  • 1. Data: 2007-01-18 21:32:36
    Temat: Kogo moze obsluzyc kasjer ?
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Witam

    Dyrektor Biedronki zazyczyl sobie, zeby kasjerki siedzace w kasie nie
    obslugiwaly osob ze swojej rodziny. Po prostu wtedy kasjerki musza sie
    zmieniac. Czyli jak widac domniemuje, ze moga byc przekrety ?

    Prosze mi powiedzic, czy takie dzialanie jest zgodne z prawem - jezeli tak,
    to jaki przepis prawa to reguluje ? Konkretna ustawa, rozp., czy moze jakis
    regulamin sklepu ?

    Jezeli to dzialanie bezprawne, do kogo moze zlozyc skarge pracownik ? Tylko
    Sad Pracy ? Moze jakis inny organ, typu jakis Rzecznik Praw ....... etc. ?

    Dziekuje, milego wieczoru.

    --
    .: ra9om1ak :.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 2. Data: 2007-01-18 21:41:08
    Temat: Re: Kogo moze obsluzyc kasjer ?
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Cos jeszcze. Czy ja, jako klient, nie moge sobie isc do dowolnej kasy, tylko
    do kasy nr 1,2 3 i 4, bo w kasie nr 5 siedzi moja np. ciotka - bo z kolei
    ona bedzie miec przerabane, jak ktos na nia doniesie :/

    Czy to kwalifikuje sie na skarge do Rzecznika Praw Konsumentow ?

    Dziekuje

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 3. Data: 2007-01-18 21:53:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ra9om1ak" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    Odpowiem na obydwa posty jednocześnie. Kasjerka ma wykonywać polecenia
    kierownika, dokąd te nie powodują łamania prawa. A więc jak jest możliwość
    podmiany, to ma się podmienić i już. Fakt, ze polecenie jest kretyńskie, bo
    zakładając nieuczciwość kasjerki, to równie dobrze może zakombinować z
    koleżanką. Zresztą ciekawy jestem, jak kierownik chce w razie czegoś dowieść, ze
    ktoś tam jest jej członkiem rodziny. Legitymować będzie?

    A co do klienta, to on ma być obsłużony. Do niego kierownik żadnej jurysdykcji
    nie ma. Natomiast nie ma prawa wybierać sobie kasjerki. Jak się kasjerki w kasie
    zmienią, to podstawą żadnych skarg to być nie może.

  • 4. Data: 2007-01-18 22:27:28
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

> [...]
    > koleżanką. Zresztą ciekawy jestem, jak kierownik chce w razie czegoś
    > dowieść, ze ktoś tam jest jej członkiem rodziny. Legitymować będzie?

    Dlatego to jest durne samo w sobie.

    > A co do klienta, to on ma być obsłużony. Do niego kierownik żadnej
    > jurysdykcji nie ma. Natomiast nie ma prawa wybierać sobie kasjerki. Jak
    > się kasjerki w kasie zmienią, to podstawą żadnych skarg to być nie może.

    Hm, do konca nie o to mi chodzi. Ide sobie do tej ciotki, ale wiem, ze
    kierownik zakazal jej obslugiwac rodzine - czyli mnie. Fajnie, ze ciotka sie
    przesiada i bedzie tak sobie latac co 5 minut, bo ma duza rodzine, ale czemu
    ja mam sie podstawiac do kasy z 40 osobami bo tam nie obsluguje owa ciotka ?
    Mnie ten glupi zakaz nie obowiazuje i nie musze o nim wiedziec, tak jak
    piszesz, ale kierownik moze to odebrac jako probe oszustwa i ciotka ma
    przerabane, jak za szybko nie wyskoczy za stolka. Paranoja.

    Dziekuje.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 5. Data: 2007-01-18 23:00:01
    Od: "FunkNetz" <f...@f...de>

    Moze jestes taka brzydka ze ciotka sie ciebie wstydzi?

  • 6. Data: 2007-01-18 23:09:35
    Od: "Andrzej" <e...@o...pl>

    Dlaczego zaraz muszą kombinować z rodziną? Wiem, że Biedronka to nie kiosk
    ruchu, ale jak się spotka rodzina czy sąsiedzi w kiosku, to ja muszę
    poczekać, aż ci zdadzą raport np. z ostatniej wizyty u dentysty. Może o to
    chodzi? Jeśli tak, to po rodzinmie przyjdzie czas na sąsiadów
    :-)))

  • 7. Data: 2007-01-18 23:54:43
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "FunkNetz" <f...@f...de> napisał w wiadomości
    > Moze jestes taka brzydka ze ciotka sie ciebie wstydzi?

    Do wujka tez piszesz 'brzydka" ? Ciekawe, czy sam umiesz sie okreslic ?

    Zegnaj prochnico.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 8. Data: 2007-01-19 09:43:31
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 18 sty o godzinie 22:32, na pl.soc.prawo, ra9om1ak napisał(a):

    > Witam
    >
    > Dyrektor Biedronki zazyczyl sobie, zeby kasjerki siedzace w kasie nie
    > obslugiwaly osob ze swojej rodziny.

    A osoba podchodząca do kasy jest w jakiś sposób legitymowana czy aby nie
    jest skoligacona z kasjerką?
    Jak jest realizowane np. gdy siostra kasjerki jest mężatką i przyjęła
    nazwisko meżą - jak takie przypadek "zidentyfikuje dyrektor"?
    Nie potrafię sobie wyobrazić realizacji tego "życzenia" dyrektora.

    --
    Herbi
    19-01-2007 10:43:30

  • 9. Data: 2007-01-19 15:09:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ra9om1ak wrote:
> [...]
    > obslugiwaly osob ze swojej rodziny. Po prostu wtedy kasjerki musza sie
    > zmieniac. Czyli jak widac domniemuje, ze moga byc przekrety ?

    Dwa pytania:

    1) w jaki sposób ów dyrektor sprawdza, czy dany klient nie jest rodziną?
    2) czy ów dyrektor nie był leczony psychiatrycznie? (a może jest w
    trakcie leczenia?)