  • 1. Data: 2010-05-10 10:45:28
    Temat: Jak prawo definiuje noc?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    właśnie w ofercie Watemsrała znalazłem następujący zapis:

    W nocy (godz. 22:00-6:00 i 13:00-15:00) cena energii jest niższa niż w
    dzień.

    co oznacza, że dla nich noc jest dwa razy w ciągu doby i nie jest
    związana z obiegiem słońca wokoło ziemi :-P.

    Czy tak sformułowana oferta jest poprawna prawnie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-05-10 10:48:36
    Temat: Re: Jak prawo definiuje noc?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > W nocy (godz. 22:00-6:00 i 13:00-15:00) cena energii jest niższa niż w
    > dzień.

    Tak bylo zawsze od lat (nawet z komuny).
    Zaklady energetyczne maja wlasna definicje nocy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-05-10 10:51:02
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Maj, 12:45, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > związana z obiegiem słońca wokoło ziemi :-P.
    >
    > Czy tak sformułowana oferta jest poprawna prawnie?

    w umowie mozna sobie nawet zdefiniowac, ze noc to okres w ktorym jedna
    ze stron gotuje kisielek malinowy

  • 4. Data: 2010-05-10 10:59:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-10 12:51, BK pisze:
    > w umowie mozna sobie nawet zdefiniowac, ze noc to okres w ktorym jedna
    > ze stron gotuje kisielek malinowy

    To dziwne... Przecie to zaburza rozsądne myślenie i analizowanie.

    W ogóle ten Watemsrał jest wredny. Przysłali ulotkę, że jak chcę nie
    dostawać tych gównianych płytek z metalu do skrzynki, to mogę zamówić
    pakiet ZIELONY i dostawać faktury emilem. Nie napisali jednak, że pakiet
    ZIELONY ma wyższe ceny za jednostkę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2010-05-10 11:47:45
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Maj, 12:59, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > To dziwne... Przecie to zaburza rozsądne myślenie i analizowanie.

    Nie rozumiem w jaki sposob to ma cokolwiek zaburzac. Umowe co do
    zasady czyta sie od poczatku, na poczatku umowy po komparycji powinny
    znajdowac sie definicje. Logiczne i rozsadne jest, ze prawo nie
    definiuje wszystkich mozliwych pojec - a strony w umowie moga sie
    umowic na co chca, od tego sa przeciez umowy.

    Jeszcze tego by brakowalo zeby panstwo i przepisy zwiekszalo swoja
    ingerencje w swobode umow :)

  • 6. Data: 2010-05-10 12:05:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 10 May 2010 04:47:45 -0700, BK napisał(a):

    > Jeszcze tego by brakowalo zeby panstwo i przepisy zwiekszalo swoja
    > ingerencje w swobode umow

    No wiesz, przydałoby się zdefiniować "noc", jeśli nie w kodeksie cywilnym
    czy dedykowanej ustawie o nocy, to chociaż w konstytucji...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 7. Data: 2010-05-10 12:48:46
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

> [...]
    > związana z obiegiem słońca wokoło ziemi :-P.
    >
    > Czy tak sformułowana oferta jest poprawna prawnie?

    Jak jest ciemno to musi być noc ;).
    Czyli "Alternatywy 4" się kłaniają i wszechmogący cieć. :)

    A poważnie, to zależy o jaką dziedzinę prawa chodzi. Np. w prawie pracy jest
    to określone.
    Prawo energetyczne jest odrębną regulacją w zakresie dystrybucji i przesyłu
    energii.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2010-05-10 12:53:09
    Od: "Gray" <n...@a...com>

> [...]
    > dostawać tych gównianych płytek z metalu do skrzynki, to mogę zamówić
    > pakiet ZIELONY i dostawać faktury emilem. Nie napisali jednak, że pakiet

    W dzisiejszych czasach to piwinieneś się cieszyć, że noc jest w dzień ;-).
    Protestuj, to Ci podniosą stawki. Jak z drutami w TePsie...za podtrzymanie
    linii, gdybyś sam internet chciał.

    Pzdr.
    --
    Gray

  • 9. Data: 2010-05-10 14:03:27
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 12:59:26 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> [...]
    > dostawać tych gównianych płytek z metalu do skrzynki, to mogę zamówić
    > pakiet ZIELONY i dostawać faktury emilem. Nie napisali jednak, że pakiet

    Cwani. Większość operatorów namawia na efaktury, bo każda wysyłka kosztuje
    ich prawie 80gr - ponad milion klientów to zaoszczędzony milion złotych co
    miesiąc.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2010-05-10 14:04:34
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 12:45:28 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Czy tak sformułowana oferta jest poprawna prawnie?

    Poprawna. I w dodatku nie do ruszenia bo kto Ci podważy coś
    co jest korzystne dla klienta?

    Pozdrawiam,
    Henry