    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <8Tcvq1spI5v8Nv8%gof@news.chmurka.net> <nund80$r83$1@node1.news.atman.pl>
    <nunfsb$86k$4@node1.news.atman.pl> <nung2q$u88$1@node1.news.atman.pl>
    <nunhdv$86k$5@node1.news.atman.pl> <nunhq5$9c$1@node1.news.atman.pl>
    <nunipg$lf8$1@node2.news.atman.pl> <nunj0a$1hp$1@node1.news.atman.pl>
    <nunkbe$mes$1@node2.news.atman.pl> <nunleg$436$1@node1.news.atman.pl>
    <nuohv0$l9a$1@node2.news.atman.pl> <nuoigp$2rt$1@node1.news.atman.pl>
    <nuoj7m$l9a$2@node2.news.atman.pl>
    <5810bc93$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <nuqkfi$jq$2@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Inernet
    Date: Thu, 27 Oct 2016 12:30:30 +0200

    dyskusyjnych:nuqkfi$jq$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 26.10.2016 o 16:24, J.F. pisze:

    >Załóżmy rozsądnie, że sciągnął w celu obejrzenia.

    No to mamy sytuacje, ze sciagnal w celu zaoszczedzenia na zakupie
    plyty.
    I juz na moj gust mamy korzysc majatkowa.

    >I teraz - skoro ustawodawca wyróżnił "dozwolony użytek prywatny" oraz
    >"w celu osiągnięcia korzyści majątkowej" to czym jest twoim zdaniem
    >odtworzenie utworu w domu w przeciwieństwie do np publicznego
    >oddtwarzania na płatnych imprezach masowych lub po prostu sprzedażą
    >kopii?

    Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego.
    Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu
    architektonicznego i architektoniczno-urbanistycznego oraz do
    korzystania z elektronicznych baz danych spełniających cechy utworu,
    chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem
    zarobkowym.

    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z
    pojedynczych egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w
    związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    stosunku towarzyskiego

    Konia z rzedem temu, kto zrozumie co dokladnie ustawodawca mial na
    mysli.
    Bez tego przepisu byloby jednak przestepstwem pokazanie filmu
    dziewczynie czy dalszej rodzinie, bo zakrawa na publiczne odtwarzanie.
    Pozyczenie ksiazki tez chyba byloby problematyczne (ciekawe -
    bibliotek nie dotyczy, te maja dyspense i nic nie placa)

    Ale ... w przypadku sciagania przez torrenta nie bardzo mozna mowic o
    kregu osob w stosunku towarzyskim.

    J.