  • 1. Data: 2004-04-01 20:23:25
    Temat: Import uzywanego samochodu z EU po 1. maja br?
    Od: "Marek N." <mark_n@false_address.pl>

    Może ktoś wie, czy faktycznie kupno samochodu w którymś z krajów EU i jego
    import do kraju po 1. maja, będzie takie proste, jak np. kupno takiego
    samochodu w W-wie i przewiezienie do Krakowa?

    Czy nie trzeba będzie płacić na granicy jakichś ceł, akcyz, VAT-ów czy
    innych opłat?

    A może jednak lepiej (taniej?) jeździć na obcych numerach (jako zameldowany
    również za granicą mam do tego prawo)?
    --
    Marek

  • 2. Data: 2004-04-02 08:16:28
    Temat: Re: Import uzywanego samochodu z EU po 1. maja br?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Marek N. wrote:

    > Może ktoś wie, czy faktycznie kupno samochodu w którymś z krajów EU i jego
    > import do kraju po 1. maja, będzie takie proste, jak np. kupno takiego
    > samochodu w W-wie i przewiezienie do Krakowa?

    Wbij sobie do glowy, ze nIE MOZNA importowac samochodu z Krakowa do
    Warszawy, bo pomiedzy Krakowem i Warszawa nie ma granicy celnej.

    Podobnie po 1 Maja nie bedziemozna importowac Samochodu z Berlina do
    Krakowa... nie bedzie GRANICY CELNEJ.

    > Czy nie trzeba będzie płacić na granicy jakichś ceł, akcyz, VAT-ów czy
    > innych opłat?

    Na JAKIEJ granicy ?
    Placi sie clo jesli jest granica CELNA.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-02 10:50:18
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Marek N. wrote:

    > A czemu mam sobie wbijać? Czy ja napisałem cokolwiek o "imporcie z Krakowa
    > do W-wy" (cytat z mojego postu powyżej)? Jeśli tak, jeśli coś z mojego
    > postu zostało usunięte - przytocz...

    Jesli uwazasz za oczywiste, ze nie mozna z Warszawy do Krakowa
    importowac samochodu.....

    > OK, dziękuję - skoro nikt nie przeczy, to zakładam, że tak w samej rzeczy
    > będzie.

    To CZEMU u di...piiii piszesz, ze bedzie mozna z Berlina ?

    > No dobrze, dziękuję, wygląda to lepiej niż sądziłem - aczkolwiek jeszcze
    > zweryfikuję w UC.

    Nie nerwowy, ale chcesz importowac z Miasta B do miasta K a miedzy tymi
    miastami nie ma granicy (celnej)..

    Jedziesz kupujesz i jestes wlascicielem....
    Jesli kupujesz nie uzywany, to dla VAT jest wyjatek i placisz go w kraju
    zamieszkania.
    (pamietaj, ze jesli ktos go uzywal przez 6 miesiecy to jest nieuzywany...)

    No i musisz dokonac rejestracji... a za ile to nie wiem...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-04-02 11:35:27
    Od: "Marek N." <mark_n@false_address.pl>

> [...]

    > Placi sie clo jesli jest granica CELNA.

    No dobrze, dziękuję, wygląda to lepiej niż sądziłem - aczkolwiek jeszcze

    A coś taki nerwowy?
    --
    Marek

  • 5. Data: 2004-04-02 11:51:21
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > ...że co? Chyba MNIEJ niż 6 miesięcy?
    >
    > A tak BTW to naprawdę będzie tak pięknie? Bo w NRF ;) można kupić
    > niektóre używane samochody bardzo tanio. Cła nie będzie, ale byłoby chyba
    > zbyt pięknie. Co zatem się stanie - będzie jakaś akcyza itp., i/lub
    > wzrosną ceny za granicą?

    nie doczytalem kto jest platnikiem podattku akcyzowego......

    Bo nie bedzie to import alejesnak "pierwsza rejestracja w RP"
    a wiec wwiezienie samochodu na terytorium RP.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-04-02 12:41:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    www.zagle.org.pl - rejsy morskie