  • 31. Data: 2016-03-25 13:00:48
    Temat: Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Trefniś"

    > Ja rozumiem fascynację możliwościami nowoczesnej technologii, ale też nie
    > przesadzajmy!
    > Zwłaszcza, że te możliwości coraz częściej są rozpatrywane pod kątem
    > naruszania prywatności obywatela!
    > ---
    > To chyba nachodzenie w domu bardziej narusza niż dedykowany czujnik

    A to już każdy sam sobie określi wedle własnej wrażliwości.
    Wobec inteligentnych liczników energii elektrycznej wątpliwości wysuwał
    oficjalnie nawet poprzedni GIODO, dr. Wojciech Wiewiórowski. A to
    _zaledwie_ pomiar energii elektrycznej.
    ---
    Co ma piernik do wiatraka ?

    Czujnik wykrywający przekroczenie stężenia gazu jest bez wątpienia
    skuteczniejszy niż okresowe sprawdzanie i jako taki w ogóle nie narusza
    prywatności. Inaczej niż pełne monitorowanie tego stężenia. Podobnie zakryty
    numer silnika samochodu prywatnego nie narusza prywatności ale wystawiona na
    zewnątrz tablica rejestracyjna już tak.

    Kolejny gimnazjalista za chwilę będzie postulował wszczepienie centrum
    diagnostycznego każdemu obywatelowi przy urodzeniu. Po co jakieś czujniki
    CO, gazu lub dymu - od razu pomiar funkcji organizmu i powiadomienie
    odpowiednich służb przy każdej nieprawidłowości. Przed seksem będziecie
    centrum powiadamiać, żeby nie reagowali na orgazm przyjazdem karetki.
    Ech...
    ---
    Jak się nie odróżnia od siebie różnych rzeczy to wszystko jedno co się
    uważa.

  • 32. Data: 2016-03-26 18:48:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.03.2016 10:43, Waldemar wrote:

    > Po prostu mufy są tańsze w montażu i bezpieczniejsze. Dodatkowo nowe
    > instalacje muszą mieć odcinki izolujące (elektrycznie).

    Możesz rozwinąć? Bo mi jako elektrykowi wydaje się, że wszelkie "duże"
    elementy metalowe muszą mieć ciągłość galwaniczną i być podłączone do
    instalacji wyrównania potencjału (po chłopsku "uziemione"). Więc wręcz
    przeciwnie - instalacja ma być "elektrycznie" ciągła, a jak nie jest to
    powinni przyjść elektrycy i zrobić mostek z przewodu.

    Shrek.

  • 33. Data: 2016-03-26 19:52:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-03-16 o 18:48, Shrek pisze:

> [...]
    > przeciwnie - instalacja ma być "elektrycznie" ciągła, a jak nie jest to
    > powinni przyjść elektrycy i zrobić mostek z przewodu.

    O ile się orientuję, chodzi o ukrócenie kretyńskich pomysłów z
    wykorzystaniem sieci gazowej jako uziemienia.

  • 34. Data: 2016-03-26 20:10:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 26.03.2016 19:52, Robert Tomasik wrote:

    > O ile się orientuję, chodzi o ukrócenie kretyńskich pomysłów z
    > wykorzystaniem sieci gazowej jako uziemienia.

    Wtedy jak ktoś spróbuje, to pozabija sąsiadów w razie gdyby uziemienie
    okazało się potrzebne. Moim zdaniem jest jasno powiedziane w prawie, że
    wszystkie elementy metalowe, na których jest szansa, że pojawi się
    napięcie (a instalacja gazowa taka jest - choćby dlatego, że każda
    kuchenka jest obecnie podłączona również do gniazdka, nie mówiąc już
    właśnie o pomysłowych dobromirach) muszą być podłaczone do szyny
    wyrównawczej (a więc ciągłe galwanicznie - jak nie bezpośrednio, to
    przez połączenia wyrównwcze). Ba - jestem prawie pewny, że jak masz
    stalową instalację gazową i np licznik ma obudowę plastikową i nie
    zapewnie ciągłości to masz obowiązek założyć mostek.

    Z instalacją wodną było podobnie, ale obecnie są już w praktyce tylko
    plastikowe i na forum ise.pl znajdziesz napewno kilka dyskusji na
    kilkadziesiąt stron czy zlewy i krany należy podłączać do instalacji
    wyrównania potencjału, a jeśli tak to w jaki sposób, skoro nie mają do
    tego zacisków, żeby się inspektor nie przypierdolił. Zdaje się, że
    obecny standard, to podłączmy tylko metalowe zlewy (bo są blisko
    zmywarek chyba, a i to tylko teoretycznie).

    A pomysł z wykorzystaniem instalacji gazowej do "uziemnienia" wcale nie
    był taki kretyński, tylko że obecnie instalacje typu TT (o ile dobrze
    pamiętam) nie są popularne tylko TN-S, a typów instalacji nie można
    mieszać, więc obecnie nie ma to zastosowania.

    Shrek.