  • 1. Data: 2005-09-07 13:55:09
    Temat: Komentarze na allegro
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>

    Wystawiłem komentarz, negatywny, o treści być może
    nie do końca sprawiedliwej. Sprawa się rozwiązała po
    kilku dniach, więc chciałem zmienić ten komentarz -
    a tu się okazuje, że nie można. Czy prawo w jakiś sposób
    reguluje formę/zmianę treści wypowiedzi publicznych?

    --
    ŁK

  • 2. Data: 2005-09-07 14:09:27
    Temat: Re: Komentarze na allegro
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kalbarczyk" <l...@p...net> napisał w
    wiadomości news:dfmrgr$eb9$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > a tu się okazuje, że nie można. Czy prawo w jakiś sposób
    > reguluje formę/zmianę treści wypowiedzi publicznych?

    w przypadku komentarzy moga to byc art 212 lub art 216 kk. .(pomijam grozby)

    P.

  • 3. Data: 2005-09-07 14:34:56
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>

    Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl>
    pisze:
    > Użytkownik "Łukasz Kalbarczyk" <l...@p...net> napisał w
    > wiadomości news:dfmrgr$eb9$1@inews.gazeta.pl...
    > w przypadku komentarzy moga to byc art 212 lub art 216 kk. .(pomijam
    > grozby)

    Ehm - a coś "chroniącego" autora, a nie adresata?

    Poza tym w moim przypadku akurat nie można chyba mówić o zniewadze...

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

  • 4. Data: 2005-09-07 14:53:31
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ehm - a coś "chroniącego" autora, a nie adresata?

    chcialbys :-)

    > Poza tym w moim przypadku akurat nie można chyba mówić o zniewadze...

    ale o pomowienia pewnie tak :)
    Podasz linka do komentarza?

    P.

  • 5. Data: 2005-09-07 16:54:24
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Na Allegro obowiązuje generalna zasada braku ingerencji w wystawiane
    komentarze. Za treść opinii odpowiedzialny jest wystawiający. Allegro nie
    decyduje o zasadności komentarzy. Aby jednak uniknąć nadużyć, istnieje kilka
    sytuacji, w których możemy rozważyć usunięcie lub edycję treści komentarza
    (dotyczy to także odpowiedzi na komentarze):

    a.. komentarz zawiera wulgaryzmy, słowa powszechnie uznane za obelżywe,
    materiały obsceniczne, pornograficzne lub treści, które nawołują do
    szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii oraz konfliktów między narodami
    (nasze działanie: edycja treści lub usunięcie komentarza),
    a.. w treści komentarza zostały ujawnione dane kontakowe innej osoby, w tym
    imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, numer telefonu lub adres e-mail (nasze
    działanie: edycja treści komentarza),
    a.. komentarz skonstruowany jest w sposób, który powoduje, że karta
    komentarzy staje się nieczytelna (nasze działanie: edycja treści
    komentarza),
    a.. komentarz zawiera informacje o charakterze wyłącznie reklamowym lub
    adresy stron WWW (nasze działanie: edycja treści lub usunięcie komentarza),
    a.. w wyniku pomyłki komentarz został wystawiony innej osobie i/lub do innej
    transakcji (nasze działanie: usunięcie komentarza, o ile identyczny został
    już wystawiony odpowiedniemu Użytkownikowi, a treść jednoznacznie wskazuje
    na pomyłkę),
    a.. w wyniku pomyłki przy wystawianiu komentarza zaznaczono błędny typ, np.
    "Negatywny" zamiast "Pozytywny" (nasze działanie: korekta typu komentarza, o
    ile treść jednoznacznie wskazuje na pomyłkę),
    a.. osoba, która wystawiła komentarz brała udział w aukcji (lub częściej: w
    wielu aukcjach różnych Użytkowników) jedynie w celu zamieszczenia opinii, z
    intencją zaszkodzenia Użytkownikowi lub Użytkownikom Allegro (nasze
    działanie: usunięcie wszystkich wystawionych w ramach takiej akcji
    komentarzy i wyciągnięcie konsekwencji wobec wystawiającego).
    Uwaga! Allegro nie usuwa komentarzy wystawionych omyłkowo, w ramach "odwetu"
    lub w wyniku nieporozumienia między stronami transakcji.

    Decyzję co do zasadności interwencji w danym przypadku podejmuje każdorazowo
    Allegro (po otrzymaniu zgłoszenia od Użytkownika). Dokonujemy też usunięcia
    lub edycji na podstawie wyroku sądu, dotyczącego danego komentarza.

    Jeśli otrzymałeś komentarz w sytuacji, która znajduje się na powyższej
    liście i chcesz, by Allegro rozważyło jego usunięcie, napisz do nas
    korzystając z formularza kontaktowego (czas potrzebny na rozpatrzenie
    wniosku: zwykle 5 do 10 dni roboczych).

  • 6. Data: 2005-09-07 18:20:46
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > liście i chcesz, by Allegro rozważyło jego usunięcie, napisz do nas
    > korzystając z formularza kontaktowego (czas potrzebny na rozpatrzenie

    1. to nie moj komentarz, i nie do mnie powinienen Pan skeirowac ten post
    2. przed usunieciem komentarza prosze sie zapoznac z art 239 par 1.

    P.

  • 7. Data: 2005-09-07 19:08:38
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>

    Paweł <p...@p...onet.pl> pisze:
    > korzystając z formularza kontaktowego (czas potrzebny na rozpatrzenie
    > wniosku: zwykle 5 do 10 dni roboczych).

    Napisałem, odmówili.

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

  • 8. Data: 2005-09-07 19:10:03
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>

    Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl>
    > chcialbys :-)
    > ale o pomowienia pewnie tak :)
    > Podasz linka do komentarza?

    Nic tam nie ma właściwie ;P
    http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=3196759&type
    =fb_recvd_neg

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

  • 9. Data: 2005-09-08 07:02:29
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 7 Sep 2005 21:10:03 +0200,
    Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net> screamed:

    > Nic tam nie ma właściwie ;P
    > http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=3196759&type
    =fb_recvd_neg

    A powiadomiłeś ich chociaż wcześniej o pomyłce?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
    [ 09:11:00 user up 10728 days, 21:06, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    And on the seventh day, God wrote documentation (in Ark of the Covenant).