  • 1. Data: 2004-08-03 08:28:46
    Temat: Jak podac o mala sumke do sadu ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Swojego czasu mialem podpsiana umowe z firma X w miescie oddalonym od
    mohjego o 500 km. Firma ta nie do konca wywiazala sie z umowy. Chcialbym
    'dla sportu' zglosic zadanie odszkodowania w wysokosci powiedzmy 200 zl (tak
    mnie wkurzaja, ze juz nie mam nerwow, chce im pokazac, ze nie maja racji).
    Sprawa jest w sumie oczywista pod wzgledem tego, ze mam racje co do tego, ze
    firma tamta sie nie wywiazala. Ale w umowie jest tez zapisek, ze wszelkie
    spory oczywiscie odbeda sie w sadzie w tamtym odleglym miescie. I mam takie
    pytanka :
    1) czy moge zlozyc jakis poze w trybie zaocznym (czy jakos tak to sie
    nazywa), ze nie bede musial jezdzic ?
    2) czy uda mi sie to zalatwic bez jechania ?
    2) jezeli bede musial jechac, sad odda mi koszty podrozy (w przypadku
    wygranej / przegranej) ?
    3) jaskie sa koszty zastepstwa sadowego przy tak malej kwocie ?

    Fantom

  • 2. Data: 2004-08-03 10:21:45
    Temat: Odp: Jak podac o mala sumke do sadu ?
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    1) czy moge zlozyc jakis poze w trybie zaocznym (czy jakos tak to
    sienazywa), ze nie bede musial jezdzic ?

    Jeździć nigdy nie musisz.
    Złóż pozew w post. upominawczym, to sąd wyda bez rozprawy nakaz. Jak się
    pozwany sprzeciwi nakazowi, to będzie rozprawa, ale nie musiz być naniej
    obecny.

    2) czy uda mi sie to zalatwic bez jechania ?

    taa

    >2) jezeli bede musial jechac, sad odda mi koszty podrozy (w
    przypadkuwygranej / przegranej) ?

    w przypadku wygranej tak, ale być może w wysokości ryczałtowej ( w
    rozporządzeniu jest o tym dokładniej )

    brett

  • 3. Data: 2004-08-03 13:45:32
    Temat: Re: Odp: Jak podac o mala sumke do sadu ?
    Od: misiek <m...@a...com>

    brett wrote:

    > 1) czy moge zlozyc jakis poze w trybie zaocznym (czy jakos tak to
    > sienazywa), ze nie bede musial jezdzic ?
    >
    > Jeździć nigdy nie musisz.

    chyba, że sąd wezwie do osobistego stawienia się :)

    > Złóż pozew w post. upominawczym, to sąd wyda bez rozprawy nakaz. Jak się
    > pozwany sprzeciwi nakazowi, to będzie rozprawa, ale nie musiz być naniej
    > obecny.

    warto dodać, że z wnioskiem o rozpoznanie sprawy pod nieobecność powoda