  • 21. Data: 2009-01-25 10:21:20
    Temat: Re: Jak zablokować montaż domofonu?
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 20:11:29 +0100, qwerty napisał(a):

    > Jak listonosz (nieważne czy PP) ma ci zostawić list, a ciebie nie będzie to
    > zadzwoni domofonem to twojego sąsiada.

    Jest godzina 10.00, właśnie przyjechał listonosz, wszyscy mieszkańcy w
    pracy. Mała firma pocztowa z siedzibą w Ustce przyjechała do Zakopanego
    list doręczyć, pocałowała klamkę i teraz musi się męczyć z doręczaniem
    przesyłki. I ma te setki kilometrów codziennie robić przez idiotów, którzy
    się do unijnego i krajowego prawa dostosować nie potrafią?

    Art. 37. Prawo pocztowe
    1. Właściciel lub współwłaściciele:
    2) budynku stanowiącego odrębną nieruchomość (...) są obowiązani umieścić
    oddawczą skrzynkę pocztową.

    2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, jest realizowany:
    2) w budynkach wielorodzinnych, w których wyodrębnione są co najmniej 3
    lokale - przez umieszczenie *w ogólnie dostępnej części nieruchomości*
    zestawu oddawczych skrzynek pocztowych (...)

    Problem jest tylko taki, że ci od skrzynek mogą sobie zamontować sami coś
    na klatce schodowej, a właściciel budynku będzie musiał drugie na zewnątrz
    zainstalować.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 22. Data: 2009-01-25 10:27:33
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sun, 25 Jan 2009 00:17:07 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

    > No przecież miał te możliwość. Spytano go o zdanie. Był przeciw.
    > Większość (zapewne) była za. Współdecydował, a teraz pora dostosować sie
    > do podjętej decyzji.
    > Nie myl współdecydowania z warcholstwem. Może o wszystkim będzie jego
    > liberum veto decydować?

    Ale to trochę dziwna sytuacja. Przychodzi facet od NowaSiećKablówki i pyta
    mieszkańców czy chcą założyć sobie tv+telefon+internet. Jeden mieszkaniec
    nie chce, bo np. nie ma takiej potrzeby. Mają mu siłą zainstalować to w
    mieszkaniu, a potem kazać płacić za konserwację?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 23. Data: 2009-01-25 12:49:58
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Jan Bartnik pisze:

> [...]
    > nie chce, bo np. nie ma takiej potrzeby. Mają mu siłą zainstalować to w
    > mieszkaniu, a potem kazać płacić za konserwację?

    Ale przecież on sie martwi, co pocznie jak nie będzie miał tego w
    mieszkaniu.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 24. Data: 2009-01-25 18:12:22
    Temat: Re: Jak zablokować montaż domofonu? [OT]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Filozof71 wrote:
    > I jeszcze taka mała uwaga : nie rób chlewu z usenetu i tnij cytaty.
    > Nie cytuje się całej wypowiedzi tylko po to żeby dodać jedno zdanie i
    > w dodatku mało wnoszące do tematu.

    a co ty swoim postem wniosłeś do dyskusji?

  • 25. Data: 2009-01-25 19:15:17
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > To wystarczy zrobić tak jak my zrobiliśmy. Po prostu poszedłwm do skleou
    > metalowegoi kupiłem samozamykacz hydrauliczny, a następnie zaniosłem do
    > administracji, zeby zamontowali. Potem napisałem, ze koszt na 1 mieszkanie
    > wynosi 5 zł. Chyba wszyscy zapłacili.
    > I tyle
    >
    > Aktywnym trzeba być, a nie tylko marudzic

    tia, jestem. biegam i domykam drzwi.
    Samozamykacz jest, ale mozna zawsze wstawic dywanik w szczeline, podłozyc
    kamien....

    > Też mieszkam pod 1. Oduczyłem wszystkich urzędowych. powiedziałem ze jak
    > oni są urzędowi, czy z administracji, to niech sobie z administracji biorą
    > klucze. Po kilku miesiącach zaczęło działać

    dwa lata i jakos nic... nawet osotanio dzielnicowy na mnie sie obraził bo
    kazałam mu zadzwonic tam gdzie idzie a nie do mnie

    > No i? Bez domofonu jest lepiej?
    dla mnie ciut spokojniej

    > Jw. Otwiera, nie otwiera. Ktoś musi zadzwonic, zeby ktoś otworzył. jest
    > róznica w stosunku do bloków bez żadnego zabezpieczenia. Wiem, bo mój blok
    > otoczony jest wieloma. Jedne mają domofony, inne nie...

    jak zawsze kij ma dwie strony. tak jak powiedziałam, domofon to dobra rzecz,
    pod warunkiem ze kazdy go szanuje

    E.

  • 26. Data: 2009-01-25 22:19:48
    Od: "Filozof71" <f...@s...com>

    > a co ty swoim postem wniosłeś do dyskusji?

    Witam,

    Nie mam wiedzy prawnej żeby coś wnieść, ale nie spodobała mi się nagonka na
    człowieka i brak tolerancji. Myśle, że na tej grupie jest sporo kwestii,
    które można by było tak albo inaczej komentowac, robić przytyki osobom
    proszącym o poradę itd., ale chyba nie o to tutaj chodzi. Np. jesli ktoś
    spyta o kwestię rozwodu to będziesz mu wytykał że to nie po bożemu, że
    powinien dbać o małżeństwo itd ?

    pozdr Filozof71

  • 27. Data: 2009-01-26 07:06:17
    Od: armar <a...@p...fm>

    Animka pisze:

    > Jak ktoś nie chce mieć domofonu to w niczym to nie przeszkadza. Ta osoba
    > po prostu nie ma domofonu, ale swój kod dostaje.

    I maluje go olejną na ścianie budynku obok domofonu.
    Wówczas każdy znajomy pragnący odwiedzić czarną owcę
    może sobie wstukać ten kod i wejść na klatkę schodową.

    W innym wypadku musiałby telefonować, że stoi pod zamkniętą klatką.
    To nie zawsze jest wykonalne, bo czarna owca może
    nie życzyć sobie posiadania dowolnych urządzeń zawierających fon:
    domofon, telefon, megafon, dyktafon, hełmofon, itp... ;)

    > Listonoszem nie ma co się martwić. Da sobie radę, może dostanie od
    > administracji kod.

    Jak już kod będzie wymalowany obok domofonu,
    to nikt nie musi go zapamiętywać.
    Najlepiej zlecić administracji wykonanie tabliczki z kodem.
    Zazwyczaj kod pasuje tylko do jednego mieszkania,
    więc nie będzie udostępniony kod innych mieszkańców.
    Oczywiście inni mieszkańcy zapomną swoich kodów,
    gdy na tabliczce będzie kod czarnej owcy
    i może nawiążą się nowe, blokowe przyjaźnie. :)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 28. Data: 2009-01-26 07:08:37
    Od: armar <a...@p...fm>

  • 29. Data: 2009-01-26 07:46:46
    Od: armar <a...@p...fm>

    Filozof71 pisze:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości

    > Nie mam wiedzy prawnej żeby coś wnieść, ale nie spodobała mi się
    > nagonka na człowieka i brak tolerancji.

    Nie za bardzo filozofujesz na prawniczej grupie? ;)
    Wystarczy, że wyobrazić sobie, że założyciel wątku
    jest osobą (słabo/nie)słyszącą i dzwoniący domofon
    nie będzie mu służył POMOCĄ.
    Nie musi tego nawet nam pisać - przepisy powinny być dostosowane
    dla wszystkich ludzi tam, gdzie to możliwe.

    Nie trzeba mieć wiedzy prawnej, by zauważyć,
    że Pan Marek Dyjor nie filozofuje,
    tylko się dobrze bawi uczestnicząc w dyskusjach. ;)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 30. Data: 2009-01-26 09:18:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    armar wrote:
> [...]
    >
    > Nie trzeba mieć wiedzy prawnej, by zauważyć,
    > że Pan Marek Dyjor nie filozofuje,
    > tylko się dobrze bawi uczestnicząc w dyskusjach. ;)

    amen :)