  • 1. Data: 2002-02-26 14:52:24
    Temat: Jak sie zabezpieczyc: patrz sprawa AARDOMU
    Od: "Barbet" <b...@p...com>

    Cytuje za portalem Gazeta.pl:
    Aardom sprzedawał działki z obciążoną hipoteką Autor: Gość portalu: max
    /../Działki sprzedane ludziom są obciążone kredytem zaciągniętym pod ich
    zastaw
    przez Sprzedającego .
    Sprawdzanie przed aktem nic nie da . Metoda super . KW czysta . Klient
    kupuje ,
    podpisuje akt notarialny , notariusz oświadcza , że dział IV KW czysty , a
    kredycik aardom brał jeszcze tego samego dnia .
    /koniec cytatu.

    Pytanie: jak sie przed czyms takim zabezpieczyc??????????????

    Pozdrawiam Barbet

  • 2. Data: 2002-02-26 15:11:20
    Temat: Re: Jak sie zabezpieczyc: patrz sprawa AARDOMU
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 26 Feb 2002, Barbet wrote:

    > Pytanie: jak sie przed czyms takim zabezpieczyc??????????????

    W razie najgorszego wnieść powództwo z art. 189 KC przeciwko wierzycielowi
    hipotecznemu i powołać się na swoją dobrą wiarę (art. 6 ust. 2 KWH a
    contrario). Jest to możliwe poprzez odwrócenie zasady wyrażonej w art. 2
    KWH - można się zasłaniać nieznajomością obciążeń nieruchomości które nie
    są wymienione w księdze.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-02-27 08:38:08
    Od: "Barbet" <b...@p...com>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message :
> [...]
    > KWH - można się zasłaniać nieznajomością obciążeń nieruchomości które nie

    Dzieki serdeczne. Ale czy mozliwe jest umieszczenie czegos w samym akcie
    notarialnym, co utrudni przekret oszustowi lub ulatwi dochodzenie swoich
    praw by pozniej nie wloczyc sie latami po sadach?
    Nie jestem prawnikiem, czy oszukany na tak wielka sume moze dochodzic swoich
    praw tylko w sprawie cywilnej?
    Pozdr Barbet

  • 4. Data: 2002-02-27 14:33:13
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 27 Feb 2002, Barbet wrote:

    > Dzieki serdeczne. Ale czy mozliwe jest umieszczenie czegos w samym akcie
    > notarialnym, co utrudni przekret oszustowi lub ulatwi dochodzenie swoich
    > praw by pozniej nie wloczyc sie latami po sadach?

    Np. stwierdzenie że nieprawdziwość faktów podanych przez sprzedającego
    skutkuje nieważnością umowy. Jest to konkretyzacja zasady z art. 58 ust. 1
    w zw. z art. 86 KC.

    > Nie jestem prawnikiem, czy oszukany na tak wielka sume moze dochodzic swoich
    > praw tylko w sprawie cywilnej?

    Może wycofać się z oświadczenia woli składając pisemne oświadczenie
    drugiej stronie (art. 88 KC). W przypadkach spornych umowę musi rozwiązać
    sąd. Natomiast samo skazanie drugiej strony w postępowaniu karnym jeszcze
    nie skutkuje nieważnością (uchylenie się od ośw. woli jest autonomicznym
    uprawnieniem konkretnego podmiotu cywilnoprawnego i nikt go nie może w
    tym zastąpić).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 5. Data: 2002-03-01 10:55:13
    Od: "Barbet" <b...@p...com>

    Serdeczne dzieki za porade
    Barbet

  • 6. Data: 2002-03-03 19:49:03
    Od: leh <l...@...pl>

    "Barbet" <b...@p...com> skribis:

> [...]
    >podpisuje akt notarialny , notariusz oświadcza , że dział IV KW czysty , a
    >kredycik aardom brał jeszcze tego samego dnia .

    Chyba jest cos takiego jak publiczna rekojmia ksiag wieczystych ?
    Moze w akcie notarilanym wpisac ze nie ma hipoteki ?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    - I didn't know you can fly a plane ?
    - Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)

  • 7. Data: 2002-03-03 20:03:57
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    leh wrote:

    > "Barbet" <b...@p...com> skribis:

    > Chyba jest cos takiego jak publiczna rekojmia ksiag wieczystych ?
    > Moze w akcie notarilanym wpisac ze nie ma hipoteki ?

    A moze sprzedajacy podpisuje akt i akt uzyskuje moc prawna dopiero po
    tygodniu i podpisaniu go przez kupujacego za tydzien.

    Jacek