  • 1. Data: 2009-12-13 21:36:17
    Temat: Numer rejestracyjny
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Czy podawanie np. na stronach www numerów rejestracyjnych pojazdów wraz
    np. z komentarzem (nie zawsze przychylnym) jest zgodne z prawem czy nie?
    Trzeba prosić o zgodę właściciela pojazdu?

    --
    Grzegorz Brycki,

  • 2. Data: 2009-12-13 21:48:10
    Temat: Re: Numer rejestracyjny
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 22:36:17 +0100, Grzegorz Brycki napisał(a):

    > Czy podawanie np. na stronach www numerów rejestracyjnych pojazdów wraz
    > np. z komentarzem (nie zawsze przychylnym) jest zgodne z prawem czy nie?
    > Trzeba prosić o zgodę właściciela pojazdu?

    Nie jest niezgodne z niczym, więc jest dozwolone.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2009-12-13 22:04:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy podawanie np. na stronach www numerów rejestracyjnych pojazdów wraz
    > np. z komentarzem (nie zawsze przychylnym) jest zgodne z prawem czy nie?
    > Trzeba prosić o zgodę właściciela pojazdu?

    Na pewno naraża się w każdym razie na ewentualną sądową ripostę, gdyby się
    okazało, że nieprzychylny komentarz nie do końca jest uzasadniony.
    Natomiast numer rejestracyjny pojazdu nie ma dóbr osobistych, które mógłbyś
    naruszyć, więc w mojej ocenie przykładowo fotka głupio zaparkowanego
    pojazdu jest na miejscu.

  • 4. Data: 2009-12-13 22:36:47
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > ...] więc w mojej ocenie przykładowo fotka głupio
    > zaparkowanego pojazdu jest na miejscu.
    :)
    http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/Parkowanie_wy
    jasnienie_1080946.JPG
    http://42.pl/u/1Yki

    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-12-13 23:00:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    Robert Tomasik pisze:
    > ...] więc w mojej ocenie przykładowo fotka głupio zaparkowanego pojazdu
    > jest na miejscu.
    :)
    http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/Parkowanie_wy
    jasnienie_1080946.JPG
    http://42.pl/u/1Yki

    Pewnie będę stronniczy, ale to wcale nie musi być wykroczenie. Zacznijmy od
    tego, że zdaje się (bo ze zdjęcia trudno jednoznacznie wywnioskować) jest
    jakiś parking pod marketem. Tam zastosowanie przepisów PoRD jest
    ograniczone, a tabliczka ze znakiem inwalidy jest po prostu prośbą
    skierowaną do innych kierujących, by tam nie stawali - i tak ją należy
    postrzegać. Poza tym nie wiemy, z jakiego powodu ten radiowóz tam
    postawili. Jeśli poszli po frytki, to faktycznie postąpili co najmniej
    wątpliwie etycznie. Ale jeśli wybiegali, by zatrzymać przestępcę, a nie
    było gdzie indziej stanąć ...

  • 6. Data: 2009-12-13 23:14:12
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2009-12-14 00:00, Robert Tomasik pisze:
    > Ale jeśli wybiegali, by zatrzymać przestępcę, a nie
    > było gdzie indziej stanąć ...

    To postawiliby radiowóz w miejscu najbliższym umożliwiającym im dogonienie
    przestępcy.

  • 7. Data: 2009-12-13 23:36:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kamikazee" <n...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > było gdzie indziej stanąć ...

    To postawiliby radiowóz w miejscu najbliższym umożliwiającym im dogonienie

    A skąd mamy wiedzieć, czy akurat to nie było najbliższe z
    najodpowiedniejszych?

  • 8. Data: 2009-12-14 05:49:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A skąd mamy wiedzieć, czy akurat to nie było najbliższe z
    > najodpowiedniejszych?

    stad, ze jak sie goni przestepce, to sie tak rowniotenko nie parkuje, bo
    zwyczajnie nie ma na to czasu

  • 9. Data: 2009-12-14 12:07:50
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "MadMan" napisał:
    > Nie jest niezgodne z niczym, więc jest dozwolone.

    tak to może jest w jakimś cywilizowanym kraju a nie u nas:O)
    u nas żeby coś było legalne to musi z czymś być zgodne, czyli zasada że jak
    coś nie jest dozwolone to jest zabronione, jak nie wierzysz, dac
    przykład?:O)

  • 10. Data: 2009-12-14 13:32:52
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2009-12-14 00:00, Robert Tomasik pisze:

    > Pewnie będę stronniczy, ale to wcale nie musi być wykroczenie. Zacznijmy
    > od tego, że zdaje się (bo ze zdjęcia trudno jednoznacznie wywnioskować)
    To jest parking przy Sadyba BestMall w Warszawie na Sadybie/Mokotowie.
    Miejsce gdzie o dowolnej porze naprawdę ciężko znaleźć wolne stanowisko
    parkingowe. Obok jest spora galeria handlowa - mogli przyjechać na
    frytki, ale mogli też przyjechać na wezwanie do jednego ze sklepów
    (kradzież). W każdym razie raczej wolnych miejsc obok nie było (jak co
    dzień).
    --
    MZ