  • 1. Data: 2003-10-24 10:28:21
    Temat: Jak długi czas do przedawnienia?
    Od: "Witek" <wiriales nospam @wp.pl>

    Witam!
    Dużo było o firmie Kruk. Przeczytałem chyba całe archiwum na temat tej
    firmy. Conieco się dowiedziałem, ale nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa. Jak
    długi jest czas od wystawienia "mandatu" za przejazd bez biletu środkiem
    komunikacji miejskiej?
    Ale zacznę od początku.
    Dostałem list (zwykły) od w/w firmy jako "wezwanie do zapłaty" dwóch opłat
    dodatkowych za przejazd bezbiletowy. Faktycznie mają rację coś takiego się
    stało - lata młodości, gapiostwo - każdemu się może zdażyć...
    A zdażyło mi się bardzo dawno temu - raz w październiku 1998 roku i raz w
    maju 1999. Od pierwszego parę dni temu minęło 5 lat a od drugiego grubo
    ponad 4. Czy te kary się czasem nie przedawniły??? Według mnie to trochę
    długo jak na karę 60 i 70 zł.
    Bardzo proszę szanownych grupowiczów o opinie i porady co z tym fantem
    zrobić. Wiem że są jakies konkretne akty prawne na ten temat, ale niestety
    nie wiem za bardzo gdzie tego szukać. Proszę o jakieś wskazówki. Jak tą
    sprawę załatwić?

    Dzięki z góry za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
    Pozdroofka. Witek

  • 2. Data: 2003-10-24 11:43:43
    Temat: Re: Jak długi czas do przedawnienia?
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Niedawno temat byl szczegolowo omawiany na grupie.

    Dan.

  • 3. Data: 2003-10-24 13:18:00
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "lablador" <l...@p...fm> wrote in message
    > Niedawno temat byl szczegolowo omawiany na grupie.

    rok i 3 miesiące mają na ściagnięcie kasy

  • 4. Data: 2003-10-24 19:36:14
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "lablador" <l...@p...fm> wrote in message
    > >
    > rok i 3 miesiące mają na ściagnięcie kasy

    ?????????

    --
    Depi.

  • 5. Data: 2003-10-24 20:31:11
    Od: kam <X...@X...plX>

    Marcin Olender wrote:
    > ?????????

    O co Ci chodzi? Przedawnienie 1 rok + ewentualne zawieszenie na 3 mies.

    KG

  • 6. Data: 2003-10-24 20:53:01
    Od: "Witek" <wiriales nospam @wp.pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > O co Ci chodzi? Przedawnienie 1 rok + ewentualne zawieszenie na 3 mies.
    >
    > KG

    Witam!
    Więc co ta firma ode mnie chce po 4-5 latach?
    Co zrobić, żeby się mnie już nie czepiali?
    W.

  • 7. Data: 2003-10-24 21:04:25
    Od: kam <X...@X...plX>

    Witek wrote:
    > Więc co ta firma ode mnie chce po 4-5 latach?
    > Co zrobić, żeby się mnie już nie czepiali?

    Szuka takiego co zapłaci... (właściwie to dlaczego nie chcesz tego
    zrobić?). Przedawnienie nie oznacza że długu nie ma, a jedynie to, że
    możesz w postepowaniu przed sądem podnieść zarzut przedawnienia, który
    spowoduje że powództwo nie będzie mogło zostać uwzględnione

    KG

  • 8. Data: 2003-10-24 21:10:56
    Od: "Witek" <wiriales nospam @wp.pl>

> [...]
    > możesz w postepowaniu przed sądem podnieść zarzut przedawnienia, który
    > spowoduje że powództwo nie będzie mogło zostać uwzględnione

    Właśnie miałem zamiar zapłacić, ale nie firmie Kruk tylko bezpośrednio
    ZKM-owi.... Jeśli z przedawnienia można skorzystać tylko przed sądem to wolę
    zapłacić. Pytanko tylko czy naliczyć od razu odsetki? Tak przy okazji z
    lenistwa spytam (bo późno i o wyrku marzę): ile wynoszą ustawowe odsetki
    karne? Może ktoś wie?

    Pozdrawiam. Witek

  • 9. Data: 2003-10-24 22:40:31
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > O co Ci chodzi? Przedawnienie 1 rok + ewentualne zawieszenie na 3 mies.

    Zawieszenie?

    A jak mają już wyrok? ( pewnie nakaz)

    --
    Depi.

  • 10. Data: 2003-10-25 06:33:22
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "Witek" <wiriales nospam @wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Jak
    > długi jest czas od wystawienia "mandatu" za przejazd bez biletu środkiem
    <ciach...>

    Art. 33a Prawa Przewozowego mowi o oplacie dodatkowej a nie mandacie.
    przewoznik nie moze wystawic mandatu, gdyz mandat jest kara administracyjna

    Art. 778 k.c. okresla termin przedawnienia roszczen z tytulu umowy przewozu
    na 1 rok od daty przewozu

    tyle moim zdaniem
    pozdrawiam
    W,