  • 1. Data: 2005-09-07 13:57:49
    Temat: Jak wprowadzic rozdzielnosc majatkowa?
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    Witam,

    No wlasnie. Chce z zona miec rozdzielnosc majatkowa. Jak to sie robi?
    Ktos to robil moze? Czy jest potrzebna na to zgoda wspólmalzonka? Czy sad
    dokonuje podzialu majatku? Co podlega podzialowi? Np. mam jednoosobowa
    dzialalnosc gospodarcza, ale praktycznie bez ST (2 samochody w leasingu -
    jeden chce "zostawic" zonie). Mieszkanie jest spóldzielcze "na zone". Ja
    szczerze mówiac moge sie wszystkiego zrzec na jej korzysc, ale czy to
    przyspieszy sprawe, czy raczej nie (zakladajac, ze zona bedzie stawiac opór)
    ?

    pozdrowienia,
    MK.

  • 2. Data: 2005-09-07 14:56:50
    Temat: Re: Jak wprowadzic rozdzielnosc majatkowa?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MK wrote:
    > Witam,
    >
    > No wlasnie. Chce z zona miec rozdzielnosc majatkowa. Jak to sie robi?
    Idzie się razem do notariusza z jakimiś 600 zł w kieszeni.

  • 3. Data: 2005-09-08 06:31:20
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    > Idzie się razem do notariusza z jakimiś 600 zł w kieszeni.

    OK. To rozumiem w przypadku zgody obojga. Co zatem w przypadku, kiedy
    jedna strona ma opory? Tylko sąd?

    pozdrawiam,
    MK.

  • 4. Data: 2005-09-08 06:55:13
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "MK" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    > robi?
    >
    > OK. To rozumiem w przypadku zgody obojga. Co zatem w przypadku, kiedy
> [...]
    Art. 52& 1 Kro- Z ważnych powodów każdy z małżonków może żądać zniesienia
    przez sąd wspólności majątkowej zarówno ustawowej jak i umownej.
    Zob. również art. 47 kro i nast.
    Pozdrowienia KK

  • 5. Data: 2005-09-13 16:54:37
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    MK wrote:
> [...]
    > przyspieszy sprawe, czy raczej nie (zakladajac, ze zona bedzie stawiac opór)

    Wszystko fajnie, tylko może najpierw zastanów się, po co chcesz tak
    szybko wszystko przepisywać na żonę. Bo jeśli po to, żeby Twoi ew.
    wierzyciele z tytułu działalności gospodarczej nie mogli wejść na Twój
    majątek, to zapomnij.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 6. Data: 2005-09-14 10:34:41
    Od: "MK" <i...@o...pl>

> [...]
    > szybko wszystko przepisywać na żonę. Bo jeśli po to, żeby Twoi ew.
    > wierzyciele z tytułu działalności gospodarczej nie mogli wejść na Twój

    Nie, to nie po to :-) Choć ciekawi mnie, że napisałaś "zapomnij" - jak
    to jest z tymi długami i rozdzielnością majątkową?

    Powód jest taki, że mi specjalnie na "dobrach" materialnych nie zależy,
    żonie natomiast tak, a ten krok to nic innego jak początek rozwodu i tyle.

    pozdrawiam,
    MK.

  • 7. Data: 2005-09-16 17:00:11
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    MK wrote:
    > Nie, to nie po to :-) Choć ciekawi mnie, że napisałaś "zapomnij" - jak
    > to jest z tymi długami i rozdzielnością majątkową?

    Generalnie chodzi o to, że czynności pozorne są nieważne. I wierzyciele
    mają możliwość dochodzenia swoich praw. Zatem jeśli ktoś zaczyna
    przepisywać wszystko na rodzinę po narobieniu długów, to może sobie
    odpuścić.

    > Powód jest taki, że mi specjalnie na "dobrach" materialnych nie zależy,
    > żonie natomiast tak, a ten krok to nic innego jak początek rozwodu i tyle.

    To już przestaję rozumieć. I chcesz się wszystkiego zrzec na jej
    korzyść? I jeszcze sam pytasz, jak to zrobić? To już mogłaby sama
    zapytać ;) A swoją drogą jak Ci tak nie zależy, to podzielcie sobie
    wszystko już w czasie rozwodu. Po co szarpać się wcześniej?

    A już kompletnie niepojęty jest aspekt, że żonie na dobrach nie zależy,
    a Ty się zastanawiasz, jak jej te dobra "wcisnąć" na siłę, kiedy ona się
    nie zgodzi ;) Byłby to chyba najśmieszniejszy rozwód świata ;)