  • 1. Data: 2002-02-26 13:59:28
    Temat: ofiara - przestępca. Kim jestem.
    Od: "jpiw" <s...@w...pl>

    Miałem awanturę z sąsiadem i ten rozwalił mi drzwi w ejściowe do domu.
    Zaznacam, że drzwi rozwalił bezpodstawnie na wskutek swojego zbyt uniosłego
    charakteru. Sprawę oddałem na policję. Niech mi zwróci za te drzwi. Nie? Ano
    i tu doszło do ciekawej sytuacji. Sąsiad wszedł w bardzo bliskie stosunki z
    policjantem śledczym i razem na mnie szukają haka. Najpierw zdziwiło mnie
    to, że to właśnie ten sąsiad przyniósł mi (otwarte) wezwanie na policję w
    charakterze świadka. Wezwanie było ze stawienictwem obowiązkowym, a na
    kopecie widniał napisy: "Polecony" i "opłata skredytowana". Ciekawe...
    Ale pominę. Teraz okazało się, że muszę podać adres właścicielki mieszkania
    (ja je wynajmuję) i w ogóle pojawiło się kupę problemów. Np. muszę
    przedstawić fakturę za naprawę drzwi. A ja nie mam kasy aby je naprawić.
    Czekam na sąsiada. Mam więc rozwalone drzwi i Policję, która chce się
    dowiedzieć, czy właścicielka mieszkania zarejestrowała umowę najmu. Czy mam
    jakieś możliwości, aby powalczyć z Policją. Zaznaczę że idę na wszystko. Nie
    boję się problemów. Nie wiem, czy właścicielka zarejestrowała umowę. Ale
    jeśli nie, to czy musi, jeżeli ja po znajomości, od czasu do czasu w tym
    mieszkaniu tylko "pomieszkuję" i nic nie płacę za wuyjanem.

    Proszę pomóżcie, bo mi Prawo nasze zaczyna po piętach deptać.

    Dzięki z góry. m...@p...onet.pl
    Maro.

  • 2. Data: 2002-02-26 14:11:38
    Temat: Re: ofiara - przestępca. Kim jestem.
    Od: "Rafal Majewski" <r...@s...pl>

    > charakterze świadka. Wezwanie było ze stawienictwem obowiązkowym, a na
    > kopecie widniał napisy: "Polecony" i "opłata skredytowana". Ciekawe...

    Pierwsze co bym zrobil na twoim miejscu to olal wezwanie (chyba ze
    sasiadowis poswiadczyles odbior). Jak sie ktos przyczepi to powiesz ze nic
    takiego nie otrzymales. Jakby co to sasiad oberwie :-) Nawet bedziesz to
    mogl wykorzystac - swiadomie utrudnia sledztwo :-)

    Rafal

  • 3. Data: 2002-02-26 15:47:58
    Od: "Maro" <m...@p...onet.pl>

    Tak trzeba było zrobić. Ale ja na to wezwanie akurat stawiłem się. Może nie
    potrzebnie. Wtedy wszystko jeszcze wyglądało w miarę standardowo. Nie
    przypuszczałem, że stanę się przestępcą. Zastanawiam się tak na marginesie,
    czy policjant nie złamał prawa, wręczjąc mu to wezwanie. Ja dostałem
    wezwanie od osoby, którą ja oskarżam o wyrządzenie szkód!

    Ale czy mogę gdzieś tu się postawić, wykazać, że nie poddam się presji, jaką
    wywiera na mnie Policjant wraz z Oskarżonym. Musiałbym gdzieś im pokazać, że
    nie jestem głupi i potrafię wykorzystać prawo do obrony. W innym przypadku -
    poprostu ani nie dostanę kasy, to jeszcze coś mi będą mogli zarzucić. Co?
    Nie wiem. Nie jestem prawnikiem :-(.
    Maro

  • 4. Data: 2002-02-26 17:00:08
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "jpiw" <s...@w...pl> wrote in message news:a5g4i0$g7o$1@news.tpi.pl...
    > Miałem awanturę z sąsiadem i ten rozwalił mi drzwi w ejściowe do domu.
    > Zaznacam, że drzwi rozwalił bezpodstawnie na wskutek swojego zbyt
    uniosłego
    > charakteru. Sprawę oddałem na policję

    Co to znaczy "oddalem" ?

    jesli zglosil Pan i spisali protokol o zawiadomieniu... powinien pan dostac
    karteluszke,
    na ktorej jest napisane ze jest Pan "poszkodowany" i jakie panu w zwiazku z
    tym przysluguja prawa (sam to bralem wczoraj).

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-02-26 18:21:47
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "jpiw" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > charakterze świadka. Wezwanie było ze stawienictwem obowiązkowym, a na
    > kopecie widniał napisy: "Polecony" i "opłata skredytowana". Ciekawe...

    Na "dzień dobry" mamy naruszenie tajemnicy korespondencji.

    ATSD to jakim cudem POLECONY trafił pod inny adres? Jakiś kant...

  • 6. Data: 2002-02-27 13:28:40
    Od: "jpiw" <s...@w...pl>

    Ale jaja. Ciąg dalszy sprawy...
    Przyszedł policjant, obejżał drzwi (z zewnątrz bo mnie nie było) i
    stwierdził, że są nieuszkodzone. Mimo, że zaraz po zdarzeniu był u mnie inny
    funkcjonariusz i opisał je, oceniając na straty na 500 zł. Faktycznie, aby
    je ptworzyć, trzeba nielada wysiłku.

    HAHAHAHA!

  • 7. Data: 2002-02-27 15:20:59
    Od: "Maro" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "jpiw" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > ATSD to jakim cudem POLECONY trafił pod inny adres? Jakiś kant...

    Nie trafił pod inny adres, tylko policjant na przesłuchaniu sąsiada który to
    właśnie uszkodził mi drzwi, wręczył mu wezwanie dla mnie :))

    Maro