  • 1. Data: 2004-01-21 09:06:09
    Temat: umowa o dzielo, prawa utorskie - kodeks karny?
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    No właśnie - umowa obejmuje także przeniesienie praw autorskich do dzieła.

    Jeśli ją zerwę, bo się migają już ponad miesiąc od zapłaty, to czy mogę
    zawiadomić także o naruszeniu KK, bo sprzedali (ich klientowi) utwór
    podlegający ochronie ustawy, którego - w przypadku zerwania umowy - nie
    mieli prawa sprzedać?

  • 2. Data: 2004-01-21 22:19:49
    Temat: Re: umowa o dzielo, prawa utorskie - kodeks karny?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:bulff0$p58$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Ave!
    >
    > No właśnie - umowa obejmuje także przeniesienie praw autorskich do
    dzieła.

    Jeśli dzieło przekazałeś, to tym samym ty zbyłeś już te prawa i masz prawo
    do wynagrodzenia. Przedstawiona przez ciebie kombinacja byłaby do
    przeprowadzenia tylko i wyłącznie, gdyby nie nastąpiło formalne wydanie
    dzieła. Jeśli nie ma czegoś takiego na piśmie, to możesz rozważyć
    stwierdzenie, że Ty im przekazałeś produkt do oceny i akceptacji, a nie do
    wykorzystania. Wówczas konsekwencje naruszenia prawa autorskiego wchodzą w
    rachubę.

  • 3. Data: 2004-01-22 10:13:07
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > kombinacja byłaby do przeprowadzenia tylko i wyłącznie,
    > gdyby nie nastąpiło formalne wydanie dzieła.

    Jest rachunek. Ale w sumie to też OK, bo z kolei - jak rozumiem - oni nie
    mogą zerwać umowy, bo wtedy by pod KK podpadli, zgadza się?

  • 4. Data: 2004-01-22 19:02:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:buo7ot$iff$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jest rachunek. Ale w sumie to też OK, bo z kolei - jak rozumiem - oni
    nie
    > mogą zerwać umowy, bo wtedy by pod KK podpadli, zgadza się?

    No oni umowy już teraz raczej zerwać nie powinni chcieć. Jeśli to
    faktycznie odsprzedali, to próba zerwania umowy niechybnie skończy się
    sprawą karną, choć niekoniecznie o przestępstwo z kodeksu karnego, bo ja
    bym tu widział raczej prawo autorskie.