  • 31. Data: 2021-01-12 10:33:52
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-12 o 08:30, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Nieznajomość prawa jak wiadomo nie usprawiedliwia zwykłego
    > obywatela, tym bardziej więc funkcjonariusza.

    Robert jest specjalistą od naginania rzeczywistości.
    Gdyby premier w przemówieniu po wiadomościach
    powiedział, że chce, żeby od jutra wszyscy chodzili
    w sandałach i posłał policję do pilnowania tego na ulicach
    i karania obywateli za niestosowanie się, to Robert znajdzie
    jakieś wytłumaczenie dla takiego postępowania policjantów.
    Przykład jest celowo absurdalny, bo przecież w sprawie
    pałowania przechodnia nawet on nie ma wątpliwości,
    ale jeśli chodzi o egzekwowanie zakazów na podstawie
    tweetów premiera, to już musiał by się Trybunał pochylić.

    A w sumie jak dobrze pamiętam, to policjant ma obowiązek odmówić
    wykonania rozkazu, jeśli jego wykonanie wymagało by popełnienia
    przestępstwa ale nie ma bezpośrednio, że może kwestionować podstawy
    rozkazu i tu Robert ma pole do popisu. Jeśli policjant nie widzi
    przestępstwa
    w nakłanianiu ludzi do chodzenia w zimie w sandałach, to wszystko jest
    OK ;-)

  • 32. Data: 2021-01-12 13:10:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 10.01.2021 o 23:25, cef pisze:

    >To, ze ktoś może sam coś zrobić nie znaczy, że to jej wolno.

    Ale pamietasz, ze potem moze miec zmniejszona emeryture do minimalnej
    ? :-P

    >W sumie
    >sędzią Trybunału Konstytucyjnego każdy z nas by pewnie mógł zostać.

    No, jest tam jakis wymog o wybitnej wiedzy prawniczej, ale co to PiS
    obchodzi ...

    J.

  • 33. Data: 2021-01-12 13:35:27
    Od: Kviat

    > Wymyśliłeś coś głupiego i teraz będziesz to zwalczał usilnie :-) ?

    Nie. To logiczna konsekwencja twoich "wyjaśnień".

    > Skoroś sam to wytworzył, to sam sobie odpisz, czemu głupie.

    Głupie to jet to, co ty tu wypisujesz.

    Twierdzisz, że milicjanci w cywilu pałowali kobiety nie na rozkaz, tylko
    z własnej inicjatywy? Jeżeli nie na rozkaz, to znaczy, że prawo im tak
    nakazywało?

    Te wszystkie mandaty niezgodne z prawem też wystawiają z własnej inicjatywy?

    Skoro twierdzisz, że nie im rozstrzygać, czy coś jest zgodne z prawem,
    to na jakiej podstawie wystawiają te mandaty? Skoro twierdzisz, że jest
    "różnica zdań" i jeszcze to nie jest rozstrzygnięte, to dlaczego
    wystawiają mandaty?
    Dlaczego uznali przed rozstrzygnięciem, że to obowiązujące prawo, a nie
    uznali, że nieobowiązujące, skoro twierdzisz, że jest "różnica zdań" i
    jeszcze nie wiadomo?

    Bo im premier zatwitował, że są zgodne z prawem? Serio?
    Mało tego, sam premier stwierdził, że są niezgodne z prawem, że to tylko
    prośba... ale muszą dalej wystawiać mandaty, bo milicjanci nie są TK od
    rozstrzygania...

    To jakaś paranoja.

    > Ustalmy: Piszesz o rozkazach, czy aktach prawnych. Bo to nie do końca
    > jest to samo.

    A czego nie rozumiesz?
    Próbuję ustalić gdzie widzisz granicę między prawnym, a bezprawnym
    postępowaniem policjantów.
    Czy za bezprawne działania powinni ponosić osobiste konsekwencje, czy
    nie powinni?
    W jaki sposób policjant odróżnia rozkaz bezprawny, od takiego
    niezgodnego z prawem, skoro nie on jest od rozstrzygania, czy coś jest
    zgodne z prawem, czy nie jest? Czeka na twity od premiera?

