  • 1. Data: 2003-06-17 11:03:40
    Temat: Jak odebrać samochód??
    Od: "Galileon" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Ja już się poddałem, pisałem kilkakrotnie o moim przypadku na forum, ale
    teraz to już przegięcie....
    2 kwietnia ukradli mi samochód spod bloku. Kilka dni później Policja
    odnalazła pojazd stwierdzając min. że ma przebite numery nadwozia. 14 letnia
    Toyota trafiła na parking policyjny. I tak do dziś.... Wydać mi pojazd będą
    mogli dopiero po wykonaniu badań kryminalistycznych w listopadzie!!!!
    przecież do tego czasu samochód zamieni się w kupę złomu.
    Prosiłem prokuratora o wydanie mi samochodu za zobowiązaniem, ale to też nie
    przyniosło rezultatu.
    Czy mogę coś zrobić?? czy tylko czekać ?? szybciej by pewnie wypuścili
    morderce niż zwrócili mi to auto....
    Masakracja.....

    Pzdr.
    Gali.

  • 2. Data: 2003-06-17 21:45:37
    Temat: Re: Jak odebrać samochód??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zażalenie do prokuratury nadrzędnej nad prowadzącą sprawę. W uzasadnieniu
    podać, że w kraju jest wiele instytucji gotowych zrobić badanie
    mechanoskopijne za pieniądze niemal natychmiast. Oni pewnie czekają na
    policyjnego mechanoskopia bo darmowy, ale co Cię to obchodzi. Samo badanie
    trwa kilka godzin i może go dokonać każdy biegły sądowy. Zresztą weź
    książkę, przedzwoń do kilku i zapytaj o termin, jakbyś zapłacił. Potem
    wyniki swojego śledztwa umieść w piśmie. Tobie jest potrzebny samochód już.
    W zażaleniu napisz, że będziesz dochodził odszkodowania, bo musisz jeździć
    taksówkami, a to drożej. Może pomoże, ale nie gwarantuję.

  • 3. Data: 2003-06-18 06:54:09
    Od: "Galileon" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > W zażaleniu napisz, że będziesz dochodził odszkodowania, bo musisz jeździć
    > taksówkami, a to drożej. Może pomoże, ale nie gwarantuję.

    Witam,
    Tak mam zamiar zrobić. Znaleźć biegłego i zlecić mu badanie.
    Jak coś już będzie wiadomo to dam znać.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 4. Data: 2003-06-19 16:09:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ty nie możesz zlecić biegłemu badania. Po pierwsze musi w tej sprawie zostać
    on powołany postanowieniem przez organ procesowy, a po drugie nawet jakbyś
    chciał go powołać dla własnej wiedzy, to musisz mieć najpierw samochód, bo
    biegły musi mieć co zbadać. Ja proponowałem poszukanie biegłego, by
    prokuraturze wskazać kilku do wyboru, którzy badanie wykonają od ręki.

  • 5. Data: 2003-06-20 07:25:24
    Od: "Galileon" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > biegły musi mieć co zbadać. Ja proponowałem poszukanie biegłego, by
    > prokuraturze wskazać kilku do wyboru, którzy badanie wykonają od ręki.

    Rozmawiałem z prokuratorzyną.
    Stwierdził , że jeśli policja nie będzie miała nic naprzeciwko to nie ma
    przeszkód, abym powołał własnego biegłego.
    Zobaczymy, co z tego wyniknie.

    Pzdr.
    Gali.

  • 6. Data: 2003-06-20 08:14:20
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Galileon wrote:
> [...]
    > Toyota trafiła na parking policyjny. I tak do dziś.... Wydać mi pojazd będą
    > mogli dopiero po wykonaniu badań kryminalistycznych w listopadzie!!!!

    To i tak szybko, ktos czekal 4 lata.

    wer

  • 7. Data: 2003-06-20 09:29:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to prorok upadł na głowę, albo źle go zrozumiałeś. I co, wydasz
    postanowienie o powołaniu biegłego? Co oni, tabliczkę "SAMOOBSŁUGA" tam
    mają? A sprawca, to pewnie sam wydaje postanowienie o tymczasowym
    aresztowaniu swojej osoby - korzyść spora, bo sam na siebie się nie zażali.