  • 1. Data: 2005-09-07 13:50:37
    Temat: Art. 93 pkt. 3 ustawy o gospodarce nieruchomosciami
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    Proszę o wyjaśnienie znaczenia Art. 93 pkt. 3 ustawy o gospodarce
    nieruchomościami, który jest cokolwiek zawiły:

    "Podział nieruchomości nie jest dopuszczalny, jeżeli projektowane do
    wydzielenia działki gruntu nie mają dostępu do drogi publicznej; za
    dostęp do drogi publicznej uważa się również wydzielenie drogi
    wewnętrznej wraz z ustanowieniem na tej drodze odpowiednich służebności
    dla wydzielonych działek gruntu albo ustanowienie dla tych działek
    innych służebności drogowych, jeżeli nie ma możliwości wydzielenia drogi
    wewnętrznej z nieruchomości objętej podziałem.
    Nie ustanawia się służebności na drodze wewnętrznej w przypadku
    sprzedaży wydzielonych działek gruntu wraz ze sprzedażą udziału w prawie
    do działki gruntu stanowiącej drogę wewnętrzną".

    - Jak należy rozumieć 'wydzielenie drogi wewnętrznej' z nieruchomości
    objętej podziałem? Czy droga ma być odrębną działką (teren
    komunikacyjny)? Co to są 'inne służebności drogowe'.

    Z góry dziękuję za wyjaśnienia,
    Fonon

  • 2. Data: 2005-09-27 11:08:39
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>