  • 1. Data: 2003-06-22 19:40:40
    Temat: Kwota wolna od zajęć sądowych
    Od: "fluid" <f...@m...pl>

    Witam,
    Czy mógłby mi ktoś podać aktualną kwotę wolną od zajęć sądowych (kwotowo
    oraz procentowo do osiąganych dochodów)?
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2003-06-23 19:49:18
    Temat: Re: Kwota wolna od zajęć sądowych
    Od: "fluid" <f...@m...pl>

    Użytkownik "fluid" <f...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy mógłby mi ktoś podać aktualną kwotę wolną od zajęć sądowych (kwotowo
    > oraz procentowo do osiąganych dochodów)?
    > Pozdrowienia

    No i co? Żadna papuga nie wie??;-)

  • 3. Data: 2003-06-23 22:28:44
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    > No i co? Żadna papuga nie wie??;-)
    Papugi nie wiedzą, to mrówka napisze:-) Zakładam, że chodzi o wynagrodzenie
    za pracę, tak?
    Granice potrąceń wynagrodzenia za pracę z różnych tytułów określają przepisy
    art. 87 § 3 k.p. Na cele alimentacyjne można potrącić do 3/5 wynagrodzenia,
    a ponadto na te same cele podlegają egzekucji w całości dodatkowe
    wynagrodzenia roczne dla pracowników jednostek sfery budżetowej (art. 6
    ustawy z 12.12.1998r. o dodatkowym wynagradzaniu rocznym dla pracowników
    jednostej sfery budżetowej - Dz.U. Nr 160, poz.1080) oraz należności z
    tytułu udziału w zysku lub nadwyżce bilansowej (art.87§5 k.p.).
    W razie egzekucji innych należności niż alimentacyjne można dokonać potrąceń
    do wysokości połowy wynagrodzenia (art. 87§3 pkt.2 k.p.).
    Potrącenia kwot egzekwowanych , innych niż przeznaczone na zaspokojenie
    świadczeń alimentacyjnych oraz zaliczek, nie mogą łącznie przekraczać połowy
    wynagrodzenia,a łącznie z potrąceniami kwot egzekwowanych na zaspokojenie
    świadczeń alimentacyjnych - 3/5 wynagrodzenia 9art. 87§4 k.p.)
    Przy potrąceniach (z wyjątkiem kwot egzekwowanych na pokrycie świadczeń
    alimentacyjnych) stosuje się ponadto instytucję kwoty wynagrodzenia wolnej
    od potrąceń. Aktualnie wciąż obowiązuje rozp. RM z 6.12.1997r.
    (znowelizowane w 1996r.) w sprawie kwot wynagrodzenia za pracę wolnych od
    potrąceń z innych tytułów niż świadczenia alimentacyjne (Dz.U. Nr 37, poz.
    165).
    W zasadzie wolna od potrąceń jest kwota najniższego wynagrodzenia
    przysługującego pracownikom zatrudnionym w pełnym wymiarze czasu pracy
    ustalanego na podstawie art. 77 ze zn.4 k.p. (od tej kwoty oczywiście są
    jeszcze odliczane zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz
    składki na ubezpieczenie społeczne).
    Czy coś ominęłam??
    pozdrawiam:-)
    ewcia

  • 4. Data: 2003-06-25 00:02:51
    Od: "fluid" <f...@m...pl>

    Użytkownik "Ewcia" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    > pozdrawiam:-)
    > ewcia

    Serdecznie dziękuję i cieszę się niezmiernie, że cokolwiek mi zostanie:-)
    Pozdrowienia