  • 511. Data: 2021-01-29 17:42:55
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 29-01-2021 o 15:49, J.F. pisze:
> [...]
    m/data=!3m1!1e3

    >szkoda, że wybrałeś coś, po czym nie można przejść się ludzikiem
    >google.

    Bo akurat w Niemczech o to trudno. Ale dawalem poprzednio - Olin nie
    chcial.
    To tu ma inne ujecie - szybko widac.

    >Tak ciężko potwierdzić, bądź zaprzeczyć, bo eni wiemy choćby jakie
    >est oznakowanie.

    Akurat w calej Europie dosc jednolite.

    Niemcy oprocz zebr miewaja tez linie w poprzek jezdni ... ale ...
    sprawdzic, czy tam swiatel nie ma.

    Ciekawe czemu na swiatlach nie chca zebr malowac.

    J.

  • 512. Data: 2021-01-29 17:46:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2021 o 16:21, Olin pisze:

    > Nie uwierzysz, ale w myśl nowych przepisów pieszy ma zachować szczególną
    > ostrożność przy przechodzeniu przez pasy.

    Teraz ma ustąpić pierwszeństwa samochodom, a też wpadają.

    --
    Robert Tomasik

  • 513. Data: 2021-01-29 17:49:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2021 o 16:52, Kviat pisze:
    > Że co?
    > Obecność milicji na drogach zwiększa prawdopodobieństwo ofiar?
    > To bardzo interesująca teza. Rozwiniesz?

    Jeśli stoi koło drogi, to zawsze koziołkujący pojazd może go uderzyć.
    Jeśli go nie będzie, to prawdopodobieństwo niepomiernie spada - nawet do
    zera.

    --
    Robert Tomasik

  • 514. Data: 2021-01-29 17:50:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2021 o 15:34, J.F. pisze:

    > Nie, IMO:
    > -Niemcy dobrze wychowani i nie wchodza na przejscie z nienacka,

    Nie są dobrze wychowani, a po prostu przyzwyczajeni. Tam po prostu łazi
    się wszędzie, więc wszyscy się na wzajem siebie spodziewają. U nas częśc
    kierowców zaskakuje fakt, ze na pasach może się pojawić pieszy "bo jak
    jadę to nie ma prawa wtargiwywać!"

    > Pojezdzij juz teraz tak, jakbys musial wszystkich pieszych przepuszczac

    Ja tak jeżdzę po warszawie - nie mam z tym żadnego problemu.

    > ... szczegolnie w miejscach, gdzie nie widzisz, ze zadnego przejscia nie
    > ma..

    Chciałeś napisać, że nie widać że żadnego pieszego a nie przejścia nie
    ma? No właśnie na takich co jest słaba widoczność uważam najbardziej. A
    ty nie? Zresztą w warszawie mało jest takich. Kiedyś jeszcze hanka
    powołała na dyrektora zarzadu dróg miejskich aktywistę rowerowego... i
    okazało się że całkiem dobrze mu poszło. Zapowiedzianego armagedonu nie
    było, za to zrobiono audyty przejść i sporo z nich poprawiono (głównie
    podoświetlano, postawiono gdzieniegdzie szykany, żeby nie parkować
    bezpośrednio przed przejściami).

    --
    Shrek

  • 515. Data: 2021-01-29 17:59:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2021 o 17:42, J.F. pisze:

    > Niemcy oprocz zebr miewaja tez linie w poprzek jezdni ... ale ...
    > sprawdzic, czy tam swiatel nie ma.
    >
    > Ciekawe czemu na swiatlach nie chca zebr malowac.

    Ten kolo z jutuba co to wrzeszczał że to nie jest przejście tłumaczył,
    że... to nie jest przejście ale "bród". Cokolwiek by to nie znaczyło -
    myślę, ze może mieć rację i to takie przejście bez pierwszeńtwa dla
    pieszych za to ze światłami. A jak światła nie działają to możesz łazić
    ale piewszeństwa nie masz. Może tak być.

    --
    Shrek

  • 516. Data: 2021-01-29 18:04:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 29.01.2021 o 11:06, Olin pisze:

    >Jak ustaliłeś, komu powierzyłem mój głos? Szklana kula? Fusy od kawy?
    >dymu to wywróżyłeś?

    >O tej dwupasmówce, to się mówi od kilkudziesięciu lat.

    >To, ze Ty czegoś eni zauważasz, nie powoduje, ze tego nie ma. Tu
    >https://nowysacz.naszemiasto.pl/trzeci-w-piatek-pec
    h-sadeczan-na-drodze-do-krakowa-wypadek/ar/c16-81015
    65
    >znajdziesz artykuł o trzech wypadkach z 23 stycznia. To pierwszy
    >wynik z
    >Google po wpisaniu "wypadek Nowy Sacz Brzesko". Resztę sobie sam
    >znajdź :-)

    Pijani byli, bo sama policja twierdzi, ze na DK 75 bylo w 2019 106
    wypadkow :-)

    Czyli jeden co trzy dni, a nie trzy dziennie.
    Dodajmy, ze droga sobie liczy 133km.

