  • 11. Data: 2006-03-24 19:26:11
    Temat: Re: Instrukcja obsługi w obcym języku
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > <cut nonsensy>
    > A czytanie ze zrozumieniem jest wśród przeciętnych Polaków umiejętnością
    > powszechnie zanikającą.
    uwielbiam merytoryczne odpowiedzi. tego typu odpowiedz mozna dac prawie na
    kazdy temat.
    po tym oczywiscie jak zabraknie argumentow.

    leon

    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 12. Data: 2006-03-24 21:17:11
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:op.s6xmxxweiexfap@7z51bgb8s25e81c.telgam.pl leon
    <L...@n...interia.pl> pisze:

    > uwielbiam merytoryczne odpowiedzi. tego typu odpowiedz mozna dac prawie
    > na kazdy temat.
    > po tym oczywiscie jak zabraknie argumentow.
    Nie pieprz. Nie rozumiesz, to poproś o wytłumaczenie, a nie się szczeniacko
    stawiaj, bo to ani mądre, ani nawet śmieszne.

    Jotte

  • 13. Data: 2006-03-24 21:30:55
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Markus Sprungk napisał:
    > Może się nie znam, ale od kiedy to ustawa karze sprzedawcę za sprzedaż
    > towaru bez instrukcji w języku polskim?

    Od 2000-05-09.

    > Czy sugerujesz, że sprzedawca ma na własny koszt tłumaczyć do każdej
    > pierdoły, którą sprzedaje instrukcję?

    Może zamawiać wyłącznie sprzęt wyposażony fabrycznie w polską
    instrukcję. Albo uzależnić zamówienie od dostarczenia jej przez
    dystrybutora. Albo tłumaczyć. Jego wybór.

    -------------------+
    -------------------+

  • 14. Data: 2006-03-24 22:04:07
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Nie pieprz. Nie rozumiesz, to poproś o wytłumaczenie, a nie się
    > szczeniacko
    > stawiaj, bo to ani mądre, ani nawet śmieszne.

    czyli mialem racje.jak zabraknie argumentow to zaczyna sie rzucanie miesem.

    leon

  • 15. Data: 2006-03-24 22:51:03
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Może zamawiać wyłącznie sprzęt wyposażony fabrycznie w polską
    > instrukcję. Albo uzależnić zamówienie od dostarczenia jej przez
    > dystrybutora. Albo tłumaczyć. Jego wybór.

    Mylisz się. Ustawa twierdzi, że:

    "Kto w obrocie prawnym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosuje
    wyłącznie obcojęzyczne nazewnictwo towarów i usług, ofert, reklam,
    instrukcji obsługi, informacji o właściwościach towarów i usług, warunków
    gwarancji, faktur, rachunków i pokwitowań, z pominięciem polskiej wersji
    językowej,

    podlega karze grzywny."

    Sprzedawca umieści więc informację w języku polskim o nazwie produktu i
    można go cmoknąć w obydwa policzki :>

    Dokładnie tak jak robi to firma Lexmark ze swoimi tuszami. Słyszałeś by
    ktoś im nałożył grzywnę?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 16. Data: 2006-03-25 08:32:00
    Od: tarcamion <t...@l...tlen.pl>

    Płytę główną nie może zamontować każdy. Ryzyko uszkodzenia takiej płyty
    jest ogromne. Zauważ, że to są elementy z niezabezpieczonymi stykami,
    których dostknięcie może spowodować zwarcie, porażenie prądem lub
    eksplozję (np. pęknięcie i uszodzenie ciała przez przegrzany procek,
    układy procesorowe na karcie grafiki, a nawet kondensatory). Myślę, że
    instrukcja techniczna jest przedstawiona świadomie w języku obcym bo to
    jest przecież dla osób, które się na tym znają. Oznaczenia montażowe są
    raczej standardowe i uniwersalne dla każdej firmy.

  • 17. Data: 2006-03-25 10:47:43
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Markus Sprungk napisał:

> [...]
    > można go cmoknąć w obydwa policzki :>
    >
    > Dokładnie tak jak robi to firma Lexmark ze swoimi tuszami. Słyszałeś by

    Czyli wariant "albo tłumaczyć".

    -------------------+
    -------------------+

  • 18. Data: 2006-03-25 15:12:57
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Czyli wariant "albo tłumaczyć".

    Trudno to nazwać tłumaczeniem

    "Tusz do drukarek". Fajnie działa ;)

    Ale i wilk syty i owca cała

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 19. Data: 2006-03-26 13:13:15
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Płytę główną nie może zamontować każdy. Ryzyko uszkodzenia takiej płyty
    > jest ogromne.
    bo ja wiem , rzucac chyba nikt nie bedzie- a podczas przykrecania do
    obudowy
    chyba jej nie zlaiem bo sa odpowiednio sztywne - choc widzialem i miekkie

    > Zauważ, że to są elementy z niezabezpieczonymi stykami, których
    > dostknięcie może spowodować zwarcie, porażenie prądem
    od kiedy plyte glowna sie montuje podlaczona do zasilania??
    poraznie tez moze nastapic od dotnniecia gniazd z tylu obudowy, ale jakos
    nie widzialem jescze uniwersalnych nakladek do ich zabezpieczania

    > lub eksplozję (np. pęknięcie i uszodzenie ciała przez przegrzany procek,
    > układy procesorowe na karcie grafiki, a nawet kondensatory).
    jw. od kiedy sie mjastruje w "bebechach" podlaczonych do zasilania.
    bez zasilania tego typu elelmenty szybko stygna

    > Myślę, że instrukcja techniczna jest przedstawiona świadomie w języku
    > obcym bo to jest przecież dla osób, które się na tym znają. Oznaczenia
    > montażowe są raczej standardowe i uniwersalne dla każdej firmy.
    montazowe i tak. ale roznie poumieszcznie i w tej instkrucji trzeba je
    szukac.
    ja np dotad nie moge znalesc gdzie mam u siebie podlaczyc USB z przodu
    obudowy

    leon