    Bo wiesz, że policjant ma obowiązek odmówić wykonania rozkazu
    niezgodnego z prawem, czy nie wiesz? Jak oni to robią, że potrafią je
    rozróżnić bez czekania na TK?

    > Rozkaz, to polecenie przełożonego i na te niezgodne z
    > prawem są procedury.

    Czyli ci, co po cywilnemu pałowali kobiety (na rozkaz?) powinni ponieść
    konsekwencje (łącznie z tym co wydawał taki rozkaz), czy nie powinni?

    > Rozporządzenie, czy ustawa, to trochę coś innego.

    Przecież rozmawiamy o tym, że rozporządzenie jest niezgodne z ustawą.
    Co wielokrotnie sądy już stwierdziły.

    > Po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym są prawem.

    No to się wyjaśniło...
    Wystarczy że jakiś idiota opublikuje rozporządzenie z dowolną bzdurą, to
    policjant ma obowiązek wlepiania mandatów i nie jest ważne, że sądy te
    mandaty uwalają jako niezgodne z prawem?
    I czekają na rozstrzygnięcie przez TK "rozbieżności zdań" między sądem,
    a wydającym rozporządzenie... i dalej wlepiają mandaty na wszelki
    wypadek, bo może jakiś sąd jednak nie uwali...
    Pięknie.

    > Żeby Ci uzmysłowić, to taki przykład. Długa, prosta droga i nagle znak
    > ograniczenia prędkości do 50 km/h. Patrzysz, no normalnie nic tu nie ma.
    > Pusto wokół. Droga płaska jak stół i szeroka. Ba! Ostatnio czytałeś w
    > Internecie, że takie zakazy są bezsensowne. To jak? Jest ten zakaz, czy
    > go nie ma?

    Ty kompletnie nie ogarniasz w czym jest problem.

    Gdy przekraczasz dozwoloną prędkość, to w razie "rozbieżności zdań" z
    policjantem, sąd nie rozstrzyga o niezgodności z prawem ograniczenia
    prędkości, tylko czy faktycznie przekroczyłeś dozwoloną prędkość, czy
    policjantowi się coś pomyliło i nie przekroczyłeś.

    A my mówimy o sytuacji, że sąd rozstrzygnął, że w ogóle nie ma
    ograniczenia prędkości i nigdy go nie było, a milicjanci nadal w tym
    miejscu wlepiają kierowcom mandaty i te mandaty nadal sąd uwala.
    Uwala je jako wystawione niezgodnie z prawem, a nie dlatego, że kierowca
    nie przekroczył dozwolonej prędkości.

    > To chyba Wy mandatujecie w ten sposób.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 34. Data: 2021-01-12 13:36:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >W dniu 10.01.2021 o 10:42, Kviat pisze:
    [...]
    >Ten przepis mamy od 1964 roku, więc można wyjątkowo, jak na warunki
    >Polskie uznać, że pogląd jest jednoznacznie doprecyzowany i wyjątkowo
    >pomimo zawieruch historycznych nie uległ zmianie. Nota bene chyba na
    >całym świecie tak jest. Nie wiem, jak z USA, bo oni tam mają
    >Szeryfów,
    >którzy de facto są jakby firmą ochroniarską wynajętą przez lokalny
    >samorząd do wykonywania władzy policyjnej na danym terenie. Ale to
    >jedyna znana mi w tym zakresie wątpliwość, bo po prostu nie wiem, jak
    >oni tam mają.

    Nie zapominaj, ze "policji panstwowej" to oni tez nie maja, a
    policjant jest pracownik lokalnego samorzadu - np NYPD.

    Tzn maja FBI, ATF, SS, USPS, tudziez rozne policje stanowe (Texas
    Ranger) ..

