  • 1. Data: 2003-09-14 17:47:25
    Temat: Intrum Justitia
    Od: "bzyku" <b...@N...SPAM.op.pl>

    Sciga mnie ta firma, gdyz zaciagnalem kredyt kiedys w banku. Bank sprzedal
    moje zadluzenie tej firmie. Poniewaz stracilem prace, nie place . Gosc, z
    ktorym rozmawialem przez telefon, powiedzial mi ,zeby od kogos pozyczyl
    pieniadze i splacil ten kredyt, unikne w ten sposob procesu sadowego.
    Przeciez jakbym mial od kogo pozyczyc pieniadze, to by nie byylo zadnego
    problemu :(
    Obecnie dostalem prace ,ale nie jest to wynagrodzenie z ktorego moglbym
    splacic kredyt. Wazniejsze jest dla mnie utrzymanie rodziny, zebysmy mieli
    co jesc.
    Obawiam sie ,ze niedlugo zapuka do mnie komornik....i co wtedy?
    Przeciez musze tez placic czynsz za mieszkanie
    Co mam robic w tej sytuacji?

  • 2. Data: 2003-09-14 18:17:38
    Temat: Re: Intrum Justitia
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    Użytkownik "bzyku" <b...@N...SPAM.op.pl> napisał w wiadomości

    > Sciga mnie ta firma, gdyz zaciagnalem kredyt kiedys w banku.Co mam robic w
    tej sytuacji?

    Myślę, że trzeba było się najpierw próbować dogadać z bankiem - nie wiem czy
    idzie się dogadac z firmą typu IJ. To bardzo śmieszna firma. W zeszlym
    tygodniu dostałam mejla [sic!] od jakies paniusi z tej firmy, straszącą mnie
    procesem sądowym, kosztami procesu i działań egzekucyjnych i Bóg wie czym
    jeszcze:-) A rozeszło się o...21 zł, które ich zdaniem zalegam Allegro:-)))
    Ponieważ mialam akurat wolną chwilę zadzwoniłam do paniusi i zjechalam ją bo
    po pierwsze nie jestem nic winna Allegro, po drugie ubawiła mnie forma
    straszenia procesem sądowym poprzez mejl. I to wszystko opatrzone
    "ostateczne wezwanie do zapłaty":-)) Poinformowałam też paniusię, że jesli
    jeszcze raz przyśle mi jakies pismo tego typu to złoże doniesienie o próbie
    wyłudzenia:-) A allegro dostało wciry swoją drogą za burdel w rachunkach i
    narazanie mnie na kontakty z blondynkami z IJ:-))

    Pozdrawiam

    HaNkA

  • 3. Data: 2003-09-14 21:04:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Negocjacje z nimi raczej wiele nie dadzą. Przekonałem się w przypadku innych
    firm, że oni te listy dłużników generują automatycznie i niezależnie od
    sytuacji. Jeden klient trzy razy wysyłał do nich pismo, by mu na piśmie
    wyjaśnili z czego obliczyli dług, a oni niezależnie od tego dalej przysyłali
    głupie pisma z wyliczoną "z sufitu" kwotę należności.

    Pierwsze pytanie, to: Czy dostałeś z banku informację, że sprzedali Twój
    kredyt komukolwiek? Jak nie, to pisma IJ wyrzuć i w miarę mozliwości spłącaj
    kredyt bankowi. Przede wszystkim w ten sposób unikniesz kosztów sądowych, bo
    od niższej kwoty zapłacą te koszty.

    Po drugie, to nawet jak Cię podadzą do sądu i dostaną nakaz zapłaty - a
    pewnie dostaną - to z pustego i Salomon nie naleje. Komornik może Ci zająć
    tylko to, co masz i jedynie część pensji. Tak więc dokąd będziesz regulował
    nalezności w stosunku do banku, dotąd bank raczej do sądu z tym nie pójdzie,
    bo i po co. Tylko musisz wykazać się jakąś dobrą wolą.

