  • 11. Data: 2002-05-28 20:05:59
    Temat: Re: Jak pisać reklamację do NOM
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie. To TPSA wystawia w imieniu NOMa...

    Bzzzt... wrong !!! Wystawcą jest NOM - TPSA tylko drukuje i
    kopertuje.

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 12. Data: 2002-05-28 22:50:01
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 May 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ Ta... To po co dzwoniłeś nimi? Trza było skorzystać Netii...

    Dobrze gada....

    >+ >Co do faktur, to mam wątpliwości, czy nie naruszają ustawy o ochronie danych
    >+ >osobowych (czy ktoś udostępniałe je NOMowi, albo wyrażał na to zgodę?).
    >+
    >+ Nie. To TPSA wystawia w imieniu NOMa...

    Jasne. Faktury VAT. I NOM nie ma kopii, znaczitsja,
    twoim zdaniem. A NIP 522-24-99-304 to sekcja krasnoludków
    w TPSA ;)
    To ja cię poproszę na sąsiednią grupę (...podatki) ! -:>
    coby ustalić w której ustawie zezwala się na nieposiadanie
    kopii faktury (nie mylić z *podpisaną* kopia faktury !)
    Uprzedzam że zacząłem od wyjęcia faktury NOM z koperty :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-05-28 23:22:14
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 28 May 2002 22:05:59 +0200), Tomasz Śląski
    <t...@s...pl.invalid> był(a) napisał(a):

    >Bzzzt... wrong !!! Wystawcą jest NOM - TPSA tylko drukuje i
    >kopertuje.

    Dokładnie. Ale pytanie było o dostęp do baz danych, więc to jest
    odpowiedź, że NOM ich nie ma...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2002-05-29 07:57:34
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 May 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ >kopertuje.
    >+
    >+ Dokładnie. Ale pytanie było o dostęp do baz danych, więc to jest

    To je sobie z kopii faktur poskłada :)
    IMO jakby "ustawa o ochronie" jawnie zezwalała na zapisanie
    danych przy *każdej* umowie to nie byłoby sprawy. Ale
    widać ustawodawca chciał zezwolić na *pewną* anonimowość
    obrotu gospodarczego i nie nakazał.
    Skoro tak nie jest (nie ma nakazu ujawniania danych) to
    jest problem - zresztą nie tylko z NOMem; niedawno ktoś
    tu się awanturował że sprzedawca usługi zażądał od niego
    danych osobowych - a powód miał źródło w tych samych
    przepisach, co "problem NOM" - mianowicie przepisy dot.
    VAT, które bardzo lubią aby papierki były wypełnione :>
    nic a nic nie przejmując się "ustawą o ochronie"... :]
    (TPSA *też* powoływała się na przepisy o VAT, argumentując
    że z tego powodu nie może się zająć fakturowaniem "za NOM")

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2002-05-29 12:08:04
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Telesfora)

    > Zgodnie z tym co napisal TOM na http://www.telefonia.skonet.pl

    Nie działa.

    BaLab

  • 16. Data: 2002-05-29 12:38:22
    Od: "Tomasz Slaski" <t...@p...pl>

    "BaLab" <b...@p...com> napisał:

    > Nie działa.

    SOA #1 :)

    --
    TOM @ WORK
    Sygnaturka poszla sie *.*

  • 17. Data: 2002-05-29 19:57:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 29 May 2002 00:50:01 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Dobrze gada....

    Przeca wiem :-)

    > Jasne. Faktury VAT.

    Tak słyszałem.

    >I NOM nie ma kopii, znaczitsja,
    >twoim zdaniem.

    Manie kopii to nie to samo co manie bazy...
    a) trzeba by ją przepisać
    b) byłoby to bezprawne, gdyż właściciele danych nie wyrazili zgody na
    ich przetwarzanie przez NOM

    >A NIP 522-24-99-304 to sekcja krasnoludków
    >w TPSA ;)

    Nie, chodzi o to, że po prostu TPSA wypełnia danymi o abonencie oraz
    drukuje faktury...

  • 18. Data: 2002-05-29 22:09:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ >>+ >osobowych (czy ktoś udostępniałe je NOMowi, albo wyrażał na to zgodę?).
    >+ >>+ Nie. To TPSA wystawia w imieniu NOMa...

    Mam dwie sztuki więc cię upewniam.

    >+ >I NOM nie ma kopii, znaczitsja,
    >+ >twoim zdaniem.
    >+
    >+ Manie kopii to nie to samo co manie bazy...
    >+ a) trzeba by ją przepisać

    Acha.
    To z ciekawości spytam: czy NOM jest zwolniony z obowiązku
    ewidencjonowania faktur sprzedaży ? I czym jest taka ewidencja
    jeśli nie bazą klientów ?? (tego się IMO *nie da* rozdzielić)
    Podział na "podbazy" (ewidencjonowanie zestawień) nie zmieni
    faktu posiadania *wszystkich* danych.
    Nie ściemniaj rzeczy o których *na pewno* wiesz :)

    >+ b) byłoby to bezprawne, gdyż właściciele danych nie wyrazili zgody na
    >+ ich przetwarzanie przez NOM

    Toż !@#$%^&* o czym my tu mówimy ??
    Jak na mój gust można było się liczyć z takim rozwojem sytuacji
    (i ja tam pretensji do NOMu nie mam), ale obiecywali co innego :]
    I *tego* się wszyscy czepiają (obietnicy o refaktturze).

> [...]
    >+ >w TPSA ;)
    >+
    >+ Nie, chodzi o to, że po prostu TPSA wypełnia danymi o abonencie oraz

    Toż cały czas pytam czy BEZ KOPII :> i dla kogo ta kopia.

    IMO po prostu "nie da się" (jeśli faktura jest wystawiona
    w imieniu NOMu). A TPSA przezornie obroniła się przed refakturowaniem
    (powołując się na jakiś - bardzo wątpliwy - haczyk w ustawie).
    Ty sobie też możesz zlecić biuru rachunkowemu coby ci faktury
    wystawiało - co nie zmieni *twojej* odpowiedzialności za
    posiadanie kopii. Mam szukać paragrafu z zapisem "co najmniej
    jedna kopia", czy wierzysz na słowo ? ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2002-05-31 09:44:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 30 May 2002 00:09:36 +0200), Gotfryd
> [...]

    >faktu posiadania *wszystkich* danych.
    > Nie ściemniaj rzeczy o których *na pewno* wiesz :)

    nie dogadamy się. Generalnie to dla mnie jednorazowa rzecz. Z
    założeniem, że nie zostanie wykorzystana. TEORETYCZNIE nikt nie zmusza
    do prowadzenia księgowości komputerowo. Zapewne więc te faktury są
    wpisywane ręcznie w księgi :-) i co prawda baza jest, ale nie do
    wykorzystania później. Zgadzasz się?