
    walutowego i korzystanie z rachunku na statusie rezydenta potraktował jako
    główny dowód, że jest się nadal rezydentem w sensie podatkowym.

  • 18. Data: 2007-01-19 09:37:47
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 sty o godzinie 01:08, na pl.soc.prawo,pl.biznes.banki, witek
    napisał(a):

    > "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message

    > WKU powiadamia biuro meldunkowe.

    No znowu wituś pojechałeś po bandzie :)))))))))))))))))))
    O czym WKU ma powiadomić biuro meldunkowe??
    O tym że komendant WKU zrobił kupke w "WC"?

    > Natomiast powodu ani podstawy powiadamiania US o wymeldowaniu sie absolutnie
    > nie widzę.

    To załóż w końcu okulary. Potem ordynację do łapy i czytać, czytać i
    jeszcze raz czytać - aż do zrozumienia - czyli do końca swojego żywota :DDD

    --
    Herbi
    19-01-2007 10:37:33

  • 19. Data: 2007-01-19 17:02:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jimmij wrote:
    > Wyjeżdżam na dłuższy okres zagranicę.
    > Zgodnie z prawem powinienem się więc wymeldować z obecnego stałego
    > miejsca zamieszkania.

    Owszem.

    > Jednocześnie nie chciałbym jednak rezygnować z
    > konta bankowego.

    No to nie rezygnuj - w czym problem?

  • 20. Data: 2007-01-19 17:05:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Herbi wrote:

    > No znowu wituś pojechałeś po bandzie :)))))))))))))))))))
    > O czym WKU ma powiadomić biuro meldunkowe??

    Źle zrozumiałeś :)

    To zdanie miało oznaczać, że WKU jest powiadamiane przez właściwy urząd
    od meldunków (ewidencja ludności w gminie).