    From: " Jarek" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak zwindykować Cyfrę+
    Date: Sun, 27 Apr 2003 17:15:40 +0000 (UTC)

    Witam,

    Jako pewnie nie pierwszy mam problem ze zwrotem kaucji przez Cyfrę+.
    Rozwiązanie umowy i zwrot terminala przebiegło bez problemów, natomiast
    zwrócenie przez nich kaucji za terminal przypomina drogę przez mękę.
    Konsultanci powołują się na rzekomą zmianę zapisów regulaminu w trakcie
    trwania umowy (przysłaną prowdopodobnie zwykłym listem, w każdym razie nie
    podpisaną przeze mnie). Co więcej, nawet, gdyby uznać ową zmianę, przedłużony
    termin zwrotu kaucji i tak już dawno minął. Konsultanci z infolinii za każdym
    razym podają inny. Odpowiedź, jaką otrzymałem mailem jest sprzeczna z
    przepisem regulaminu, na który się powołuje ! Od terminu obowiązującego wg
    podpisanej przeze mnie umowy minęły już ponad 3 miesiące, gdyby uznać rzekomą
    zmianę regulaminu, będzie to ok. 1.5 miesiąca.
    Sprawa nie jest może zbyt poważna, natomiast wkurzająca jest ze względu na
    notorycznie powtarzające się złodziejskie postępowanie tejże firmy (vide
    audycja Janusza Weisa sprzed paru miesięcy).

    Mam w związku z tym pytanie - co w tej sytuacji jest najlepiej zrobić ? Kwota
    nie jest zbyt wysoka (199 PLN), czy jest szansa, by zainteresować tym jakąś
    firmę windykacyjną (Kruka :) ?) ? Czy można samemu napisać jakieś pismo
    procesowe ? Może gdzieś jest wzór takowego pisma i schematu postępowania ?

    Dziękuję za wszelkie rady,

    Jarek.