  • 4. Data: 2003-09-14 21:11:03
    Temat: Odp: Intrum Justitia
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:bk2bj7$ogf$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    mnie
    > procesem sądowym, kosztami procesu i działań egzekucyjnych i Bóg wie czym

    Czesto sie zdarza ze koszty procesu i egzekucji przewyzszaja roszczenie z 10
    razy.
    No i zarobek dla zastepcy procesowego jest.

    pozdrawiam
    mdr

  • 5. Data: 2003-09-15 06:28:51
    Od: "JD" <j...@i...pl>

    Zobacz...
    www.consulto.pl

  • 6. Data: 2003-09-15 16:06:02
    Od: Dorota <p...@c...pl>

    Dnia 03-09-15 08:28, Użytkownik JD napisał :
    > Zobacz...
    > www.consulto.pl

    wychodzi dwóch mlodych, sympatycznych panów (nie sa prawnikami) i
    prponuje pisanie pisemek. Pisemka oddają klientowi, który sam sobie je
    wysyła (aby nie budzić podejrzeń wierzyciela, ze stać dłużnika na takie
    usługi, a nie stać na zazpłacenie długu). Cena za usługę od 300 złotych
    w górę (bez jasno określonych zasad zaa co dana kwota i dlaczego tyle a
    nie tyle). Jedno co sie chwali w przeciwieństwie do "argentyńczyków"
    dają do ręki wzór umowy aby sie zapoznać i przespać ze sprawą. Uczciwie
    mówią, ze nie dają gwarancji za skutek, że na pewno po pierwszym piśmie
    jest zawsze odmowa. Istotnie nie można ich zaliczyć do naciągaczy.
    Niemniej jednak nalezy się zastanowić czy przeciętnie wykształcony
    człowiek nie jest w stanie napisac: podania, prosby z rzeczowym
    uzasaddnieniem. Bo pismo od nich też nie jest poparte paragafami, tylko
    z założenia ma wyglądać jak pismo statystycznego obywatele nie
    obeznanego z prawem.

    --
    Pozdrawiam - Dorota
    GG 2245542

  • 7. Data: 2003-09-16 09:50:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Sep 2003, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ Pierwsze pytanie, to: Czy dostałeś z banku informację, że sprzedali Twój
    >+ kredyt komukolwiek?

    Ja tak właśnie usiłuję się połapać czy chodzi o sprzedaż
    długu (co sugerujesz) czy przedstawicielstwo (co sugeruje
    kto inny). I nijak nie wiem :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-09-16 10:09:27
    Od: "bzyku" <b...@N...SPAM.op.pl>

    > Ja tak właśnie usiłuję się połapać czy chodzi o sprzedaż
    > długu (co sugerujesz) czy przedstawicielstwo (co sugeruje
    > kto inny). I nijak nie wiem :(
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Ja jestem dluznikiem. Moj dlug z Banku Zachodniego zostal sprzedany firmie
    Intrum. Dostalem papiery od banku ,ze taka sytuacja zaistniala

    pzdr
    bzyku

  • 9. Data: 2003-09-16 14:58:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Ja jestem dluznikiem. Moj dlug z Banku Zachodniego zostal sprzedany firmie
    | Intrum. Dostalem papiery od banku ,ze taka sytuacja zaistniala

    No to masz jasność. Ale bank jest w trochę lepszej sytuacji, bo spodziewam
    się, że istnienie długu jest bezsporne. W wypadku CYFRY już niekoniecznie to
    takie łatwe. W zasadzie CYFRA musiałaby posiadać tytuł wykonawczy, by IJ
    kupiło to, no ale skoro ze sobą współpracują, to może się dogadali, że jakby
    co, to CYFRA odkupi z powrotem.

  • 10. Data: 2003-09-16 19:47:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+ No to masz jasność.
    >+ Ale bank jest w trochę lepszej sytuacji, bo spodziewam
    >+ się, że istnienie długu jest bezsporne.

    ?? Mi się wydaje że bankowi już to powiewa, że "w lepszej
    sytuacji" jest Intrum (dlatego pytałem czy to "sprzedaż"
    czy "przedstawicielstwo").
    Źle myślę ?
    Owszem - jest problem... nie spłaci to doliczą komornika.

    >+ W wypadku CYFRY już niekoniecznie to takie łatwe.

    Moment :)
    Skąd wziąłeś Cyfrę w trójkącie bzyku-Bank_Zachodni-Intrium
    po którym "przewędrowały" należności ??

    pozdrowienia, Gotfryd