    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5ffcc1ab$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <rtjj5r$prg$1@gioia.aioe.org>
    <5ffdc2c6$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ffdce05$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ffe0c0a$0$31286$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Kviat
    Date: Wed, 13 Jan 2021 17:10:38 +0100

    > Jak zwykle wymyślasz sobie jakąś teorię, którą przez kilka kolejnych
    > postów będziesz zwalczał.

    Jak zwykle nie zrozumiałeś. Punktuję bzdury, które ty produkujesz.

    To ty napisałeś, że milicjanci kierują wnioski o ukaranie nie mając
    pojęcia, czy obywatel popełnił wykroczenie, czy nie popełnił. Że oni nie
    rozstrzygają czy coś jest zgodne z prawem, czy nie jest. Więc albo
    wymyśliłeś sobie taką teorię, albo faktycznie tak robią.
    Co w teorii mogłoby być nawet całkiem zabawne, ale w prawdziwym życiu
    zabawne nie jest.

    > Tu nie chodzi o to, jakie przekonanie ma policjant. Bo on na tym
    > krawężniku nie jest od wygłaszania własnych prywatnych opinii.

    Jak nie, jak tak?
    Przecież kierując do sądu taki wniosek o ukaranie (czy wlepiając mandat)
    wygłasza właśnie swoją opinię.
    Dlaczego uznał, że obywatel popełnił wykroczenie, skoro nie wie czy
    popełnił? Najwyraźniej na podstawie własnej opinii.

    Albo dostał taki rozkaz i bezmyślnie go wykonuje.

    > Dokładnie. Niech sąd sobie to ustala.

    Co sąd ma ustalać?

    Mam napisać drukowanymi żebyś zrozumiał?
    JEŻELI NIE JEST PEWIEN CZY KTOŚ POPEŁNIŁ WYKROCZENIE, TO NIE WYSTAWIA
    MANDATU, ANI NIE KIERUJE DO SĄDU WNIOSKU O UKARANIE.
    ROBI TO TYLKO WTEDY, GDY JEST PEWIEN.

    A przynajmniej tak powinno być w normalnym kraju z normalną policją.

    Ja doskonale rozumiem, że jest jak piszesz, że wystawiają na wszelki
    wypadek, bo nie wiedzą czy obywatel popełnił, czy nie popełnił.
    Bezmyślnie robią co im każą, bez sekundy zastanowienia czy to jest
    zgodne z prawem, czy nie jest.

    Niesamowite jest to, że ty nie widzisz w tym nic dziwnego, a wręcz
    piszesz, że tak właśnie powinno być.
    To nie jest normalne i to właśnie wyśmiewam.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr