  • 1. Data: 2006-03-23 18:20:05
    Temat: Czy wymagana jest zgoda na pobieranie danych z innego programu?
    Od: Tomek <b...@a...org>

    Sprawa wygląda następująco:
    Firma X korzysta z systemów S zakupionych od firmy Y. Utrzymaniem
    infrastruktury informatycznej firmy X zajmuje się firma Z.
    Firma X zwróciła się do firmy Z o napisanie niewielkiego podsystemu,
    który wyciągnie kilka bieżących danych z systemów S, obrobi te dane w
    specyficzny sposób i udostępni użytkownikom. Dane ani sposób działania
    systemu S w żaden sposób nie zostaną zmodyfikowane.

    Wg mnie, w świetle prawa, właścicielem danych jest firma X.

    Czy wymagana jest zgoda firmy Y, która zaprojektowała i wykonała
    strukturę danych, na pobranie danych do dalszej obróbki przez firmę Z?

    Znam artykuł 75 ustawy o prawie autorskim, ale nie wiem czy można się
    tutaj na niego powoływać.

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2006-03-23 20:50:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Tomek wrote:
    > Czy wymagana jest zgoda firmy Y, która zaprojektowała i wykonała
    > strukturę danych, na pobranie danych do dalszej obróbki przez firmę Z?

    Jeśli struktura danych nie jest objęta jakimś patentem to nie jest. Pod
    prawa autorskie do systemu S ona nijak nie podpada.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-03-24 03:00:05
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 23 Mar 2006 21:50:49 +0100,
    Paweł Sakowski <p...@s...pl> screamed:

    > Jeśli struktura danych nie jest objęta jakimś patentem to nie jest. Pod
    > prawa autorskie do systemu S ona nijak nie podpada.

    A jeśli nawet jest, to co? Przykład DVD Jona jasno pokazuje, że nie takie
    rzeczy wpływu na 'patent' nie mają... (-:
    W końcu implementują tylko własny algorytm odczytu danych zapisanych
    w pewnym wewnętrznym formacie firmy - w dodatku wyłącznie na swój użytek. [1]

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
    [ 03:58:16 user up 10925 days, 15:53, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym.