  • 1. Data: 2009-01-24 11:00:16
    Temat: Jak zablokować montaż domofonu?
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    Witam

    Jestem właścicielem mieszkania w budynku wielorodzinnym, którego
    zarządcą i administratorem jest Spółdzielnia Mieszkaniowa. Pewnego dnia
    n/n osobnik zapukał do mojego mieszkania i zapytał czy chcę zamontowania
    na klatce schodowej domofonu ja sie na to nie zgodziłem i na tym sie
    rozmowa zakończyła. Po około 2 tygodniach jakiś gość zaczepił moją żonę
    na klatce schodowej i powiedział jej, że ma sie określić ile chce kluczy
    do bramy bo będzie montował domofon. Spółdzielnia nic o inwestycji nie
    wie więc ich powiadomiłem pisemnie z wnioskiem o zablokowanie tych prac
    bez ich zgody. Mam wątpliwości co do sposobu działania firmy, która chce
    dokonać tych prac. Druga sprawa to fakt że przez montaż domofonu
    zostanie praktycznie zablokowany dostęp operatorom pocztowym do
    euroskrzynek co wg. mnie narusza zapisy par.6 Rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury z dnia 24 września 2003 r. w sprawie oddawczych skrzynek
    pocztowych. Czy oprócz tego zapisu mogę jeszcze według Szanownych
    forumowiczów powołać się na jakieś inne przepisy.

    Z góry dziękuję za okazaną pomoc.

  • 2. Data: 2009-01-24 11:25:09
    Temat: Re: Jak zablokować montaż domofonu?
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 12:00:16 +0100, mauser50 napisał(a):

    > Po około 2 tygodniach jakiś gość zaczepił moją żonę
    > na klatce schodowej i powiedział jej, że ma sie określić ile chce kluczy
    > do bramy bo będzie montował domofon. góry dziękuję za okazaną pomoc.

    Zadam pytania doprecyzowujące: o jaką bramę i domofon chodzi? To jest
    jakieś ogrodzone osiedle z bramą wjazdową na kluczyk? Zwykła furtka? A może
    drzwi wejściowe na klatkę schodową?

    A domofon jaki? Na kod, chip zbliżeniowy, czy tylko do dzwonienia?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 3. Data: 2009-01-24 13:49:25
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    mauser50 pisze:
> [...]
    > pocztowych. Czy oprócz tego zapisu mogę jeszcze według Szanownych
    > forumowiczów powołać się na jakieś inne przepisy.

    Montaż ma nastąpić na ścianie przed drzwiami wejściowymi na klatke
    schodową, za którymi są zamontowane euroskrzynki ma to być domofon kodowy.

  • 4. Data: 2009-01-24 14:25:14
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "mauser50" <m...@-...com> napisał w wiadomości

    To, że Spółdzielnia (zarządca) nic nie wie o "inwestycji" to tylko się
    cieszyć - ktoś za darmo instaluje domofon! (ew. dowiedzieć się w US ile
    zapłacić podatku od darowizny).
    W wielu klatkach są domofony i jakoś operatorzy euroskrzynek kłopotów nie
    mają.
    Pamiętam jak kiedyś też musiałem walczyć z taką czarną owcą co domofonu mieć
    nie chciała. A domofon jest, czyściej też, nikt (owca i operatorzy też) nie
    narzeka. 2,50 miesięcznie za konserwację nie majątek.

    pozdr
    lublex

  • 5. Data: 2009-01-24 15:17:08
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    lublex pisze:

> [...]
    > mieć nie chciała. A domofon jest, czyściej też, nikt (owca i operatorzy
    > też) nie narzeka. 2,50 miesięcznie za konserwację nie majątek.

    A kto w takim razie jest właścicielem tego urządzenia i kto ma placić za
    jego naprawę i jak się ma czarna owca dostać wtedy do swojej
    nieruchomości jeśli nie ma odbiornika w mieszkaniu, i w jaki sposób
    można mu dostarczyć do skrzynki przesyłkę jeśli jest nieobecny, co z
    właścicielami lokali, którzy są np. nieobecni i nie mogli się
    wypowiedzieć co do instalacji takowego urządzenia?

