  • 71. Data: 2008-09-18 17:42:50
    Temat: Re: Jak załatwić sprawę meldunku?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > W skrajnym przypadku: tak jak robotnicy, którzy remontowali mieszkanie
    > pod nieobecność właściciela, a potem nie chcieli się z niego wynieść.

    Ale oni nigdy nie mieli żadnego tytułu - nigdy nie byli lokatorami!

    > To nie jest tytuł prawny. To jest tylko ochrona posiadania. Przed
    > sądem właściciel może wykazać, że mieszkaniec tytułu prawnego właśnie
    > nie posiada, co będzie umożliwiało eksmisję.

    Czyli uważasz, że prawa nadawane ustawowo (np. ta ochrona
    posiadania/lokatorów) nie można określać tytułem prawnym? Hmm... Może i
    masz rację, ale co w takim razie powiesz na Art. 28(1) KRiO? Tytuł
    prawny? Nie tytuł prawny?

    [ciach]

    > Jest to dobry pomysł. Ale wystarczy tylko trochę zmienić ideę meldunku
    > - każdy może się meldować tam gdzie chce na podstawie własnego
    > oświadczenia.

    Zmiana nazwy IMHO byłaby ważna, bo ludziom będzie się ciągle mylić ze
    starymi nakazami meldunkowymi.

  • 72. Data: 2008-09-18 19:37:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ale oni nigdy nie mieli żadnego tytułu - nigdy nie byli lokatorami!

    No właśnie, a zameldować mają się obowiązek. Obowiązek meldunkowy
    powstaje w wyniku przebywania pod określonym adresem przez określony
    czas, a nie w wyniku otrzymania tytułu prawnego do lokalu.

> [...]
    > posiadania/lokatorów) nie można określać tytułem prawnym? Hmm... Może i
    > masz rację, ale co w takim razie powiesz na Art. 28(1) KRiO? Tytuł

    Ochrona lokatorów z definicji działa tam, gdzie jest tytuł prawny.
    Ochrona posiadania nie tworzy żadnego tytułu prawnego, stwierdza
    jedynie, że posiadanie można wzruszyć tylko poprzez decyzję sądu. W
    żadnym wypadku nie legalizuje przebywania poprzez tworzenie tytułu prawnego.

    > [ciach]

    > Zmiana nazwy IMHO byłaby ważna, bo ludziom będzie się ciągle mylić ze
    > starymi nakazami meldunkowymi.

    Nawet po zmianie nazwy musiałoby minąć z kilkanaście lat, aby odbiór
    tych przepisów zmieniłby się w powszechnej świadomości...

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 73. Data: 2008-09-18 20:22:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > No właśnie, a zameldować mają się obowiązek. Obowiązek meldunkowy
    > powstaje w wyniku przebywania pod określonym adresem przez określony
    > czas, a nie w wyniku otrzymania tytułu prawnego do lokalu.

    Nie przebywania. Zamieszkiwania. To ma być "ośrodek życia" danej osoby.
    A to jest ich miejsce pracy.

    Wg. Twojego rozumowania powinieneś meldować się w biurze, w którym
    pracujesz ;)

    [ciach]

> [...]
    > jedynie, że posiadanie można wzruszyć tylko poprzez decyzję sądu. W
    > żadnym wypadku nie legalizuje przebywania poprzez tworzenie tytułu

    Nie przekonałeś mnie do końca, ale też nie będę się przy swoim upierał ;)

  • 74. Data: 2008-09-18 22:25:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nie przebywania. Zamieszkiwania. To ma być "ośrodek życia" danej osoby.
    > A to jest ich miejsce pracy.

    A skąd wiesz? Sytuacja była taka: robotnicy wyremontowali dom, a
    potem w nim zamieszkali. Właściciel wrócił z urlopu, a potem skarżył się
    do telewizji i gazet, że nie może korzystać ze swojej nieruchomości.

    Zatem nie ma tytułu prawnego. A obowiązek meldunkowy jest.

  • 75. Data: 2008-09-18 22:47:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie przebywania. Zamieszkiwania. To ma być "ośrodek życia" danej osoby.
    > A to jest ich miejsce pracy.

    Art. 7.
    1. Pobytem czasowym jest PRZEBYWANIE bez zamiaru zmiany miejsca pobytu
    stałego w innej miejscowości pod oznaczonym adresem lub w tej samej
    miejscowości, lecz pod innym adresem.

  • 76. Data: 2008-09-18 23:21:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > Art. 7.
    > 1. Pobytem czasowym jest PRZEBYWANIE bez zamiaru zmiany miejsca pobytu
    > stałego w innej miejscowości pod oznaczonym adresem lub w tej samej
    > miejscowości, lecz pod innym adresem.

    Źle interpretujesz - przecież nonsensem byłoby meldowanie się w miejscu
    pracy ;)