  • 1. Data: 2018-09-22 15:02:12
    Temat: ?: Jak wygasają prawa autorskie do książki kilku pisarzy?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jak wygasają według prawa RP prawa autorskie do dzieł kilku/wielu
    autorów, w szczególności:
    a) wspólna książka dwóch/kilku autorów o różnych latach "zejścia"
    b) antologia: wiele utworów pojedynczych autorów wydane jako jedna książka

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2018-09-23 00:28:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-22, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Jak wygasają według prawa RP prawa autorskie do dzieł kilku/wielu
    > autorów, w szczególności:
    > a) wspólna książka dwóch/kilku autorów o różnych latach "zejścia"

    70 lat od śmierci ostatniego współtwórcy.

    > b) antologia: wiele utworów pojedynczych autorów wydane jako jedna książka

    Jako całość, zapewne jak w p.(a). Nb. sama antologia, może być też
    chroniona PA.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-09-23 06:41:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > 70 lat od śmierci ostatniego współtwórcy.

    Czy spadkobiercy "później zmarłego" pod koniec w praktyce przejmują
    prawa autorskie "wcześniej zmarłego"? [Gdy jedne wygasają a drugie
    jeszcze nie?]

    > Jako całość, zapewne jak w p.(a). Nb. sama antologia, może być też
    > chroniona PA.

    Czy prawie Polskim jest odpowiednik wygasania praw autorskich utworu
    opublikowanego w czasopiśmie od daty _publikacji_ a nie śmierci autora?
    Podejrzewałem że antologii by to też dotyczyło.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2018-09-24 01:49:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-23, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Czy spadkobiercy "później zmarłego" pod koniec w praktyce przejmują
    > prawa autorskie "wcześniej zmarłego"? [Gdy jedne wygasają a drugie
    > jeszcze nie?]

    Wydaje mi się, że nie, ale skoro wygasły to mają prawo używać. A jeśli
    nie wygasły to nie mogą.

    Nie wydaje mi się ale zerknij:
    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    940240083/U/D19940083Lj.pdf