  • 1. Data: 2004-01-21 10:49:26
    Temat: Jak wyegzekwować terminowe płacenie alimentów?
    Od: "Setsu" <s...@p...onet.pl>

    Mam uprzejme zapytanie do Grupowiczów.

    Czy jest jakaś szansa i czy wogóle warto podejmować jakieś działania, które
    pozwolą wyegzekwować na byłym małżonku terminowe płacenie alimentów.
    Sytuacja jest taka, że były nie pracuje. Ale wiem , że ma dochody.
    Oczywiście są to nieoficjalne dochody...
    W sądzie na rozprawie rozwodowej sędzia zasądził złamane 200 zl na dziecko, bo
    były właśnie podpierał się faktem iż jest osobą bezrobotną, a poza tym dorobił
    się kolejnego potomstwa i rzekomo żyje z dochodów konkubiny.
    Nie miałam wyjścia, musiałam się pogodzić z sytuacją.
    Niestety jeden fakt komplikuje mi życie. Pan były regularnie opóźnia
    przekazywanie tej niebotycznej kwoty, niby o niewiele, bo o 2 - 3 tygodnie.
    Dla mnie ma to jednak znaczenie, ponieważ ja jestem zobligowana terminami
    płatności za wszystkie sprawy związane z codziennym życiem (mieszkanie, gaz,
    woda, energ elektr. itd)
    I zdarza się zwykle tak, że popadam w debet.

    Jak widać wysokość alimentów jest śmieszna jak na obecnie panujące koszty
    życia, termin zwłoki niby też nie długi, ale jednak sytuacja jest dla mnie
    uciążliwa.
    Będę bardzo wdzięczna za podzielenie się ze mną ewentualnymi doświadczeniami i
    radami.

    Pozdrawiam
    S.

  • 2. Data: 2004-01-21 11:00:57
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Setsu wrote:

> [...]
    > dziecko, bo były właśnie podpierał się faktem iż jest osobą bezrobotną, a
    > poza tym dorobił się kolejnego potomstwa i rzekomo żyje z dochodów

    "Negocjacje z zachowaniem konkurencji"

    Ta konkurencja to komornik.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-21 20:55:05
    Od: alex747<a...@o...pl>

> [...]
    mnie
    > uciążliwa.
    > Będę bardzo wdzięczna za podzielenie się ze mną ewentualnymi

    Bez znajomości źródła jego dochodów trudno będzie cokolwiek zrobić.
    Jeżeli stałe dochody się pojawią (może już nie jest bezrobotny?) to
    na początek trzeba skierować sprawę do komornika (następnego dnia
    po upływie terminu płatności kolejnej raty), a zaraz potem wnieść
    pozew o podwyższenie alimentów.

    a'lex

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-01-22 10:13:09
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Wed, 21 Jan 2004 12:00:57 +0100, bosz <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >"Negocjacje z zachowaniem konkurencji"
    >
    >Ta konkurencja to komornik.

    ... z którym się można również dogadać i zamiast 200PLN z opóźnieniem
    3 tygodniowym będzie 200PLN minus 200PLN na czynności komornicze raz
    na 3 tygodnie

    strony będą zadowolone bo komornik se zarobi, facet będzie mniej
    płacił a kobicie pozostanie rosnący wirtualny dług

    na jej miejscu bym się cieszył że w ogóle płaci, przecież za prąd i
    gaz można płacić z 3tygodniowym opóźnieniem za który odsetki są i tak
    dużo mniejsze niż za debet

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!

  • 5. Data: 2004-01-22 10:55:55
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    futszaK wrote:

> [...]
    >
    > na jej miejscu bym się cieszył że w ogóle płaci, przecież za prąd i
    > gaz można płacić z 3tygodniowym opóźnieniem za który odsetki są i tak

    Tylko ze trybunak konstytucyjny uznal, ze komornik niejest bezkarny...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-01-22 11:27:55
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Thu, 22 Jan 2004 11:55:55 +0100, bosz <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >Tylko ze trybunak konstytucyjny uznal, ze komornik niejest bezkarny...

    czy uznał również że komornika obowiązkiem jest zadbać o terminowe
    wpływanie zobowiązań na konto wierzyciela ???

  • 7. Data: 2004-01-22 11:44:33
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    futszaK wrote:

    > czy uznał również że komornika obowiązkiem jest zadbać o terminowe
    > wpływanie zobowiązań na konto wierzyciela ???

    Mysle ze o to trybunalu nie pytano..
    Ale mysli Pan ze komornik ktory zciagnalnaleznosc i nie wplaca
    wierzycielowi nie czyni mu szkody umyslnej ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-01-22 13:06:42
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Thu, 22 Jan 2004 12:44:33 +0100, bosz <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >Mysle ze o to trybunalu nie pytano..
    >Ale mysli Pan ze komornik ktory zciagnalnaleznosc i nie wplaca
    >wierzycielowi nie czyni mu szkody umyslnej ?

    myśle że ściągnięte wierzytelności w pierwszej kolejności pokrywają
    koszta egzekucji :P

    mówiąc inaczej w omawianym przykładzie jedyne co uczyni komornik to
    zarobi (koszty egzekucji) i zwiększy opóźnienie w docieraniu pieniedzy
    do wierzyciela i jest wielce prawdopodobne że zmniejszy ich ilość
    (część z nich pójdzie do jego kieszeni)

    jak gościu udowodnił przed sądem że ma małe dochody to nie będzie
    wielkiego problemu żeby zastosować podobne umotywowanie a papierach
    egzekucyjnych, a komornik i tak zarobi więc go tak naprawde dynda co
    tam wpisze