    From: w...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak odzyskać pieniądze ?
    Date: Thu, 8 Jan 2009 06:29:03 -0800 (PST)

    Witam,
    Jesienią ubiegłego roku rozpoczęłam generalny remont mieszkania.
    Kompleksowego wykonania podjęła się poważna (tak mi się wydawało)
    firma z zarejestrowaną działalnością. Prace miały być wykonane w ciągu
    trzech tygodni, niestety z dnia na dzień termin ten był przesuwany bez
    wyznaczenia ostatecznego odbioru. W efekcie końcowym, po niespełna
    dwóch miesiącach, zastałam lokal w stanie zupełnie nienadającym się do
    zamieszkania, z pracownikiem firmy w stanie nietrzeźwym. Naraziło mnie
    to na koszty związane z zatrudnieniem nowej firmy budowlanej. Z oceny
    biegłych wynika, że poziom wykonanych prac (zgromadzona dokumentacja
    razem ze zdjęciami z poszczególnych etapów domniemanych prac), zmusiła
    do rozpoczęcia remontu od początku. Dodatkowo musiałam ponieść koszt
    zdemontowania niewłaściwie wykonanych prac i zniszczonych materiałów.
    Mimo moich wielokrotnych próśb i ponagleń dotyczących początkowo
    terminowego wywiązania się ze zobowiązania, a potem prób ustalenia
    daty końcowej remontu, firma opuściła mieszkanie i zlekceważyła
    wszelkie ustalenia werbalne. Niestety nie mam żadnej umowy, ale
    posiadam pisemne potwierdzenia wypłat pieniędzy na poczet domniemanego
    remontu. Chcę odzyskać pieniądze, które wypłaciłam. Jak wspomniałam
    mam pisemnie potwierdzenia przyjęcia ode mnie pieniędzy na poczet prac
    remontowych, świadków, zdjęcia. Czy mam szanse na odzyskanie tych
    pieniędzy? Jeśli tak jakie kroki powinnam podjąć ?

    Dziękuję za pomoc,