  • 1. Data: 2003-10-24 10:09:00
    Temat: wyrok Sądu - koszty + grzywna
    Od: "MDS" <N...@k...pl>

    Witam!

    Powiedzmy, że jest taka sytuacja:

    kara - rok na trzy lata w zawieszeniu
    koszty sądowe (biegli, etc.) - 20.000 PLN (dwadzieścia tysięcy)
    grzywna (naprawienie szkody, etc) - 2000 PLN (dwa tysiące)

    osoba na którą padł wyrok jest bezrobotna, nic nie posiada... i nie ma za
    bardzo jak tego spłacić....
    nawet w przypadku rozłożenia sumy 20.000 na raty (na maksymalny dopuszczalny
    okres, czyli 3 lata).

    1. w przypadku nie zapłacenia grzywny 2000 PLN, Sąd może odwiesić wyrok....
    tak?
    2. w przypadku nie spłacania kosztów sądowych - sprawia trafia do
    komornika... ale on nie może wyegzekwować należności... co się stanie dalej?
    czy również Sąd może odwiesić wyrok?

    Co, gdy dana osoba zacznie pracować lub założy własną działalność?

    3. zatarcie się wyroku - czy następuje automatycznie, czy trzeba pisać
    podanie po 3ch latach.
    czy po niespłaceniu kosztów sądowych jest możliwe zatarcie?
    czy po spłaceniu wszystkiego jest ono możliwe wcześniej?

    Pytania są czysto teoretyczne - proszę o odpowiedź :-)

  • 2. Data: 2003-10-24 18:31:44
    Temat: Re: wyrok Sądu - koszty + grzywna
    Od: "Marcin" <w...@o...pl>

> [...]
    dopuszczalny
    > okres, czyli 3 lata).
    >
    > 1. w przypadku nie zapłacenia grzywny 2000 PLN, Sąd może odwiesić

    Grzywna jest karą, która musia zostać wykonana.

    > 2. w przypadku nie spłacania kosztów sądowych - sprawia trafia do
    > komornika... ale on nie może wyegzekwować należności... co się stanie
    dalej?
    > czy również Sąd może odwiesić wyrok?

    Sędzia może umorzyć grzywnę i koszty, gdy egzekucja okarze się bezskuteczna,
    jednak na pewno tego nie zrobi przy tak dużej grzywnie i kosztach. A co
    dalej ? Skazany/Skazana zostanie wezwany na posiedzenie, na którym Sędzia
    może zamienić grzywnę i koszta na pracę spełecznie-urzyteczną i dany osobnik
    odpracuje to co miał zaplacić, lub na karę zastępczą pozbawienia wolności i
    dana osoba to odsiedzi.

    > Co, gdy dana osoba zacznie pracować lub założy własną działalność?

    Będzie musiała zacząc splacać, a jak nie to komornik zacznie sciagąć.

    > 3. zatarcie się wyroku - czy następuje automatycznie, czy trzeba pisać
    > podanie po 3ch latach.

    Zależy czy nie zostało to ustalone na dłuższy okres czasu, jeśli nie to nie
    trzeba nic pisać i sprawa ulegnie przedawnieniu

    > czy po niespłaceniu kosztów sądowych jest możliwe zatarcie?

    Nie.

    > czy po spłaceniu wszystkiego jest ono możliwe wcześniej?

    Nie. Raczje nie, bo nie jestem pewny.

    > Pytania są czysto teoretyczne - proszę o odpowiedź :-)

    Pozdrawiam,-

  • 3. Data: 2003-10-24 18:40:00
    Od: kam <X...@X...plX>

    Marcin wrote:
> [...]
    > odpracuje to co miał zaplacić, lub na karę zastępczą pozbawienia wolności i

    Można zamienić koszty na karę zastępczą?

    > Zależy czy nie zostało to ustalone na dłuższy okres czasu, jeśli nie to nie
    > trzeba nic pisać i sprawa ulegnie przedawnieniu

    W jaki sposób ustalone, jakiemu przedawnieniu?

    > Nie.

    Dlaczego nie?

    KG