    Date: Tue, 11 Feb 2014 12:59:32 +0100
    From: cte <c...@o...eu.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak to jest z tym zameldowaniem?

    Rok temu sprzedałem mieszkanie (które potem jeszcze pół roku
    wynajmowałem). Był obowiązek meldunkowy. Nie pozwolono mi się zameldować
    w budowanym domu "bo nie mieszkam tam". Nawet jak mówiłem, ze w sumie
    już mieszkam, ale nie przyznam się bo mieszkać mi nie wolno (dom nie
    odebrany) to i tak słyszałem "nie przyznam się ze mieszkam, to nie
    dostanę zameldowania". I tak w koło.
    Na tym forum napisano mi, że moim obowiązkiem jest podawać dane adresowe
    pod którymi jestem "możliwy do znalezienia" (na nowym adresie było minie
    dużo łatwiej znaleźć - czasem tydzień tam siedziałem - poza tym "dom w
    podwórku u teściowej" gwarantował, że zawsze ktoś odbierze korespondencję).
    OK. Teraz podobno obowiązku meldunkowego już nie ma. Mimo to (w sumie to
    dlatego, że w zeszłym roku się zameldowałem) mam zameldowanie na pobyt
    stały. W nowym domu. I od prawie roku regularnie jeżdżę po 15km w jedną
    stronę po to, żeby odebrać jakieś awizo lub list polecony. Bo ban, urząd
    miasta, sąd itd. ślą listy na stary adres w blokach. A nowi lokatorzy są
    tak mili, że odbierają korespondencję i dzwonią nawet po tym, jak
    kazaliśmy im przeganiać listonosza albo wrzucać listy do przegródki
    "pomyłki".
    Powiedzcie mi jak mam wymusić na Urzędzie Miasta, Sądzie itp żeby
    podatek za nowy dom wysyłał na adres tego nowego domu, tam gdzie jestem
    zameldowany, tam gdzie jestem w księgi wieczyste wpisany a nie tam,
    gdzie rok temu mieszkałem????