  • 1. Data: 2008-06-06 08:30:23
    Temat: Inspirujące pytanie czy to już auto czy motorower?
    Od: <l...@p...onet.pl>

    Przegladając aukcje trafiłem na coś takiego:
    http://42.pl/u/GRW_auto

    I teraz nasuwające sie pytanie:
    Czy do takiego cuda potrzebne jest prawo jazdy czy może wystarczy dowód?

    Teoretycznie silniczek 49cm waga też pewnie niewielka :)

    Oświadczam że nie jestem właścicielem ani nie promuje aukcji.

  • 2. Data: 2008-06-06 08:50:39
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: <l...@p...onet.pl>

    > Teoretycznie silniczek 49cm waga też pewnie niewielka :)

    Ale prędkość za duża.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 3. Data: 2008-06-06 08:54:22
    Od: <l...@p...onet.pl>

    Tak ale podejzewam ze to przez odblokowana elektronike
    czyli tak samo jak w skuterkach :)

  • 4. Data: 2008-06-06 09:36:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@p...onet.pl pisze:
    > Przegladając aukcje trafiłem na coś takiego:
    > http://42.pl/u/GRW_auto
    >
    > I teraz nasuwające sie pytanie:
    > Czy do takiego cuda potrzebne jest prawo jazdy czy może wystarczy dowód?

    Karta motorowerowa lub skończone 18 lat. Dowód osobisty jako taki nic
    nie daje.

  • 5. Data: 2008-06-06 09:54:56
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    l...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >
    > Teoretycznie silniczek 49cm waga też pewnie niewielka :)
    >
    > Oświadczam że nie jestem właścicielem ani nie promuje aukcji.

    PoRD

    Art.87
    3. Nie wymaga się uprawnienia do: kierowania rowerem, motorowerem lub
    pojazdem zaprzęgowym od osoby, która ukończyła 18 lat;
    prowadzenia kolumny pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt.

    Art. 88.
    1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem
    silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

    kategorii B:
    pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej
    nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,

    Art.2

    32.pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem
    motoroweru i pojazdu szynowego;
    33.pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja
    umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie
    obejmuje ciągnika rolniczego;

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 6. Data: 2008-06-06 10:06:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Goomich pisze:
    > You have one message from: <l...@p...onet.pl>

    > Ale prędkość za duża.

    To tylko licznikowa zapewne ;->

  • 7. Data: 2008-06-06 10:19:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał
    > I teraz nasuwające sie pytanie:
    > Czy do takiego cuda potrzebne jest prawo jazdy czy może wystarczy dowód?
    >
    > Teoretycznie silniczek 49cm waga też pewnie niewielka :)

    50cm oraz nie więcej niż 45km/h, wtedy karata motorowerowa lub skończone
    18lat.

  • 8. Data: 2008-06-06 10:23:39
    Od: Azja <s...@w...pl>

    AdamS pisze:

> [...]
    > 33.pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja
    > umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie

    Ale jest też:

    Art.2, p.46) motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy
    zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej
    50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h.

    Pod punkt 33 to się łapią motocykle, motorowery, samochody osobowe,
    samochody ciężarowe, autobusy itd. Dopiero p.46 precyzuje, co jest
    motorowerem, do którego ma zastosowanie Art.87, p.3. A mając prawo jazdy
    kat.B ma się też automatycznie prawo do kierowania motorowerem. Takie
    dziedziczenie klas :)

    --
    Azja

  • 9. Data: 2008-06-06 10:26:36
    Od: Azja <s...@w...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał

    > 50cm oraz nie więcej niż 45km/h, wtedy karata motorowerowa lub skończone
    > 18lat.

    Teoretycznie, oczywiście. Już widzę wyraz twarzy policjanta po
    usłyszeniu tekstu "prawko? po co? przecież to motorower" :)

    --
    Azja

  • 10. Data: 2008-06-06 11:00:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Azja pisze:

    > Teoretycznie, oczywiście. Już widzę wyraz twarzy policjanta po
    > usłyszeniu tekstu "prawko? po co? przecież to motorower" :)

    Nie musi wierzyć na słowo - to będzie w dowodzie rejestracyjnym.