  • 6. Data: 2009-01-24 16:25:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    lublex napisał/a:
> [...]
    > nie chciała. A domofon jest, czyściej też, nikt (owca i operatorzy też) nie
    > narzeka. 2,50 miesięcznie za konserwację nie majątek.

    Jak ktoś nie chce mieć domofonu to w niczym to nie przeszkadza. Ta osoba
    po prostu nie ma domofonu, ale swój kod dostaje.
    Listonoszem nie ma co się martwić. Da sobie radę, może dostanie od
    administracji kod.

    --
    animka

  • 7. Data: 2009-01-24 18:40:34
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    mauser50 pisze:

    > A kto w takim razie jest właścicielem tego urządzenia

    A po co Ci ta wiedza?

    i kto ma placić za
    > jego naprawę

    napisali już - wszyscy po 2,50 zł/miesiac

    i jak się ma czarna owca dostać wtedy do swojej
    > nieruchomości jeśli nie ma odbiornika w mieszkaniu,

    wstukać kod? do czego jak gdyby niepotrzebny jest "odbiornik w mieszkaniu.

    i w jaki sposób
    > można mu dostarczyć do skrzynki przesyłkę jeśli jest nieobecny,

    listonosz da radę
    co z
    > właścicielami lokali, którzy są np. nieobecni i nie mogli się
    > wypowiedzieć co do instalacji takowego urządzenia

    Jak sam napisałeś - obiegowo. A poza tym rzeczywiscie kogoś pominięto,
    czy tylko tak plumkasz?

    ATSD malkontentom tego rodzaju jak Ty polecam lekturę książki "5 avenue"
    tam się dowiesz ile ma do powiedzenia pojedynczy lokator w Nowym Jorku,
    gdy rada mieszkańców coś zdecyduje.

    Jest też druga możliwosc- wybuduj/kup sobie dom. jednorodzinny. Z dala
    od innych.
    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 8. Data: 2009-01-24 18:58:50
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    Roman Rumpel pisze:

> [...]
    > gdy rada mieszkańców coś zdecyduje.
    >
    > Jest też druga możliwosc- wybuduj/kup sobie dom. jednorodzinny. Z dala
    Jak chcesz sie przenieść do Nowego Jorku to proszę bardzo natomiast
    jeśli czytasz ze zrozumieniem to powinienieś był wyczytać, że tutaj nie
    wypowiedziała się ani tez nie zadecydowała żadna rada lokatorów ponieważ
    takiego organy po prostu nie ma a zarządza tym budynkiem SM, która o
    niczym nie wie. Teraz również nie tylko Poczta Polska dostarcza do
    skrzynek przesyłki pytanie co z innymi operatorami pocztowymi, których
    nie wolno dyskryminować. Podkreślam budynkiem administruje i zarządza SM
    , i żadna rada lokatorów nie istnieje.

  • 9. Data: 2009-01-24 19:11:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    >Teraz również nie tylko Poczta Polska dostarcza do skrzynek przesyłki pytanie
    >co z innymi operatorami pocztowymi, których nie wolno dyskryminować.

    Po cholerę tak trollujesz?
    Jak listonosz (nieważne czy PP) ma ci zostawić list, a ciebie nie będzie to
    zadzwoni domofonem to twojego sąsiada.

  • 10. Data: 2009-01-24 19:12:29
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    mauser50 pisze:
    . Podkreślam budynkiem administruje i zarządza SM
    > , i żadna rada lokatorów nie istnieje.

    Sorry - to raczej Ty nie zrozumiałeś, widać źle pisałem.
    Napiszę w skrócie. Zapewne większości zamontowanie domofonu odpowiadało.
    Pozostaje się dostosować.