    >Ufam, że kiedyś ktoś to ogarnie i ukarze autorów niezgodnych z prawem
    >aktów normatywnych, ale chwilowo podżeganie ludzi do pozywania
    >poszczególnych policjantów wykazuje tylko indolencję autorów takich
    >pomysłów, albowiem sąd to będzie z urzędu odrzucał.

    Albo nie bedzie :-)

    Albo minie pare lat - nastepca Ziobry kasacje zlozy i policjant
    zaplaci za wykonywanie rozkazow :-P

    Albo ich postawimy na pomnikach :-P

    J.

  • 35. Data: 2021-01-12 14:30:08
    Od: Kviat

    W dniu 12.01.2021 o 13:36, J.F. pisze:
    > [...]

    Ogarnij cytowanie, bo wygląda jakbym to ja to pisał.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 36. Data: 2021-01-12 16:15:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie zapominaj, ze "policji panstwowej" to oni tez nie maja, a
    > policjant jest pracownik lokalnego samorzadu - np NYPD. Tzn maja FBI,
    > ATF, SS, USPS, tudziez rozne policje stanowe (Texas Ranger) ..

    Toteż właśnie dlatego zaznaczyłem, że tam może być różnie. Natomiast w
    większości znanych mi państw za burdel w przepisach odpowiada państwo, a
    nie poszczególni urzędnicy. Głównie z tego powodu, że urzędnik ma
    realizować prawo, a nie go stanowić.

    > Albo nie bedzie :-) Albo minie pare lat - nastepca Ziobry kasacje
    > zlozy i policjant zaplaci za wykonywanie rozkazow :-P

    W tym kraju niewiele mnie już zdziwi, tym nie mniej nic na to poradzić
    się nie da. Milicja,m czy WOP też były legalnymi organami państwa, a
    nagle ktoś je za organizacje przestępcze uznał i zaczął represjonować
    funkcjonariuszy.

    > Albo ich postawimy na pomnikach :-P

    Cóż. Może i tak być.

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2021-01-12 16:39:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To nie jest kwestia sensowności, ale bezprawności prawa. Karać mozesz
    > tylko w odniesieniu do rozporządzenia. To raz. Istnieje gradacja prawa
    > to 2. artykuł 58 p 1 pisze, że masz przestrzegać tego co ślubowałeś w
    > art 27, a więc pilnowania konstytucyjnego porządku, a tu czasami w
    > konstytucji sa jasne zapisy i NIE TRZEBA tego interpretować, tylko
    > stosować. Nieznajomość prawa jak wiadomo nie usprawiedliwia zwykłego
    > obywatela, tym bardziej więc funkcjonariusza.

    Na pewno nikt nie karze do Rozporządzenia. O ile wiem, to mandaty są
    nakładane do wykroczenia opisanego w art. 54, który brzmi: "Kto wykracza
    przeciwko wydanym z upoważnienia ustawy przepisom porządkowym o
    zachowaniu się w miejscach publicznych,podlega karze grzywny do 500
    złotych albo karze nagany." Teraz wątpliwości dotyczą, czy wprowadzające
    obostrzenia rozporządzenia są wydane na podstawie ustawy, czy nie.
    Rozporządzenie wydawane są na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i
    8-12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu
    zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.

    Oponenci twierdzą, że przekracza ramy ustawy. Ale zanim ów pogląd się
    ustabilizuje i powiedzmy sądy stwierdzą, że tak jest, to to
    Rozporządzenie zostaje wiele razy zmienione. Dziś nakłada się mandaty do
    innej treści rozporządzenia, niż miesiąc temu. I za każdym razem to są
    nowe Rozporządzenia. Zauważ, że Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21
    grudnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
    zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii uchyla Rozporządzenie
    Rady Ministrów z dnia 1 grudnia 2020 r. w sprawie ustanowienia
    określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu
    epidemii. To uchyliło Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 listopada
    2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów
    w związku z wystąpieniem stanu epidemii. To z kolei uchyliło
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2020 r. zmieniające
    rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
    zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, które w trakcie tego
    miesiąca było chyba 6 razy zmieniane.

