  • 1. Data: 2005-11-28 13:48:40
    Temat: Jak spisac umowe o zadluzeniu - osoba prywatna.
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Witam

    Mam problem - chce spisac umowe z pewna osoba ktora mi jest winna 1tys. zł.
    Chce napisac taki dokument wydrukowac i aby ta osoba to podpisala - czy cos
    takiego w ogole ma moc prawna w przypadku nie dotrzymania warunkow umowy?

    Czy moglbym prosic o jakies sugestie lub wzor takiej umowy (co powinna
    zawierac? )

    dziekuje.
    Radek.

  • 2. Data: 2005-11-28 22:24:42
    Temat: Re: Jak spisac umowe o zadluzeniu - osoba prywatna.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dropsec" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    Niech Ci podpisze weksel. To moim zdaniem jest najwygodniejsze.
    Oczywiście w sumie wystarczy, ze podpisze oświadczenie, że jest Ci
    dłużna, ale weksel "lepiej wygląda". No i weksel możesz komuś na
    przykład sprzedać :-) Jeśli byś musiał iść do sądu, to też łatwiej.

  • 3. Data: 2005-11-28 23:09:28
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

> [...]
    > dłużna, ale weksel "lepiej wygląda". No i weksel możesz komuś na
    > przykład sprzedać :-) Jeśli byś musiał iść do sądu, to też łatwiej.

    A czy tekst o tej tresci:

    "
    UMOWA

    Oswiadczam, że Ja niżej podpisany JAN KOWALSKI, zamieszkały w ......, przy
    ul. ............ , jestem winien kwote 1000 zł za 2 telefony NOKIA 6230i,
    które kupiłem, ale nie zapłaciłem gotówką, lecz kartą kredytową, gdzie po
    dokonaniu transakcji wpłata została wycofana. Z tego powodu MARCIN STRATNY,
    zamieszkały w Knurowie przy ul. ..................... poniósł szkodę w
    wysokości 1800 zł (z czego 800 zł już zwróciłem).

    Kwotę tą zobowiązuje się spłacić w terminie do
    dnia .............

    W przypadku nie spłacenia całej kwoty do wyznaczonego terminu, będę spłacał
    odsetki w wysokości 50 zł za każdy tydzień zwłoki.

    (podpis czytelny).............

    (data, miejsce).............

    "

    Czy lepiej weksel? jesli weksel to czy taki weksel jest podstawa do sadzenia
    sie? albo np. moge go oddac jakiejs firmie windykacyjnej? (tylko ze to jest
    mala kwota 1000 zl - niewiem czy sie oplaca )

    pozdrawiam. Dzieki.

  • 4. Data: 2005-11-29 00:27:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > W przypadku nie spłacenia całej kwoty do wyznaczonego terminu, będę
    > spłacał odsetki w wysokości 50 zł za każdy tydzień zwłoki.

    Tylko czemu "UMOWA"? Taż wy się na nic nie umawiacie. To jest raczej
    "oświadczenie". Z tym, że tytuł ma oczywiście znikome znaczenie.
    Reszta może być po drobnych poprawkach redakcyjnych.

    Tak z ciekawości, to jaki był mechanizm tego oszustwa? Jak rozumiem
    prowadzisz sklep. Gość zapłacił kartą. W jaki sposób później wycofał
    transakcję? Po autoryzacji?

    > Czy lepiej weksel? jesli weksel to czy taki weksel jest podstawa do
    > sadzenia się?

    Przede wszystkim weksel był pomyślany miedzy innymi do takich właśnie
    operacji. On Ci po prostu tym wekslem zapłaci. Ale odsetki będą w
    wysokości ustawowej.

    > albo np. moge go oddac jakiejs firmie windykacyjnej?

    Coś Ty? Nie warto.

  • 5. Data: 2005-12-01 17:11:29
    Od: t...@p...onet.pl

    > Przede wszystkim weksel był pomyślany miedzy innymi do takich właśnie
    > operacji. On Ci po prostu tym wekslem zapłaci. Ale odsetki będą w
    > wysokości ustawowej.

    Też mam taki problem kiedys pożyczyłem 5000 zł znajomemu niby mam umowe
    ale i tak do sądu nie pójde bo koleś narazie jest niewypłacalny komornik
    za inne sprawy nawet nie moze sciagnąc pieniedzy od niego wiec nie ma sensu
    narazie się tym zajmować, a tu czytam ze taki weksel może byc lepszy to moze
    zmienie tą umowe na weksel jak jest to mozliwe . Jak załatwic taki weksel to
    jest druk urzedowy ?

  • 6. Data: 2005-12-02 00:25:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    rzuć okiem na www.weksel.pl