    From: "Witek" <wiriales nospam @wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak długi czas do przedawnienia?
    Date: Fri, 24 Oct 2003 12:28:21 +0200

    Witam!
    Dużo było o firmie Kruk. Przeczytałem chyba całe archiwum na temat tej
    firmy. Conieco się dowiedziałem, ale nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa. Jak
    długi jest czas od wystawienia "mandatu" za przejazd bez biletu środkiem
    komunikacji miejskiej?
    Ale zacznę od początku.
    Dostałem list (zwykły) od w/w firmy jako "wezwanie do zapłaty" dwóch opłat
    dodatkowych za przejazd bezbiletowy. Faktycznie mają rację coś takiego się
    stało - lata młodości, gapiostwo - każdemu się może zdażyć...
    A zdażyło mi się bardzo dawno temu - raz w październiku 1998 roku i raz w
    maju 1999. Od pierwszego parę dni temu minęło 5 lat a od drugiego grubo
    ponad 4. Czy te kary się czasem nie przedawniły??? Według mnie to trochę
    długo jak na karę 60 i 70 zł.
    Bardzo proszę szanownych grupowiczów o opinie i porady co z tym fantem
    zrobić. Wiem że są jakies konkretne akty prawne na ten temat, ale niestety
    nie wiem za bardzo gdzie tego szukać. Proszę o jakieś wskazówki. Jak tą
    sprawę załatwić?

    Dzięki z góry za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
    Pozdroofka. Witek