  • 1. Data: 2002-02-26 11:16:57
    Temat: Praca w weekendy
    Od: "Zygi" <c...@p...fm>

    Witam.
    Mam pytanie do osoby zorientowanej w prawie/kodeksie pracy;
    Jak w firmie budżetowj należy rozliczyć pracę w weekend i generalnie dni
    wolne od pracy oraz pracę w nocy. Czy należą się jakieś dodatki finansowe
    lub ew. dni wolne. Pracuję w Ośrodku kultury i prosiłbym o podstawy prawne
    ewentualnych porad.

    Dziękuje.

  • 2. Data: 2002-02-26 14:28:27
    Temat: Re: Praca w weekendy
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 26 Feb 2002, Zygi wrote:

    > wolne od pracy oraz pracę w nocy. Czy należą się jakieś dodatki finansowe
    > lub ew. dni wolne. Pracuję w Ośrodku kultury i prosiłbym o podstawy prawne
    > ewentualnych porad.

    Poczytaj art. 137-140 KP.

    Praca w nocy i w dni ustawowo wolne od pracy jest dozwolona tylko w
    sytuacjach wymienionych w ustawie. W twoim wypadku zastosowanie znajduje
    art. 139 pkt 10h.

    Zatrudnionemu w niedzielę (tylko) przysługuje inny dzień wolny w tygodniu.
    Należy się wtedy 50% dodatkowego wynagrodzenia (w nocy 20%).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)