  • 1. Data: 2005-07-30 07:21:40
    Temat: Informacja/Spam
    Od: "Bartek l" <b...@a...pl>

    Witam

    Sytuacja wyglada nastepujaco: zamierzam zalozyc pewien serwis, ktory bedzie
    skupial rozne strony www.
    Strony te beda dodane do mojego serwisu bez ich wiedzy ani zgody, co
    sprzeczne z prawem nie jest.
    Jednak, wypada te serwisy o tym fakcie poinformowac, wiec zamierzam wyslac
    do nich maila informujacego ze zostali dodani do mojego serwisu i ze
    istnienie w nim przez pierwszych pare miesiecy jest darmowe, a po uplywie
    tego okresu bedziemy musieli sie porozumiec co do wysokosci oplat.
    Po uplywie tego czasu mam zamiar wyslac moja propozycje cenowa, np. w celu
    dalszego istnienia na mojej stronie bede wymagal tyle i tyle.
    Czy wyslanie takich maili jest sprzeczne z prawem?
    Jezeli tak to jaka forme tych maili proponujecie?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2005-07-30 07:44:14
    Temat: Re: Informacja/Spam
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:dcf9r2$p0v$1@atlantis.news.tpi.pl>
    autorstwa niejakiego Bartek l wyjaśniam co następuje:

    > maila informujacego ze zostali dodani do mojego serwisu i ze
    > istnienie w nim przez pierwszych pare miesiecy jest darmowe, a po uplywie
    > tego okresu bedziemy musieli sie porozumiec co do wysokosci oplat.

    ;-))) czyli najpierw ich gratis naniesiesz do swojego serwisu, a
    następnie ew. "za karę" wytniesz - jeśli nie zapłacą?
    Mam nadzieję, że to będzie tylko link?

    > Po uplywie tego czasu mam zamiar wyslac moja propozycje cenowa, np. w celu
    > dalszego istnienia na mojej stronie bede wymagal tyle i tyle.

    Lepiej będzie grzecznie zapytać czy są w ogóle zainteresowani taką
    usługą, a nie od razu bombardować cennikiem.

    --
    Olgierd
    o...@j...org ||| gg: 3657597 |||

  • 3. Data: 2005-07-30 08:42:56
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > istnienie w nim przez pierwszych pare miesiecy jest darmowe, a po uplywie
    > tego okresu bedziemy musieli sie porozumiec co do wysokosci oplat.

    spam, pomijam fakt ze jest to wyjatkowo bezczelne,

    > Po uplywie tego czasu mam zamiar wyslac moja propozycje cenowa, np. w celu
    > dalszego istnienia na mojej stronie bede wymagal tyle i tyle.

    spam

    > Czy wyslanie takich maili jest sprzeczne z prawem?

    tak

    > Jezeli tak to jaka forme tych maili proponujecie?

    zadna

    wykup mailingu czy innej formy reklamy, zrobienie system umozliwiajajcy
    kazdemu
    dodanie swojej strony jednoczesnie informujac przy dodawnaniu ze po jakims
    czasie
    bedzie platny.

    P.

    --
    szukasz pięknej ziemi? http://www.swistak.pl/aukcje/1197643.html
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"

  • 4. Data: 2005-07-30 11:23:16
    Od: "Bartek l" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w wiadomości

    > ;-))) czyli najpierw ich gratis naniesiesz do swojego serwisu, a
    > następnie ew. "za karę" wytniesz - jeśli nie zapłacą?

    Moznaby to tak uogolnic, ale nie bylaby to kara tylko ich decyzja czy
    potrzebuja dalszej wspolpracy.

    > Mam nadzieję, że to będzie tylko link?

    Nie tylko link:)

    > Lepiej będzie grzecznie zapytać czy są w ogóle zainteresowani taką
    > usługą, a nie od razu bombardować cennikiem.

    Fakt, przed dodaniem wysle zapytanie czy sa zainteresowani wspolpraca i
    okresle warunki wspolpracy: pare miesiecy gratis a potem oplaty. Takie
    rozwiazanie powinno byc ok.
    Czy taki mailz zapytaniem czy sa zainteresowani wspolpraca nie zostanie
    potraktowany jako spam?
    Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz.
    Bartek

  • 5. Data: 2005-07-30 11:25:50
    Od: "Bartek l" <b...@a...pl>

    > spam, pomijam fakt ze jest to wyjatkowo bezczelne,

    Fakt, bardzo nieelegancko by to wygladalo.

    Pzdr
    Bartek

  • 6. Data: 2005-07-30 11:33:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Bartek l napisał(a):

> [...]
    > rozwiazanie powinno byc ok.
    > Czy taki mailz zapytaniem czy sa zainteresowani wspolpraca nie zostanie

    Jeśli to będzie tylko zaproszenie - bez wymieniania warunków - to
    wszystko OK. Jeżeli jednak zawierać będzie to, co napisałeś w pierwszym
    poście, będzie to niezamówiona informacja handlowa.

    M.

  • 7. Data: 2005-07-30 13:52:13
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:dcfnvc$dcc$1@atlantis.news.tpi.pl>
    autorstwa niejakiego Bartek l wyjaśniam co następuje:

    > Nie tylko link:)

    No to uważaj, jeśli nie tylko link. Jeśli spróbujesz zamieszczać
    cokolwiek nieswojego na swoje stronie możesz mieć znacznie poważniejsze
    problemy niż sygnalizujesz w treści posta. Zważ bowiem, że cudze strony
    mogą mieć np. zastrzeżenia, że mogą być rozpowszechniane wyłącznie pod
    adresem www.xyz.pl i żadnym innym. Jeśli zaczniesz bruździć - ktoś może
    nabruździć i Tobie.

    > Czy taki mailz zapytaniem czy sa zainteresowani wspolpraca nie zostanie
    > potraktowany jako spam?

    Najlepiej jeśli zaczniesz po prostu od pytania czy chcą cokolwiek od
    Ciebie otrzymać. O ile nie będą się z Tobą kontaktować wcześniej - a to
    w sprawie, o której piszę powyżej ;-)

  • 8. Data: 2005-07-30 15:45:34
    Od: "Bartek l" <b...@a...pl>

> [...]
    > problemy niż sygnalizujesz w treści posta. Zważ bowiem, że cudze strony
    > mogą mieć np. zastrzeżenia, że mogą być rozpowszechniane wyłącznie pod

    Nie mam zamiaru robic niczego nieetycznego, zamierzam po prostu stworzyc cos
    w stylu wyszukiwarki, wobec czego bede indeksowal interesujace mnie dane np.
    cena produktu i link do zdjecia.

    Bartek

  • 9. Data: 2005-07-30 23:45:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartek l wrote:

    > Nie mam zamiaru robic niczego nieetycznego,

    A co ma do tego etyka?

    Picie piwa nie jest nieetycze, a mandat dostać możesz.

    Kopiujesz czyjeś materiały bez zgody tegokogoś - podpadasz pod
    naruszenie praw autorskich i potem to oni ci przysyłają cennik.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 10. Data: 2005-07-31 23:01:53
    Od: "Bartek l" <b...@a...pl>

    wiadomości news:dch3eb$8jb$2@opal.futuro.pl...

    > Kopiujesz czyjeś materiały bez zgody tegokogoś - podpadasz pod naruszenie
    > praw autorskich i potem to oni ci przysyłają cennik.

    Wszystko odbedzie sie za zgoda serwisow.
    Bartek