  • 1. Data: 2007-01-18 21:17:38
    Temat: Jak żyć zgodnie z prawem?
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Wyjeżdżam na dłuższy okres zagranicę.
    Zgodnie z prawem powinienem się więc wymeldować z obecnego stałego
    miejsca zamieszkania. Jednocześnie nie chciałbym jednak rezygnować z
    konta bankowego.

    Da się tak? Pytałem w bankach, ale tam prawa nie znają.
    Na jakie przepisy mogę się powoływać, żeby postąpić zgodnie z prawem i
    jednocześnie nie musieć likwidować wszystkich kont bankowych?

    --
    jimmij

  • 2. Data: 2007-01-18 21:49:43
    Temat: Re: Jak żyć zgodnie z prawem?
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...tam.w.pl>

    "jimmij" <j...@j...jj> wrote in message news:rhwejpsqbkd.fsf@jj.jj...
> [...]
    > Na jakie przepisy mogę się powoływać, żeby postąpić zgodnie z prawem i
    > jednocześnie nie musieć likwidować wszystkich kont bankowych?

    Jeszcze WKU i jeszcze pewnie kilka rzeczy by się znalazło, ale i tak wszyscy
    na to leją. Pewnie gdybyś poszedł do WKU i powiedział, że wjeżdżasz i chcesz
    to zgłościć, bo takie jest prawo, to oniemieliby ze zdziwienia i nie
    wiedzieliby co zrobić, jak i gdzie to odnotować, bo nikt nigdy nie zgłasza
    żadnych wyjazdów ;-)

    MK

  • 3. Data: 2007-01-18 21:50:02
    Od: "Piotr M." <d...@C...gmail.com>

    Nie da się życ...

    --
    Pozdrawiam, Piotr M.

  • 4. Data: 2007-01-18 21:56:26
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Zgodnie z prawem powinienem się więc wymeldować z obecnego stałego
    > miejsca zamieszkania. Jednocześnie nie chciałbym jednak rezygnować z
    > konta bankowego.

    A kogo obchodzi gdzie mieszkasz. Konta możesz używać gdziekolwiek, możesz go
    tez nie używać.

    > Da się tak? Pytałem w bankach, ale tam prawa nie znają.
    > Na jakie przepisy mogę się powoływać, żeby postąpić zgodnie z prawem i
    > jednocześnie nie musieć likwidować wszystkich kont bankowych?

    Idź jeszcze do US powiedzieć że wyjeżdżasz

    Tomek

  • 5. Data: 2007-01-18 21:56:27
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    nie da sie tak zyc to proste

    --
    Pozdro
    Harry

  • 6. Data: 2007-01-18 22:20:06
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Sanctum Officium wrote:
    > Pewnie gdybyś poszedł do WKU i powiedział, że wjeżdżasz i chcesz
    > to zgłościć, bo takie jest prawo, to oniemieliby ze zdziwienia i nie
    > wiedzieliby co zrobić,

    I nic dziwnego, bo takie nie jest prawo. Jeśli ktoś nie ma bliższych
    związków z WP, to nie ma obowiązku zgłaszać wyjazdu za granicę.

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2007-01-18 22:26:56
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    jimmij wrote:
    > Na jakie przepisy mogę się powoływać, żeby postąpić zgodnie z prawem i
    > jednocześnie nie musieć likwidować wszystkich kont bankowych?

    A co mają do tego przepisy? Konto to nie jest coś, co Ci przysługuje za
    meldunek. Możesz sobie założyć konta w 20 krajach, jak masz ochotę (albo
    kolekcjonujesz karty płatnicze).

    W umowie konta pewnie masz coś o obowiązku informacji o zmianie adresu.
    Przeczytaj i zastosuj się. I tyle.

    Co do subtelności, to w ramach odpowiedniej umowy o unikaniu podwójnego
    opodatkowania mogą być jakieś ograniczenia co do opodatkowaniu w Polsce
    odsetek z konta osoby mieszkającej poza Polską. Jak się tym
    zainteresujesz i złożysz w banku stosowne informacje, to masz szansę
    zaoszczędzić kilkanaście groszy.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2007-01-18 22:42:39
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    In pl.biznes.banki Sanctum Officium <k...@g...tam.w.pl> wrote:

    > Jeszcze WKU i jeszcze pewnie kilka rzeczy by się znalazło, ale i tak wszyscy
    > na to leją. Pewnie gdybyś poszedł do WKU i powiedział, że wjeżdżasz i chcesz

    Nieprawda.
    Już od jakiegoś czasu, wymeldowując się - należy podać nowy adres
    zameldowania (jeśli znany) i informacja ta jest przekazywana do WKU.
    Podobnie należy zgłosić tę informację do US.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2007-01-19 00:08:42
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message

    > Nieprawda.
    > Już od jakiegoś czasu, wymeldowując się - należy podać nowy adres
    > zameldowania (jeśli znany) i informacja ta jest przekazywana do WKU.
    > Podobnie należy zgłosić tę informację do US.

    WKU powiadamia biuro meldunkowe. Obowiązek wymeldowana się istnieje.
    Natomiast powodu ani podstawy powiadamiania US o wymeldowaniu sie absolutnie
    nie widzę.

  • 10. Data: 2007-01-19 00:18:14
    Od: "FunkNetz" <f...@f...de>

    Ty facet oderwany od rzeczywistosci jestes ja mamk 4 mieszkania i jestem w
    kazdym z nich zameldowany na pobyt staly bo mam do tego prawo raz tu se
    mieszkam raz tam i g..... kogo obchodzi gdzie naprawde!