  • 1. Data: 2008-11-20 13:31:56
    Temat: Jak naliczyć urlop byłemu nauczycielowi?
    Od: chairon <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Zmieniłem pracę. Przedtem pracowałem w szkole i pojawił się problem przy
    naliczaniu należnego mi urlopu. Otóż na Świadectwie Pracy jest napisane, że
    urlop został wykorzystany zgodnie z Kartą Nauczyciela. Nie ma podanych
    żadnych danych liczbowych, a jedynie stwierdzenie, że zgodnie z KN. W
    dokumencie tym napisane jest znowu, że nauczycielowi przysługuje 35 dni
    urlopu. Normalnie pracownikowi posiadającemu staż pracy >10 lat przysługuje
    26 dni urlopu i jeśli go wykorzystał w poprzedniej pracy do w danym roku
    kalendarzowym nic mu już nie przysługuje, a nowy urlop liczy się od
    przyszłego roku. Problem jest natomiast innego rodzaju. Panie w kadrach
    mówią, że nie mają pojęcia jaką liczbę wykorzystanych dni mają wprowadzić do
    systemu, bo przy wprowadzeniu 35 (zgodnie z KN) okazuje się, że w kolejnym
    roku będzie mi przysługiwało 17 dni urlopu (26 [przysługujący] - (35-26)
    [wykorzystany]) i okazuje się, że system to interpretuje w taki sposób, że
    wykorzystałem 35 dni podczas gdy przysługiwało mi 26, więc 9 dni zabiera mi
    z nowego urlopu. Jak rozwiązać ten problem i właściwie jak należy przyjmować
    zapis, że urlop został wykorzystany zgodnie z KN?

    chairon

  • 2. Data: 2008-11-20 13:55:18
    Temat: Re: Jak naliczyć urlop byłemu nauczycielowi?
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przysługiwało mi 26, więc 9 dni zabiera mi z nowego urlopu. Jak rozwiązać
    > ten problem i właściwie jak należy przyjmować zapis, że urlop został

    Moim zdaniem powinny wprowadzić do systemu 26 dni przyjmując, że
    nowoprzyjety pracownik wykorzystał w poprzednim zakładzie pracy
    przysługujący mu urlop w całości.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-11-20 16:37:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Nov 2008, chairon wrote:

    > [wykorzystany]) i okazuje się, że system to interpretuje w taki sposób, że
    > wykorzystałem 35 dni podczas gdy przysługiwało mi 26, więc 9 dni zabiera mi
    > z nowego urlopu. Jak rozwiązać ten problem

    IMO - poprawić system.
    Zdecydowanie, bo wychodzi iż to błąd oprogramowania.

    W innych okolicznościach byłem świadkiem podobnego "ścięcia" - pracownik
    po wykorzystaniu urlopu wypoczynkowego skorzystał z urlopu bezpłatnego
    i też pojawił się "problem odebrania urlopu w przyszłym roku".
    Nie można, przepis nie przewiduje.

    Skoro przepis tego nie przewiduje (a z opisu wynika że nie) to trzeba
    dostosować system do przepisów, raczej nie liczyłbym na to że minister
    dostosuje się do (waszego) "systemu" ;)
    IMVHO do systemu powinno być wprowadzone (zgodnie z prawdą) 35 dni,
    niech program na widok wartości ujemnej sobie "przycina" do zera,
    inaczej ktoś tu nieprawdę wpisuje i później zatwierdza :P

    FYI: żadna nowość. Na .podatki od czasu do czasu pojawia się ktoś
    kto ma kłopot bo "system nie przyjmuje faktury".
    Twórca (tfurca? ;)) usiłuje wymusić "kontrolę" danych jednocześnie
    nie przewidując wszystkich możliwych kombinacji dopuszczalnych
    sposobów policzenia faktury. Nie ma wyjścia, poprawić program :D

    pzdr, Gotfryd