  • 1. Data: 2003-10-24 10:20:59
    Temat: sprzedaż samochodu na raty
    Od: "MDS" <N...@k...pl>

    sprzedaje osoba prywatna innej osobie prywatnej....
    czy może ktoś mi doradzić jaką umowę spisać (notarialnie?)
    żeby się jak najlepiej zabezpieczyć na wypadek gdy kupujący nie będzie
    chciał płacić.....

  • 2. Data: 2003-10-24 10:45:18
    Temat: Re: sprzedaż samochodu na raty
    Od: "pchela" <p...@w...pl>

    Użytkownik "MDS" <N...@k...pl> napisał w wiadomości
    > sprzedaje osoba prywatna innej osobie prywatnej....
    > czy może ktoś mi doradzić jaką umowę spisać (notarialnie?)
    > żeby się jak najlepiej zabezpieczyć na wypadek gdy kupujący nie będzie
    > chciał płacić.....

    Najlepiej spisac umowe sprzedazy z zastrzezeniem prawa wlasnosci - dopoki
    dluznik nie splaci calosci wierzytelnosci samochod stanowi twoja wlasnosc.
    Sam juz to praktykowalem, co prawda zakonczylo sie wyrokiem sadowym i sprawa
    sie ciagnela ze 2 lata ale juz powoli dluznik splacil calosc. Do tej umowy
    proponuje jeszcze oswiadczenie dluznika w formie aktu notarialnego o
    poddaniu sie egzekucji co do obowiazku zaplaty wierzytelnosci (art 777 kpc)
    Pozdrawiam
    Marcin