    Idę o zakład, że w sprawie żadnego ze wzmiankowanych przeze mnie
    Rozporządzeń żaden sąd jeszcze prawomocnego stanowiska nie zajął, a już
    słyszymy, że jakieś nowe Rozporządzenie jest szykowane. Więc to nie jest
    tak, że policjanci są wiedzo odporni. Prawda jest taka, że na chwilę
    obecną najprościej jest sporządzać notatki i kierować wnioski o ukaranie
    licząc na to, że do czasu, gdy to dotrze do sądu, to już ustabilizuje
    się stanowisko w sprawie legalności (lub nie) aktualnie obowiązującego
    stanu prawnego - ale to moje prywatne stanowisko. Co do zasady,
    zaproponowanie mandatu nie jest jakimś szczególnie ekstrawaganckim
    pomysłem w tej sytuacji.

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2021-01-12 16:40:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.01.2021 o 13:35, Kviat pisze:

    > Nie. To logiczna konsekwencja twoich "wyjaśnień".

    CHyba oparta o Twoją logikę.

    --
    Robert Tomasik

  • 39. Data: 2021-01-12 16:43:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.01.2021 o 13:10, J.F. pisze:

    > Ale pamietasz, ze potem moze miec zmniejszona emeryture do minimalnej
    > ? :-P

    W Polsce wszystko jest molwie, bo nikt nie próbuje oszołomów karać.
    Głównie przez to, ze kolejne rządy obawiają się rozliczenia przez
    następne. Generalnie trzeba robić "swoje" i nie zastanawiać się zbyt bardzo.

    > No, jest tam jakiś wymóg o wybitnej wiedzy prawniczej, ale co to PiS
    > obchodzi ...

    No właśnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 40. Data: 2021-01-12 17:11:34
    Od: Kviat

    > Milicja,m czy WOP też były legalnymi organami państwa, a
    > nagle ktoś je za organizacje przestępcze uznał i zaczął represjonować
    > funkcjonariuszy.

    To wręcz niewyobrażalne, że ludzie popełniający przestępstwa ponoszą
    odpowiedzialność. Przecież po to zakłada się państwowy mundur, żeby móc
    bezkarnie pałować ludzi, którzy mu ten mundur uszyli z własnych podatków.
    Panie! Ja mam mundur! Ja jestem w legalnym organie państwowym!

    I jak widać historia lubi się powtarzać. Obecna milicja cofa się w
    rozwoju i robi wszystko żeby zasłużyć na dokładnie to samo.
    Najwyraźniej założenie munduru powoduje przeskoczenie jakiejś klapki w
    głowie, która blokuje samodzielne myślenie.

    Jeżeli jakaś organizacja wysyła swoich funkcjonariuszy do pałowania
    pokojowo protestujących ludzi na ulicach, to jest to organizacja
    przestępcza.
    Jeżeli jakaś organizacja nie usuwa ze swoich szeregów przestępców, a
    wręcz przeciwnie - chroni ich przed odpowiedzialnością - to jest
    organizacją przestępczą.
    Jeżeli ktoś świadomie należy do organizacji przestępczej - to jest
    przestępcą.

    Wyobraź sobie, że w Korei Północnej też są legalne organy państwa, a ich
    funkcjonariusze noszący mundury katują i mordują ludzi w obozach
    koncentracyjnych. Jak najbardziej legalnych i zgodnych z prawem.
    I wyobraź sobie, że reżim upada...
    Panie! Ja miałem mundur! Ja byłem w legalnym organie państwowym!

    A teraz możesz napisać, że przecież mają takie prawo i funkcjonariusze
    muszą to robić, bo funkcjonariusz nie jest od rozstrzygania, więc to nie
    jego sprawa, czy coś jest zgodne z prawem czy nie i on żadnego
    przestępstwa nie popełnia, więc po chuj się czepiam.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr