  • 1. Data: 2005-07-19 08:47:26
    Temat: Kupno auta na czesci - czu jest oplata OC ?
    Od: "g101" <g...@o...pl>

    kupilem auto na czesci, tak mam napisane w umowie kupna sprzedazy, auto bylo
    oczywiscie zarejestrowane, choc nie nadajace sie juz do jazdy, czy mam
    obowiazek oplacac OC, i rejestrowac go choc nie jezdzi?

  • 2. Data: 2005-07-19 08:55:57
    Temat: Re: Kupno auta na czesci - czu jest oplata OC ?
    Od: Schwester <j...@c...com>

    g101 napisał(a):
    > kupilem auto na czesci, tak mam napisane w umowie kupna sprzedazy, auto bylo
    > oczywiscie zarejestrowane, choc nie nadajace sie juz do jazdy, czy mam
    > obowiazek oplacac OC, i rejestrowac go choc nie jezdzi?

    Ubezpieczasz auto jeśli jest zarejestrowane. Najlepiej je od razu
    wyrejestrować i po problemie

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 3. Data: 2005-07-19 08:58:10
    Od: "g101" <g...@o...pl>

    czyli wogole nie musze go rejestrowac?

  • 4. Data: 2005-07-19 09:01:02
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    g101 napisał(a):
    > czyli wogole nie musze go rejestrowac?
    Nie. Po kupnie samochodu masz 30 dni na przerejestrowanie. Tyle ze brak
    sankcji za niewykonanie tej czynnosci. Zatem jesli nie przerejestrujesz,
    to samochod caly czas bedzie zarejestrowany na poprzedniego wlasciciela,
    ale on zglosil ze sprzedal Tobie samochod wiec to Ciebie beda scigali o
    nieoplacenie skladki.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-07-19 09:04:58
    Od: "g101" <g...@o...pl>

    to generalnie co mam robic? jesli go nie zarejestruje i nie bede oplacal oc,
    czy jakies sankcje w przyszlosci moga byc?

  • 6. Data: 2005-07-19 09:12:39
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    g101 napisał(a):
    > to generalnie co mam robic? jesli go nie zarejestruje i nie bede oplacal oc,
    > czy jakies sankcje w przyszlosci moga byc?
    Sankcje za nieoplacanie OC sa dosc powazne (kwotowo). Mysle ze
    najprosciej byloby sie przejsc/zadzwonic do wydzialu komunikacji i
    zapytac co masz zrobic jesli zes kupil samochod i chcesz go od razu
    wyrejestrowac - czy musisz go najpierw rejestrowac czy tez mozesz od
    razu go wyrejestrowac.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2005-07-19 09:14:44
    Od: MariB <m...@w...pl>

    badzio wrote:

> [...]
    > zapytac co masz zrobic jesli zes kupil samochod i chcesz go od razu
    > wyrejestrowac - czy musisz go najpierw rejestrowac czy tez mozesz od

    Obawiam się, że w chili obecnej wyrejestrowanie może być przeprowadzone
    jedynie po okazaniu zaświadczenia o zezłomowaniu

  • 8. Data: 2005-07-19 09:18:41
    Od: "g101" <g...@o...pl>

    dziekuje za podpowiedzi

  • 9. Data: 2005-07-19 12:26:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    g101 wrote:
    > czyli wogole nie musze go rejestrowac?

    Ono jest zarejestrowane, co najwyżej masz obowiązek go przerejestrować
    lub wyrejestrować.

  • 10. Data: 2005-07-19 13:05:30
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

> [...]
    > oczywiscie zarejestrowane, choc nie nadajace sie juz do jazdy, czy mam
    > obowiazek oplacac OC, i rejestrowac go choc nie jezdzi?

    Nie ma takiego pojecia "auto na czesci" i zapis w umowie K-S nic w tym
    wzgledzie nie zmieni.
    Kupiles zarejestrowany samochod i jezeli nie mial on OC to musisz w tym
    samym dniu ubezpieczyc -jezeli OC bylo to przechodzi ono na Ciebie. OC jest
    ubezpieczeniem obowiazkowym i kazdy zarejestrowany samochod musi je
    posiadac -jezeli tego nie dopilnujesz to nawet jak nie bedziesz nim nigdzie
    jezdzil to dostaniesz kare -teraz maja system komputerowy za pomoca ktorego
    w latwy sposob mozna namierzyc zarejestrowane i nieubezpieczone samochody.

    Z rejestracja to jest tak ze sprzedajacy na pewno juz zglosil w WK i TU fakt
    zbycia pojazdu, przedstawiajac odpowiednia umowe w ktorej sa Twoje
    dane -wiec zarowno WK jak i TU wiedza ze od danego dnia to Ty jestes
    wlascicielem. Masz teoretycznie 30 dni na przerejestrowanie na siebie.
    Wyrejestrowac samochodu ot tak poprostu nie mozna -musisz auto sprzedac lub
    zezlomowac -do momentu wyrejestrowania auto musi posiadac wazne
    ubezpieczenie OC.