  • 1. Data: 2003-09-14 13:40:37
    Temat: Czy można wyrejestrować samochód?
    Od: "Asia" <j...@p...onet.pl>

    Mam pytanie, posiadam samochód, którym od dwóch lat już nie jeżdżę i przez
    kolejne dwa nie zamierzam. Czy istnieje możliwość wyrejestrowania go na
    jakiś czas? Chodzi o to, że nie bardzo mam ochotę płacić OC, kiedy nie
    używam samochodu.
    Joanna

  • 2. Data: 2003-09-14 15:14:05
    Temat: Re: Czy można wyrejestrować samochód?
    Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Użytkownik "Asia" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > jakiś czas? Chodzi o to, że nie bardzo mam ochotę płacić OC, kiedy

    Nie mozna.

    pozdr

    cherokee

  • 3. Data: 2003-09-14 15:52:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org>

    W wiadomości <bk1r6m$per$1@absinth.dialog.net.pl>
    dnia Sun, 14 Sep 2003 15:40:37 +0200, Asia wstukał(a)

> [...]
    > kolejne dwa nie zamierzam. Czy istnieje możliwość wyrejestrowania go na
    > jakiś czas? Chodzi o to, że nie bardzo mam ochotę płacić OC, kiedy nie

    wyrejestrować to nie (bo na złom), ale zawsze możesz sprobować u
    ubezpieczyciela jakiejś sztuki typu brak badań i niedopuszczony do
    ruchu, kury sie niosą itp.

    TN
    --
    IIII NNN NNN TTTTTTTTTT 11111 555555
    IIII NNN NN NNN TTT 11 111 55555

  • 4. Data: 2003-09-14 16:12:08
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
    wiadomości news:bk20jr$jg4$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Nie mozna.

    mozna, pod warunkiem ze idzie na zlom :)

  • 5. Data: 2003-09-14 16:18:06
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    > kolejne dwa nie zamierzam. Czy istnieje możliwość wyrejestrowania go na
    > jakiś czas? Chodzi o to, że nie bardzo mam ochotę płacić OC, kiedy nie

    zastanow czy ci sie to tak naprawde oplaca, bo:

    po pierwsze placac oc i nie jezdzac nie spowodujesz wypadku, z to oznacza ze
    bedziesz miec kolejne znizki

    po drugie, nie placac oc, nie kontynuujac oc, (chyba, pewnosci nie mam)
    stracisz juz nabyte znizki

    po trzecie, ponowne dopuszczenie pojazdu do ruchu w takim wypadku wiaze sie
    z badaniami technicznymi, ktore o ile wiem sa bardziej rygorystyczne niz
    zwykly przglad i kosztowniejsze

    po czwarte jesli nie wyjezdzaz z kraju kiedys moze sie okazac ze bedziesz
    potrzebowac samochodu :)

    po piate jesli samochod ma tyle czasu stac, to juz lepie go sprzedac, bo
    jest wysoce prawdopodobne ze samochod ktory stojac 4 lata po powrocie do
    eksploatacji (jesli ten powrot obedzie sie bez napraw) szybko zacznie sie
    sypac i wymagac kolejnych wkladow pieniedzy, samochod gorzej sie psuje jak
    stoi niz jak jezdzi, szczegolnie taki ktory lata swietnosci ma juz za soba

  • 6. Data: 2003-09-14 17:47:02
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    > kolejne dwa nie zamierzam. Czy istnieje możliwość wyrejestrowania go na
    > jakiś czas? Chodzi o to, że nie bardzo mam ochotę płacić OC, kiedy nie

    Wyrejestrowanie jest możliwe w przypadku sprzedaży albo złomowania. Jeśli
    chcesz zachować istniejące auto i nie płacić OC to
    po upływie najbliższego okresu ubezpieczenia rozwiąż z ubezpieczycielem
    umowę (nie musisz podawać przyczyny).
    Ale zrób kalkulację, czy warto.

    Jarek

  • 7. Data: 2003-09-14 19:09:14
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał:

    >ponowne dopuszczenie pojazdu do ruchu w takim wypadku wiaze sie
    >z badaniami technicznymi, ktore o ile wiem sa bardziej rygorystyczne niz
    >zwykly przglad i kosztowniejsze
    Źle wiesz :-(
    Badanie techniczne jest zawsze takie samo, a cena jest już ustalona.
    Nie ma "ponownego dopuszczenia do ruchu". Jeśli przejdzie badanie
    techniczne to jest dopuszczony. Natomisat pojazd raz wyrejestrowany
    (poza czterema wyjątkami) nie można ponowne zarejestrować.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2003-09-14 20:04:04
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > techniczne to jest dopuszczony. Natomisat pojazd raz wyrejestrowany
    > (poza czterema wyjątkami) nie można ponowne zarejestrować.

    no to pomylka, myslalem ze obowiazuja podobne zasady jak przy rejestracji
    sam'a

  • 9. Data: 2003-09-14 20:48:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | mozna, pod warunkiem ze idzie na zlom :)

    Ale po dwóch latach będzie się musiał odzłomować, a to trochę skomplikowane,
    acz nie niewykonalne.

  • 10. Data: 2003-09-15 04:46:25
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > Ale po dwóch latach będzie się musiał odzłomować, a to trochę
    skomplikowane,
    > acz nie niewykonalne.

    jestes pewien ze nie wykonalne?

    a jak masz samochod i kupujesz silnik ze szrotu 9zlomu0 to tez go
    rejestrujesz, przypuszczam ze z buda podobny manewr tez mozna uczynic

    co prawda wtedy ten samochod bylby zarejestrowany jako sam, albo skladak,
    ale chyba by sie udalo