    Aha - policja kolizji nie liczy, wiec moze i kolizji bez rannych, to
    trzy dziennie.

    Chociaz ... trzeba by porownac z jakas inna droga krajowa, tylko jaka?

    Np 94 miala np 321 wypadkow, ale ona ma 675 km.
    25 to 158 wypadkow, a to 412 km ... ale mniej obciazona.

    Moze i faktycznie "niebezpieczna".

    J.

  • 517. Data: 2021-01-29 18:10:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 29.01.2021 o 15:26, J.F. pisze:
    >Aha.
    >Ale doceniam szczerość.

    Ale utrzymac limit predkosci tez ciezko.

    >To straszne. Tak zjeżdżać z górki 30km/h za traktorem przez całe 100
    >kilometrów... też bym się zniecierpliwił.

    Trafisz kiedys - zobaczymy co powiesz po 3 km :-P

    Szczegolnie, ze to niekoniecznie jest 3 km, traktor moze np 10km
    jedzie, ale akurat w tym miejscu bylaby swietna okazja do
    wyprzedzenia, a tu jak na zlosc - nie wolno.
    Zupelnie nie wiadomo czemu :-(

    J.

  • 518. Data: 2021-01-29 18:16:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >Porównaj sobie takie samo miasteczko w Polsce (gdzie ktoś krajówkę
    >pyknął przez środek) z niemieckim, gdzie masz obwodnice, a w środku
    >miasteczka masz w większości ulice o ruchu uspokojonym. Wtedy na
    >prawdę nie trzeba przejść, aby przedostać się na drugą stronę.

    Owszem, ale z drugiej strony - przejscia w ruchu by nie przeszkadzaly
    tak bardzo ... ale nie ma ich.

    Poza tym nie masz obwodnicy - po Niemczech to zap* autostadą,
    obwodnice maja duze miasta, malych to nikt nie liczy.
    Ale efekt owszem - podobny, ruch w miasteczku maly ...

    Ale w duzych miastach, gdzie jest ruch duzy ... tez nie masz przejsc z
    zebrami, tylko ze swiatlami.

    J.

  • 519. Data: 2021-01-29 18:44:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >nas częśc kierowców zaskakuje fakt, ze na pasach może się pojawić
    >pieszy "bo jak jadę to nie ma prawa wtargiwywać!"

    Raczej "wir sind Autofahrer Nation" i wszyscy wiedza, ze pieszy musi
    samochodowi ustapic.

    Cos tam jak widac sie zmienilo ... ale przejsc przeciez prawie nie ma.

    >Ja tak jeżdzę po warszawie - nie mam z tym żadnego problemu.

    Daj film :-)

    No dobra, moze masz podobnie - duzo arterii, gdzie przejscia maja
    swiatla, to nawet nie zauwazasz, w ilu miejscach przejechalbys
    pieszego, gdyby wtargnal ..

    >Chciałeś napisać, że nie widać że żadnego pieszego a nie przejścia
    >nie ma?

    Tak - gdzie cos zaslania widok, i nie widac - sa tam piesi czy nie ma.

    >No właśnie na takich co jest słaba widoczność uważam najbardziej. A
    >ty nie?

    W wiekszosci nie - oni nie wtargiwuja :-)
    A moze i uwazam, tylko malo przejsc bez swiatel mam po drodze ?

    J.

  • 520. Data: 2021-01-29 19:12:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2021 o 18:44, J.F. pisze:

    > Raczej "wir sind Autofahrer Nation" i wszyscy wiedza, ze pieszy musi
    > samochodowi ustapic.

    Pieprzenie w bambus:P Oni są autofahren nation więc posiadanie samochodu
    nie robi na nich wrażenia. Raz jest kierowcą, raz pieszym. U nas cały
    czas niektórzy myślą, że skoro mają samochód to są w jakiś sposób lepis
    i nalezy się z nimi bardziej liczyć.

    > Daj film :-)

    Naprawdę muszę, żeby uwierzyć? Gdzie wy żyjecie? Może wam jazdę na suwak
    też nagrać:P

    > No dobra, moze masz podobnie - duzo arterii, gdzie przejscia maja
    > swiatla, to nawet nie zauwazasz, w ilu miejscach przejechalbys pieszego,
    > gdyby wtargnal ..

    Z grubsza tak. W sensie na głównych drogach przejścia (nawet ze
    światłami) są rzadziej niż w berlinie.

    https://www.google.pl/maps/@52.2418941,20.9938206,3a
    ,75y,60.51h,97.2t/data=!3m6!1e1!3m4!1saOpA9zaqJPUFr2
    97Ao7fQA!2e0!7i13312!8i6656

    Na wprost następne przejście 500 metrow, w tył 500, w lewo 300. W
    centrum miasta.

    A na mniejszych - no to się puszca - w czym problem?

    > W wiekszosci nie - oni nie wtargiwuja :-)

    No widzisz, to się różnimy. Ja zwalniam i spinam jaja;)

    --
    Shrek