    From: "dan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z tymi odsetkami ?
    Date: Tue, 19 Oct 2004 22:38:29 +0200

    > Ex pracodawca wyplacal mi pensje zawsze ostatniego dnia kazdego
    miesiaca...
    > ~900zl na konto, reszte pod stolem :>
    >
    > Umowa zlecenie, do dzisiaj nie dostalem pieniazkow...
    > Jaki procent w skali roku lub ile odsetek do kwoty 900zl nalezy doliczyc
    > przy ew. wyplacie 20. dnia spoznienia ? Szczerze powiedziawszy juz sie
    > pogubilem...

    To zalezy w jakim okresie. Obecnie ods. ust. wynosza 12,25 proc/rok, co daje
    5,74 zl przy 19 dniach zwloki. (od 1 dnia do 20 dnia)

    > Ps. Wprawdzie w umowie mam paragrafik, ze do 14dnia kazdego miesiaca etc,
    po
    > uprzednim wystawieniu rachunku etc... ale te rachunki wystawiala ksiegowa
    > ostatniego dnia kazdego miesiaca :))))

    No ten paragrafik ma dosc istotne znaczenie. Skoro rachunek wystawiasz
    ostatniego dnia, to termin przypadal bedzie na 14 dzien miesiaca (kazdego).
    Wiec odsetki mozesz liczyc wlasnie od 14 dnia miesiaca.

    Daniel